VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Osmoseanlæg
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
Osmoseanlæg
Hey alle,
Dybt suk...
Jeg har købt et osmoseanlæg - http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=123
og en TDS måler - http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=706
Nu kommer det så - burde den ikke vise nul når jeg smækker den i vandet?? Jeg har testet begge udgange og den viser omkring 1000... Skal anlægget stå i et stykke tid og køre får det virker eller?? Hilfe..
Dybt suk...
Jeg har købt et osmoseanlæg - http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=123
og en TDS måler - http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=706
Nu kommer det så - burde den ikke vise nul når jeg smækker den i vandet?? Jeg har testet begge udgange og den viser omkring 1000... Skal anlægget stå i et stykke tid og køre får det virker eller?? Hilfe..
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 7000
Re: Osmoseanlæg
kan du må kh/ph på udgangene? (du kan bruge dem som en indikator) Hvad siger de?
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Et osmose anlæg skal stå og køre i en halvtimes tid, hvor vandet bare løber ud af det.
Derefter kan det tages i brug.
En TDS måler vil ikke vise 0 efter anlægget, med mindre der er et silicat filter koblet bag på.
Og du er helt sikker på at det er den rigtige udgang du måler på??
Derefter kan det tages i brug.
En TDS måler vil ikke vise 0 efter anlægget, med mindre der er et silicat filter koblet bag på.
Og du er helt sikker på at det er den rigtige udgang du måler på??
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Hehe - jeg har lige åbnet op hvor membranerne skulle være - der er ikke nogen! Så det kan måske forklare det?
Jeg var af den opfattelse, at alt fulgte med? Jeg må lige skrive til Martin... Grunden til jeg syntes det var lidt underligt var at vandet løb hurtigt ud af anlægget og at jeg kan huske noget om at nogen skrev noget om at membranerne skal holdes fugtige og de derfor er pakket ind... Jeg har ikke pakket nogen membran ud 
Anyway - problem løst: Jeg mangler 2 membraner...
Carsten - Jeg går ud fra at silikatfilteret er det filter med små kobberfarvet kugler i?

Carsten - Jeg går ud fra at silikatfilteret er det filter med små kobberfarvet kugler i?
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
PS.
Det her står inde på hjemmesiden
Osmoseanlæg med 2 membraner, forfilter, kulfilter silikatfilte, skylleventil og boster pumpe 1,35 L. (laver 1L til 1L vand). Så der mangler altså noget
Det her står inde på hjemmesiden
Osmoseanlæg med 2 membraner, forfilter, kulfilter silikatfilte, skylleventil og boster pumpe 1,35 L. (laver 1L til 1L vand). Så der mangler altså noget

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Så er det jo ikke så underligt at værdierne er de sammeMAKRRO skrev:Hehe - jeg har lige åbnet op hvor membranerne skulle være - der er ikke nogen! Så det kan måske forklare det?Jeg var af den opfattelse, at alt fulgte med? Jeg må lige skrive til Martin... Grunden til jeg syntes det var lidt underligt var at vandet løb hurtigt ud af anlægget og at jeg kan huske noget om at nogen skrev noget om at membranerne skal holdes fugtige og de derfor er pakket ind... Jeg har ikke pakket nogen membran ud

Ja silicat filteret er det med de små kugler i.
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Typisk - kunne ikke forstå hvorfor Martin ikke svarede, men der står inde på hans hjemmeside at de har lukket d. 14/11 til 18/11 og der derfor ikke sendes pakker ud... >_<