Her er nogen billeder af verdens mest sjældneste kejser og muligvis den dyreste.
Jeg skal se den live på mandag og forhåbenligt taget nogen billeder af den!
Hvis der er nogen der skulle være intersseret koste den kun den beskedne sum af 20000 kr
Holacanthus clarionensis
Vedhæftede filer
Senest rettet af Deep Ocean tors 4. jun 2009 13:16, rettet i alt 1 gang.
[center]http://www.deepoceanshop.dk[/center] [center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
StarF skrev:nu er dette godt nok kun en dværg kejser, men syntes nu stadig Paracentropyge boylei er LANGT flottere.
den koster vist også 70-80000
Ja den er flot, men det er der også en grund til at den er så dyr. Den lever generelt på dybde på ca 100 m og er generelt sjælden. Prøv at dykke ned efter sådan en
[center]http://www.deepoceanshop.dk[/center] [center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
StarF skrev:nu er dette godt nok kun en dværg kejser, men syntes nu stadig Paracentropyge boylei er LANGT flottere.
den koster vist også 70-80000
Ja den er flot, men det er der også en grund til at den er så dyr. Den lever generelt på dybde på ca 100 m og er generelt sjælden. Prøv at dykke ned efter sådan en
jep, men efter hvad jeg har ku læse mig til, sku den ha været holdt i fangeskab succesfuldt
Ha-ha nu ved jeg godt smag og behag er forskellig, men en Holochantus cilliaris fra familien øverst, er nu en del flottere efter min mening - og koster langt mindre - 1438 v. deep ocean i xxlarge
Må indrømme at de er flotte, men min personlige favorit (som også ligger i den noget billigere ende) er en Pygoplites diacanthus...
Håber at kunne købe sådan en, når mit akvarie er planariefrit...
Pygoplites%20diacanthus%20RS%20(2).jpg (23.13 KiB) Vist 5287 gange
Ikke Diacanthus kejseren som anses for en af de mest reef-safe kejsere. En undtagelse er dog knap-polypper, som de næsten med sikkerhed vil udryde. De er dog svære at holde uden at de først har gået i karantæneakvarie og belevet medicineret for interen paracitter og eksterne paracitter kaldet flukes. Der ud over kan de være svære at få til at spise. Eksemplarer fra Rødehavet skulle være de mest hårdfører.
Daniel1 skrev:Ikke Diacanthus kejseren som anses for en af de mest reef-safe kejsere. En undtagelse er dog knap-polypper, som de næsten med sikkerhed vil udryde. De er dog svære at holde uden at de først har gået i karantæneakvarie og belevet medicineret for interen paracitter og eksterne paracitter kaldet flukes. Der ud over kan de være svære at få til at spise. Eksemplarer fra Rødehavet skulle være de mest hårdfører.
Jeg har med succes haft denne fisk igennem flere år, den er fin hårdfør hvis man har held til en god tilvænding osv. MEN når fisken bliver omkring 1 år og øjenpletten på det bagerste af rygfinnen toner ud, så begyder de at gå på korallerne - her har det været alle storpolypet stenkoraller og ikke kun knappolypper. Smuk fisk omend meget sky selv efter flere år.
Venlig hilsen Cecillia Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
En "netkejser" er en Pomacanthus xanthometopon, netkejser p.g.a. det blå net på hovedet. Har selv en men hører iøvrigt til dem der synes at imperatoren er den flotteste kejser. Har p.t. ingen men søger en voksenfarvet.
Helt klart! Ikke mindst fordi at jeg i min uvidenhed gik og troede, at net-kejser dækkede over Pomacanthus navarchus, tidligere kendt som Euxhiphipops navarchus. Den er tidligere blevet kaldt drømmekejser i DK, men det navn synes at være forsvundet.
Når jeg får mig et akvarium i voksenstørrelse, skal der sådan en i det!