Erfaringer med Fish-street.com?
- kongsumsar
- Rev hummer
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
Erfaringer med Fish-street.com?
Jeg overvejer at købe lidt forskelligt fra fish-street, bla. en skummer, hqi ballast, reflektor og pære, men er lidt i tvivl om deres fragt priser og kommer der told og moms oveni?
De skriver på deres side at varerne sendes fra Hong kong og at Hong Kong er et "tax free" land, betyder det at der ikke kommer told og moms på? ligesom hvis det er inden for EU?
De skriver på deres side at varerne sendes fra Hong kong og at Hong Kong er et "tax free" land, betyder det at der ikke kommer told og moms på? ligesom hvis det er inden for EU?
Re: Erfaringer med Fish-street.com?
Du kan rogligt regne med at du skal betale told. Jeg købte ballaster og reflektor af Moby og han sgade prisen kom op i 3300 kr før den lå hjemme hos ham.
Steen
Steen
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
det afhænger af hvile varer du køber hos ham, jeg har endnu ikke fået opkrævning på told og moms når jeg har handlet hos fishstreet, hvilket jeg har gjort en del gange efterhånden, men dog kun mindre ting som brændere, moonlight adv, pumper og lign.
jeg synes ikke hans forsendelsespriser er så dyre, og servicen har indtil videre været super
jeg synes ikke hans forsendelsespriser er så dyre, og servicen har indtil videre været super
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kalundborg
Super service. Hurtig levering. Bestilte 4 250 w brændere og en pumpe. pakken var åbnet og tjekket af told Den var lukket igen med rød tape med skriften Tjekket af told. Jeg har ikke hørt noget omkring betaling.
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- LHI
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
Jeg har også kun gode erfaringer, har fået brændere der fra 2 gange, og andre msåting, ingen told. MEN køber du tungere ting, tror jeg du kommer til at betale told oveni
Lars
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2950 Vedbæk
- Geografisk sted: Trørød
Jeg har købt et par brændere hos dem. Fremragende service. Modtog en fin pakke med en sirlig sløjfe og "aquarium parts value $2" skrevet på. FIk den 6 dage efter jeg bestilte hos dem. Ingen toldbehandling.
/Kaspar
/Kaspar
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg fik mine 400W ballaster derude fra, og der kom ikke told og moms på.
Pakkens værdi var nu også nedskrevet til ca 25%. Og det var ikke noget jeg havde bedt om.
Pakkens værdi var nu også nedskrevet til ca 25%. Og det var ikke noget jeg havde bedt om.
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Lidt af mine erfaringer med told & moms:
Hvis prisen står uden på pakken og prisen også er meget lille (Det præcise beløb oplyses på skat.dk under import.) så bliver man ikke fortoldet... - Det sker at pakkerne bliver undersøgt og hvis de findes ok, lukkes de med "Told tape" og sender videre uden opkrævning...
Hvis pakken leveres af postdanmark opkræves evt. told&moms inden udlevering (Vistnok kun afhentning på posthuset, efter brev med opkrævning er fremsendt.)
Hvis prisen er for høj og den "bliver opdaget" så skal der betales både told + moms + fortoldnings gebyr...
Hvis der ikke står noget på pakken om pris og den "Bliver Opdaget" vil den blive åbnet, hvis indholdet findes "under prisgrænsen" bliver der ikke opkrævet told eller moms, kun et lille gebyr på ca. 185,- kr. inkl. moms, for at have undersøgt pakken - ligger prisen over bliver den også fortoldet og momset - er toldvæsenet i tvivl om prisen på varen bliver den tilbageholdt og et brev bliver fremsendt hvori der står at man bedes sende dokumentation om varens pris til brug for fortoldningen...
Jeg er begyndt at skrive til netbutikker uden for EU, at de skal skrive en værdi uden på pakken til brug for det danske toldvæsen...
- og det gør ikke mig noget at de så kun skriver 10$ i værdi uden på
(Det er så i denne situation at pakken tit bliver åbnet, men er det kun nogle små plastdimser eller lign. vil det lille beløb som regel blive accepteret og pakken vidersendt uden opkrævning...)
Kommer pakken med fragtmand, kan man risikerer at få et brev 14 dage efter med fortoldningen, da de bruger deres egne toldfolk...
Det er meget normalt at man ikke skal betale moms til netbutikken når man køber en vare uden for EU, men denne moms gælder kun over for landet, dvs. køber man en vare i USA skal man ikke betale moms eller told oveni varens pris når man køber varen, men det er derfor at varen bliver fortoldet i DK så moms og told tilfalder landet man bor i...
