Balling sporerstoffer!?
Balling sporerstoffer!?
Hej.
Jeg ville hører nogle af jer herinde om i har haft en del alge problemer med Balling(faunamor)sporerstoffer?
har nu snakket med 2 og de siger at de sporestoffer ikk er ert gode.. at jeg bare ville få en masse brunalger? kan i genkende problemet de af jer der bruger Balling?
Har nemlig lige bestilt Balling salte og sporerstoffer.
men hva ska jeg eller bruge af sporestoffer?? easylife?Grotech?
MVH
Jeg ville hører nogle af jer herinde om i har haft en del alge problemer med Balling(faunamor)sporerstoffer?
har nu snakket med 2 og de siger at de sporestoffer ikk er ert gode.. at jeg bare ville få en masse brunalger? kan i genkende problemet de af jer der bruger Balling?
Har nemlig lige bestilt Balling salte og sporerstoffer.
men hva ska jeg eller bruge af sporestoffer?? easylife?Grotech?
MVH
- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Saltvand siden?: 2001
Re: Balling sporerstoffer!?
Jeg bruger dem og har ikke haft problemer, snarere tvætimod. Funker fint hos mig.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 5500 middelfart
hej lars m hvad bruger du af spor elelmenter til balling ( fauna marin ) ...
ok.. er det fauna marin?Lars M skrev:Jeg bruger dem og har ikke haft problemer, snarere tvætimod. Funker fint hos mig.
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Ok.. og det har igen problemer givet?Jerslev skrev:bruger Balling samt sporstoffer til Balling - alt indkøbt hos Aqua fair
jerslev
hvor mange koraller har du ca i baljen? og hvor stor er baljen.
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
nej - har lidt problemer ed en bestemt type rødalger, men det skyldes ikke balling sporstofferne.
250 liter plus sump. sps koraller en 10 stykker. Lps koraller ca 7 plu
jerlsev
jerlsev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Ok.. ved du hva de røde alger spå skyldes?Jerslev skrev:nej - har lidt problemer ed en bestemt type rødalger, men det skyldes ikke balling sporstofferne.
jerlsev
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
nej de kaldes populært vatalger, og i perioder reduceres de meget i omfang, men kommer så igen - har på fornemmelsen de styres af for lav salinitet < 0.23 og Kh < 8,5, så jeg gør en stor indsat for at ode salinitet oppe over de 0. 24 samt Kh høj
jerslev
jerslev
Ok.. sku de være bedre end faunamor?? det er fra Aquaterra i tysklandLars M skrev:Jeg køber også dem fra Aqua Fair.
Du har ikk haft problemer med de sporestoffer?
MVH
Ok.. hva dossere du og hvor mange koraller har du ca? nkommer du 25 ml i en dunk? og hva dossere du?Lars M skrev:Nej ingen problemer.
MVH