Str. af slange til indsugningen på powerheads i rsm

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Str. af slange til indsugningen på powerheads i rsm

Indlæg af Limatho »

Som overskriften siger, hvor stor skal slangen være for at kunne sættes på indsugningen.
Kunne bare måle den, men gider ikk skille skidtet ad hvis der er en der har de vise ord....

Har problemer med at powerheads pisser bobler ud, og vil derfor forlænge indsugningen
med de slanger. Vandstanden ser tilsyneladende ud til at være fin, så forstår egentligt ikke
hvorfor den pisser dem ud, men de kommer i nogle ordentlige boost en gang i mellem, hvorfor
jeg ikk mistænker skummeren for at lække dem.

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: Str. af slange til indsugningen på powerheads i rsm

Indlæg af Lars S »

Jeg kender ikke den størrelse, men det kunne også være at vandstanden i din sump er for lav så retur pumpen tager falskluft ind.

Men hvis du ikke engang ''gider'' at skilde den ad, så har du da vist heller ikke særlig stor lyst til at løse problemmet eller :wink:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af Limatho »

Jeg vil gerne skille skidtet ad når jeg har målene på slange og har købt den,
og vil super gerne montere den.....ingen problem.
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Indlæg af HerrO »

Blot lige en kommentar til dette. Kunne det ikke tænkes at der skal graves lidt mere i det med vandstanden i sump delen i det RSM. Hvis den er for lav er det jo bestemt heller ikke sikkert at skummeren arbejder ordentlig. Derfor kunne det tænkes der skal ses på selv overløbsdelen for at se om der er noget der er skyld i en eventuel lav vandstand og dermed bobler i returvandet.

Blot en tanke.

/HerrO
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af Limatho »

HerrO skrev:Blot lige en kommentar til dette. Kunne det ikke tænkes at der skal graves lidt mere i det med vandstanden i sump delen i det RSM. Hvis den er for lav er det jo bestemt heller ikke sikkert at skummeren arbejder ordentlig. Derfor kunne det tænkes der skal ses på selv overløbsdelen for at se om der er noget der er skyld i en eventuel lav vandstand og dermed bobler i returvandet.

Blot en tanke.

/HerrO
Vandstanden i sumpen er ok, overfladen af vandet går til den afmærkede grænse på skummeren, og powerheadsene er få milimeter fra at være dækket, derfor har jeg tænkt mig frem til at prøve at trække vandet til powerheads længere nede i sumpen bare for at være på den sikre side. Kan ikk se hvordan vandstanden burde give anledning til problemer, rent bobblemæssigt.

Thomas
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Indlæg af HerrO »

Vandstanden i sumpen er ok, overfladen af vandet går til den afmærkede grænse på skummeren, og powerheadsene er få milimeter fra at være dækket, derfor har jeg tænkt mig frem til at prøve at trække vandet til powerheads længere nede i sumpen bare for at være på den sikre side. Kan ikk se hvordan vandstanden burde give anledning til problemer, rent bobblemæssigt.

Thomas
Grunden til at jeg nævnte det er at mit RSM er ret så "følsomt" over vandstanden. Så derfor nævnte jeg det, da en lille justering af overløbet gør en forskel i mit for returpumperne og skummeren.

Derfor når der kommer for lidt vand igennem overløbet, så skummer den for lidt, samt der skal ikke fordampe meget førend det begynder at give bobler.

/HerrO
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"