Køber man inden for EU, skal man også betale moms direkte ved køb, Tyskland ligger 16% moms på deres vare. (Det fremgår normalt af butikken om den opgivende pris er inkl. moms eller ej.)
Så de danske toldere er ligeglade med at Hong Kong ikke opkræver moms...

Hvis prisen står uden på pakken og prisen også er meget lille (Det præcise beløb oplyses på skat.dk under import.) så bliver man ikke fortoldet... - Det sker at pakkerne bliver undersøgt og hvis de findes ok, lukkes de med "Told tape" og sender videre uden opkrævning...
Hvis pakken leveres af postdanmark opkræves evt. told&moms inden udlevering (Vistnok kun afhentning på posthuset, efter brev med opkrævning er fremsendt.)
Hvis prisen er for høj og den "bliver opdaget" så skal der betales både told + moms + fortoldnings gebyr...
Hvis der ikke står noget på pakken om pris og den "Bliver Opdaget" vil den blive åbnet, hvis indholdet findes "under prisgrænsen" bliver der ikke opkrævet told eller moms, kun et lille gebyr på ca. 185,- kr. inkl. moms, for at have undersøgt pakken - ligger prisen over bliver den også fortoldet og momset - er toldvæsenet i tvivl om prisen på varen bliver den tilbageholdt og et brev bliver fremsendt hvori der står at man bedes sende dokumentation om varens pris til brug for fortoldningen...
Jeg er begyndt at skrive til netbutikker uden for EU, at de skal skrive en værdi uden på pakken til brug for det danske toldvæsen...
- og det gør ikke mig noget at de så kun skriver 10$ i værdi uden på

Kommer pakken med fragtmand, kan man risikerer at få et brev 14 dage efter med fortoldningen, da de bruger deres egne toldfolk...
Det er meget normalt at man ikke skal betale moms til netbutikken når man køber en vare uden for EU, men denne moms gælder kun over for landet, dvs. køber man en vare i USA skal man ikke betale moms eller told oveni varens pris når man køber varen, men det er derfor at varen bliver fortoldet i DK så moms og told tilfalder landet man bor i...
Køber man inden for EU, skal man også betale moms direkte ved køb, Tyskland ligger 16% moms på deres vare. (Det fremgår normalt af butikken om den opgivende pris er inkl. moms eller ej.)
Så de danske toldere er ligeglade med at Hong Kong ikke opkræver moms...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- kongsumsar
- Rev hummer
- Reactions:
- 16
Tak for de meget fine svar, så blev jeg så meget klogere.
Jeg havde håbet på at det var som inden for EU, altså at der ikke kommer ekstra told og moms.
Jeg har før fået nogle ret laterlige opkrævninger fra post dk, f.eks. på dvdèr.
Jeg havde håbet på at det var som inden for EU, altså at der ikke kommer ekstra told og moms.
Jeg har før fået nogle ret laterlige opkrævninger fra post dk, f.eks. på dvdèr.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
amddurin skrev:Lidt af mine erfaringer med told & moms:
Lige en korrektion. Momsen i Tyskland er 19 %.
Hvis en net butik sælger for over xxxxxxxx kroner om året i Danmark, så kommer man til at betale dansk moms af beløbet.
Et typisk eksempel er amazon.co.uk Men det er stadig billigere end fra amazon.com da der ikke kommer gebyr til postgribbene
- kongsumsar
- Rev hummer
- Reactions:
- 16
Ja, jeg synes det er utroligt at post dk kan opkræve et gebyr på 150kr.
Jeg har oplevet at en vare blev dobbelt så dyr pga deres gebyr.
Jeg købte en dvd til 200kr, told og moms blev 55kr + 150kr i gebyr til post dk.
Stadig 1/3 billigere end her hjemme, men jeg hader at betale så meget til post dk.
Stadig 1/3 billigere end her hjemme, men jeg hader at betale så meget til post dk.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der er nok ingen som er uenig med dig.kongsumsar skrev:Ja, jeg synes det er utroligt at post dk kan opkræve et gebyr på 150kr.
Det er utroligt at postvæsnet kan tage penge for noget som egentligt hører under toldvæsnet.
I min verden burde det være tolden der betalte postgribbene for deres arbejde.
Men nu er staten ikke altid lige logisk.
Men ingen kan komme uden om at postdanmark er meget dyre.
Jeg fik en ny rotor til min Red dragon pumpe, men desværre var det et forkert. Det kostede 7,5 euro at få det sendt herop, men 189,- svarende til 25 Euro at sende det retur. Det er de samme mennekser der skal have fat i det, blot i den omvendte rækkefølge.