Salg og aftaler

Forum for generel snak omkring saltvand.
Låst
jacobschmidt
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København Ø

Salg og aftaler

Indlæg af jacobschmidt »

Burde man vælger at lukke sit akvarie ned, burde man ikke tage en stor blok papir og skrive ned, hvem man har aftaler med og hvornår?

Jeg skriver sådan set dette indlæg i ren frustration og bitterhed over en bruger ved navn "Mozart" aka Henrik i østjylland.

For 2 weekender siden havde jeg en klar aftale med henrik om, at jeg skulle købe goldflakekejseren fra hans akvarie. Alt var på plads med en fyr der kørte fra Hammel forbi Horsens og videre til næstved hvor jeg skulle hente fisken og køre videre til nakskov.
Kort før denne tur får jeg af vide, at kejseren er væk til en der har købt akvarie med indhold!!
Fair nok tænker jeg men gud hjælpenden om ikke det hele bliver sat til salg på nettet igen den eftergølgende uge!!

Jeg sender Henrik en PB hvor i jeg ikke helt kan forstå forløbet men at jeg stadig gerne vil købe fisken + nogle andere ting!
Vi snakker sammen flere gange i løbet af ugen. Jeg prøver despereat at sætte en ny transport igang fra Horsens til Nakskov......
Lørdag formiddag ringer Henrik og lægger besked på min telefonsvarer at det snart skal være! Lørdag eftermiddag, nogle timer senere har jeg alt på plads - jeg ringer til Henrik der ikke svarer. Jeg lægger en besked at transporten nu er på plads osv........... -Jeg hører intet resten af lørdagen. Lørdag aften får han en pb om at han kan ringe hele natten mens jeg er på arb. jeg hører intet igen. Søndag morgen ved ca 07.30-tiden sender jeg en sms om at jeg HAR transporten på plads og at jeg vil ringe til ham idag.......
DESVÆRRE for mig får jeg en sms fra IDIOTEN hvori der står, at tingene er hentet af en anden fordig jeg ikke ringede tilbage! (som jeg har gjort + sms + pb).

Nu er mit spørgsmål, om IDIOTER som Henrik "Mozart" Søgaard og andre burde have lov til at handle på fora som disse når de ikke gider/kan holde deres aftaler??
Jeg ser det som et kæmpe problem, at jeg over flere gange skal bruge masser af tid og kræfter på at arrangere transport af ting der bliver solgt hen over mit hoved.............

Ja, jeg er sur!! Derfor slutter jeg med følgende: "Henrik, hvis du nogen sinde får et akvarie igen, håber jeg der er en der ved en "FEJL" kommer til at tage et par kobbersøm i det........ Et par søm der var blevet "LOVET" til nogle andre men hvor aften vist ikke blev holdt alligevel.............

Med Uvenlige hilsner

Jacob Schmidt
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

Kan godt forstå din fustration, det er pisse træls at folk spilder ens dyrbare tid på sådan noget pis, jeg sidder næsten selv og bliver gal bare ved at læse din tråd
mozart
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
20
Postnummer: 8700 Horsens
Geografisk sted: Horsens

svar på tiltale

Indlæg af mozart »

Sådan et angreb kan jeg naturligvis ikke lade stå ubesvaret hen.
Du havde tingene 100% på hånden. Jeg skrev til dig Fredag aften, at akvariet var ved at være tømt og at det skulle være nu. I løbet af dagen igår skrev jeg sms til dig, ringede gentagne gange og indtalte besked, uden du vendte tilbage! Da jeg var nødt til at komme af med det sidste levende da jeg ikke havde hardwaren til at køre det videre, var jeg nødt til at sælge til anden side og kunne ikke vente på arrangeret transport længere. Pågældende fisk blev solgt til en anden fra København, som var villigt til at springe direkte i bilen og køre herover.
Jeg syntes det er synd du ikke fik tingende når du brændte så meget for dem, men når akvariet tømmes, er der nu engang begrænset tid at gøre med!

Kan i øvrigt tilføje at jeg måtte sælge en del billigere end vi havde aftalt og at jeg skrev og tilbød dig det billigere også mod hurtig afhentning, men det har du måske glemt???

