Dejong er sku en seriøs grossist må man sige.
De har/har haft små tigerhajer til salg, troede slet ikke det var muligt at holde disse hajer i fange skab.
Gad satme godt have sådan en gående i en balje
Gad vide hvad sådan en koster ? der står det er første gang den er importeret...
Mvh Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
vildt, ikke lige en haj til akvariet, med mindre det er et meget stort offentligt akvarie eks. okinawa...
prisen? der skal nok være et pænt antal nuller når vi snakker fisk
jeg har set prisen på sorttippede, og de lå lige i omegnen af 30K hvis jeg ikke husker helt forkert
og de er knap så sjældne i akvarier, og knap så store
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
jeg har lige været inde og kigge på en De Jong liste fra medio sidste år og prisen på sorttippede lå på 27.000,- og 31.500,- så jeg vil da gerne se hvor du finder sorttippede til 5.000-10.000,-
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brian C skrev:jeg har lige været inde og kigge på en De Jong liste fra medio sidste år og prisen på sorttippede lå på 27.000,- og 31.500,- så jeg vil da gerne se hvor du finder sorttippede til 5.000-10.000,-
Klovnfisken har en til salg netop nu til kr. 8000,- men den bliver ikke solgt med mindre man kan tilbyde minimum 4000 liter den kan gå i. Så ved ikke lige hvor du har den pris fra...
Brian C skrev:jeg har lige været inde og kigge på en De Jong liste fra medio sidste år og prisen på sorttippede lå på 27.000,- og 31.500,- så jeg vil da gerne se hvor du finder sorttippede til 5.000-10.000,-
Klovnfisken har en til salg netop nu til kr. 8000,- men den bliver ikke solgt med mindre man kan tilbyde minimum 4000 liter den kan gå i. Så ved ikke lige hvor du har den pris fra...
en prisliste fra Dejong, dateret 25/6-08, dog tillagt transport, dansk moms og en mindre avance til en dansk forhandler...
jeg kan så ikke sige noget om størrelsen på hajerne, det kan jeg ikke se ud fra listen, og str har med garanti en hel del at sige i forhold til prisen
men nu var det ikke sorttippede hajer tråden skulle handle om
jeg skal gerne maile en kopi til dig hvis du gerne vil se det
Brian C skrev:en prisliste fra Dejong, dateret 25/6-08, dog tillagt transport, dansk moms og en mindre avance til en dansk forhandler...
jeg kan så ikke sige noget om størrelsen på hajerne, det kan jeg ikke se ud fra listen, og str har med garanti en hel del at sige i forhold til prisen
men nu var det ikke sorttippede hajer tråden skulle handle om
jeg skal gerne maile en kopi til dig hvis du gerne vil se det
Ja ok, men så må den bestemt også være stor (men det må stå på din prislisten). Den der går i Klovnfisken vil jeg tro er omkring 40-50cm. og kom hjem på en lille palletank. Udover det så er Dejong ej heller det billigste sted at handle, dog er kvaliteten som regel god derfra
Helt enig, trist syn med alle de tomme akvarier....Men kan forstå at man bevidst har valgt at vente med sendinger her i ferie-perioden da der alligevel ikke sker noget samt mangel på personale som er på ferie.
Derimod fortalte Thomas mig at der i september skulle komme en kanon sending fra Australien med masser af sukkermadder
Carsten skrev:Jamen plejer det ikke at være sådan? I sommermånederne er der intet at komme efter.
Når aftenerne igen bliver mørke, kommer der liv i akvarierne igen.
Jo sådan plejer det at være, men denne somme er den ene sending efter den anden dumpet ind her over på hovedlandet
Carsten skrev:Jamen plejer det ikke at være sådan? I sommermånederne er der intet at komme efter.
Når aftenerne igen bliver mørke, kommer der liv i akvarierne igen.
Jo sådan plejer det at være, men denne somme er den ene sending efter den anden dumpet ind her over på hovedlandet
/Søren
Det kunne jo også være fordi vi har andre ting at bruge tiden på end at sidde foran akvariet
Gino skrev:lige off topic men se lige et flot akvarie!!
Utroligt at han kan have alle de sommerfugelfisk i uden de æder korallerne!
Hvilke fisk er de helt små stime fisk ( dem med blå striber ) sådan en stime ville jeg sku gerne have i baljen.
Der er ingen tvivl om at det er en Apogon. Det kan være en Apogon parvulus, på grund af den røde plet ved halefinnen.
Ja de er altså rigtig fine, laver en helt rigtig lille stime.
Hvorfor er de aldrig i handlen ? eller det måske bare mig der aldrig har lagt mærke til dem ?
Mvh Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5