Henrik
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Uanset din menig om manden, kan jeg kun tage afstand fra i offentligt rum at kalde andre for idiot, det er simpelthen for lavt.
Jeg forstår din skufflese, men jeg har en klar holdning til at sådanne uoverensstemmelser holdes på et privat plan.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
Wande54
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Indlæg af Wande54 »

Umiddelbart kan jeg da godt følge Jacobs frustration, men på den anden side, så giver jeg Ronny ret omkring udtalelser og hvad man kan tillade sig at kalde folk i et offentligt rum. :shock:

Til gengæld er der flere, der kunne trænge til lidt mere omtanke, når de sætter større lots til salg flere forskellige steder samtidig.
Man skal sørme have så meget respekt for budgivere, at man tager sig sammen og skriver det ned på et stykke papir. Og at holde sig til de aftaler der er indgået.
Selv om at "først til mølle" princippet kan skuffe nogle der ikke lige kom op af stolen. :roll:

Bare min personlige mening og erfaring om privathandler i almindelighed - gælder ikke kun saltvandsting!!!
Hilsen Steen

Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

Billede
jacobschmidt
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
20

Indlæg af jacobschmidt »

til Mozart: Nok ringede du lørdag men glem ikke, at jeg 1; ringede tilbage - 2; lagde besked om at transporten var ok på din telefonsvarer - 3; sendte dig pb om aftenen idet jeg IKKE havde hørt tilbage fra dig!!!

Hvad angår prisen så "retfærdiggør" det ikke noget at tingene blev solgt billigere! Jeg ville gerne give fuld pris og kommenterede ikke på noget tidspunkt prisen på 800,- for en "brugt" fisk med hakker i finnerne.

Til Ronny; fair nok - men hvis Mozart ikke er definationen af IDIOT så burde ordet ikke findes i det danske vokabularium.
Jeg har brugt timer og masser af opringninger til alverdens mennesker for at skaffe én der kunne tage tingene med til mig. Det vidste "mozart" godt. Når jeg så bliver brændt af på denne måde må jeg kun konstatere at sælger/Mozart/Henrik Søgaard er en kæmpe idiot og at jeg på ingen måde har nogle positive ord om ham.

Jeg gider ikke gøre dette til en kæmpe debat men mener bare, at ligeså vel man har en godt oplevelse med saltvandslivet, bør man også "repportere" når man har en dårlig oplevelse som denne. At der skal navne på er beklageligt. Omvendt kan andre blive advaret inden de måske overvejer at købe noget de alligevel ikke kan få!
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
21
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Der er jo desværre kun 2 personer der kender forløbet i sagen, så det vil altid blive påstand mod påstand. Ligesom det er tilfældet hér.

Men det er sgu bittert at føle sig snydt.

Man kan kun opfordre til at alle parter holder de aftaler de indgår, så burde der i princippet ikke være nogen der bliver snydt.
Men det er nok desværre for naiv at være.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

at skælde sådan ud på åben linie tror jeg ikke var brians mening med dette forum her, det er for de fleste af os en tone vi tager afstan fra, jeg er selv blevet snyt med et akvariesal som jeg skulle holde hænd og så ser jeg 3 uger efter at personen havde købt et andet sted, og ja jeg blev selv rat sur temlig fagtisk for jeg havde fået flerer bud i perioden, nå men sådan er livet ring til personen og kald ham spade ellr skovl eller hvad du nu kan finde på, når nu manden holder op aligevæld så lad ham da gå sin vej.
jacobschmidt
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
20

Indlæg af jacobschmidt »

Jeg prøver igen; jeg har bruger timer og masser af opkald på at få dette sat i stand. Hvis manden da havde taget sin telefon i går da jeg ringede kunne jeg kalde ham en spade...........

Jeg mener bare folk bør overveje at skrive ned hvem der skal købe hvad når de sætter til salg. Derfor skriver jeg denne tråd!!!
Hvorvidt folk tager afstand fra, om der skældes ud eller ej er helt fint med mig. Jeg mener bare ikke det er ubegrundet og derfor ytrer jeg mig!

Jacob
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

jeg vil til en hvær tid give dig medhold i at folk SKAL få lært at overholde sine aftaler.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Salg og aftaler

Indlæg af Brian »

jacobschmidt skrev:DESVÆRRE for mig får jeg en sms fra IDIOTEN hvori der står, at tingene er hentet af en anden fordig jeg ikke ringede tilbage! (som jeg har gjort + sms + pb).

Nu er mit spørgsmål, om IDIOTER som Henrik "Mozart" Søgaard og andre burde have lov til at handle på fora som disse når de ikke gider/kan holde deres aftaler??
Hvis ikke du kan kommunikere med skrift som et voksen menneske så syntes jeg du skulle ringe til manden istedet.

Med andre ord denne tråd er lukket med det samme ! Hvis du er i tvivl hvorfor så kan du skrive eller ringe til mig også !

Dette bliver aldrig kønt offentligt(en privat sag med 2 sider af sagen) men med denne start og det ordvalg bliver det da slet ikke til nogen positiv debat om salg af sine sager !
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"