ny Turboflotor 750?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

ny Turboflotor 750?

Indlæg af Anders månsson »

Jeg ville gerne placere den i min sump men i manualen står der "The skimmer should be placed in a way that the pump is fully submerged and that the foam cup reaches the water level with its bottom."

Min sumps er ikke dyb nok til at pumpen kan dækkes med vand, men kan skummeren fungere hvis ikke pumpen er dækket med vand?

Der står jo SHOULD??? Hvad siger I andre til det... Ellers må jeg jo placere den iakvariet elle bytte den til en anden. Bare noget lort der ikke lige stod den overnævnte detalje i vare beskrivelsen på Akvarieudstyr.dk og ligende sider :roll:
back
Reactions:

Indlæg af back »

Den faldt jeg osse i!! Min står i det første (lille)rum i sumpen., og det har jeg forhøjet med 4 stykker glas så vandstanden er høj nok til skummeren. Det er simpel hen et lille akv på 20X20 cm og 40 cm høj som står midt i det første rum i sumpen og det får vand direkte fra akvariet. man kan osse lægge en lille pumpe i sumpen som så føder rummet med skummeren. Husk lige at se efter at din pumpe er med nålehjul. Jeg købte min 2 mdr gammel og der var alm. rotor i. Det virker ikke ret godt. Så jeg har købt en ny pumpe til den som kommer mandag. så er der vist ikke mere der kan gå galt. (håber jeg)
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Back: Det ser ud som om det er en almindelig pumpe! Der står da at det skulle være med nålehjul, så hvis det ikke er det skal den da byttes ikke?
Der står i manualen at skummeren skal være så vandoverfladen er lige under skummer koppen, men det vil min så ikke være, men fungere skummeren så?
Hvordan ser et nålehjul ud i forhold til en alm. rotor?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Et nålehjul har ca. samme størrelse som en rotor, men med en masse små "nåle" som er beregnet til at "slå vandet i stykker".

Her er et eksempel på et nålehjul:

Billede
Billede
Billede
Billede

/Erik
back
Reactions:

Indlæg af back »

Vandet skal stå lige under koppen ellers virker det ikke. du er nød til at lave et extra højt rum midt i et rummene i sumpen.
Jeg købte min pumpe brugt af en der ikke kunne få den til at virke. Jeg fik ikke nogen kvitering så derfor ingen garanti. så jeg må købe en ny pumpe med nålehjul så kan jeg bruge den anden til cirkulation i akvariet
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Alternativt kan du skære lidt af hovedrøret hvis du bare mangler et par cm ?
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

hhhhm jeg tøt ikke save idet for at lime det sammen igen! det drejer sig om ca 7cm i højden...
det er IKKE et nåle hjule efter at have set Hougaards billeder ad nålehjul!
Jeg tror jeg ringer til leverandøren på mandag, jeg syntes lidt det er noget hø det hele!
Så må vil jeg hellere købe en ekstern skummer! Der stod bare ingensteder, at turboen 750 skulle være under så dybt vand!

Jeg er sgu lidt utilfreds :evil: Jeg havde glædet mig til at lege med mit nye legetøj og så er det hele bare galt! :roll:
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Syntes jeg har set at der er mange Deltec MC500'ere til salg - skulle vel passe dig glimrende ??? (Den skal stå i sumpen)
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

ok det må jeg lige se på, men hvis jeg bytter denne så tænker jeg at opgradere til Turboflotor 1000 multi skummer istedet...
back
Reactions:

Indlæg af back »

jeg er osse lidt spændt på at få min nye pumpe men det skulle være med nålehjul de åbnede kassen og kikkede inden de sendte den fra akvarieudstyr men der var en tegning med skummeren der er vist nålehjulet, den tegning må du osse have, Jeg tror nogle er fejlpakket men uden kvitering er der jo ikke noget at gøre
Brugeravatar
weblance
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af weblance »

Jeg har en Turboflotor 1000: http://www.aqua-medic.de/deu/produkte/s ... r.1000.htm

Skal stå i sumpen og kræver en vandstand på 15-20 cm.

Fantastisk god skummer!
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
back
Reactions:

Indlæg af back »

her er lige et billede
Vedhæftede filer
her er et billede med gl pumpe
her er et billede med gl pumpe
turbo750_2.gif (26.24 KiB) Vist 2457 gange
turbo750_2.gif
turbo750_2.gif
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Øh .........

Er det find fem fejl Hans?

Er de billerder ikke ens :shock:
Mvh.

Lars Mogensen
Jacker.dk
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Indlæg af Jacker.dk »

Måske du kan føre pumpen længer ned med noget rør/slange så den kommer under vand.
Mvh. Jack
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

ja dethar jeg tænkt på, men der står at skummer koppen helst skulle placeres lige over vandkanten!

Weblance: Larmer din og hvad er fødepumpen på i watt?
back
Reactions:

Indlæg af back »

ja jeg ved ikke lige hvad der er gået gal men 3 billeder er da bedre end ingen
back
Reactions:

Indlæg af back »

Så fik jeg min nye pumpe med nålehjul pris 602 kr Fint nok. Der er bare ikke nålehjul i den. Den er mage til den der fulgte med skummeren. Da de ringede fra Akvarieudstyr og sagde at de havde fået en pumpe bad jeg ham om at åbne den og se om det var med nålehjul. Og ja det var det!.... Så nu er spørgsmålet om det er fordi de ikke ved noget om hvad de sælger eller det er bevidst for at snyde folk.... der kan kun være de 2 muligheder. Så først køber man en skummer der ikke er som den skal være, derefter køber man en ny pumpe, og den er heller ikkke den rigtige. Nu venter jeg på at de åbner derovre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
back
Reactions:

Indlæg af back »

Så fik jeg talt med akvarieudstyr. Han Havde ikke kikket nøje om det var med nålehjul, selvom jeg spurgte direkte....!!!!!!!!!! Nu undersøger han sagen. Fortsættelse følger!!!!!!!!
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja det er jo træls når man gerne vil videre med sagerne ! Men de finder helt sikkert en god løsning til dig !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
back
Reactions:

Indlæg af back »

Jep det håber jeg osse. jeg har lige haft ringet og spurgt om jeg skulle faxe tegningen der var med skummeren. der sagde de at der var styr på det.?????? glæder mig til at høre hvad det betyder
back
Reactions:

Indlæg af back »

sad og var noget sur over det med skummeren, og tænkte at det må kunne laves selv. Så en håndfuld biobals i lommen og ud på arbejde og prøve at lave et nålehjul selv. Så en skrue gennem biobolden og fast i drejebænken, så drejede jeg den ned så den lige kunne være i huset. Det virker perfekt!!!! Skummeren fyldt med micro små bobler og efter en time nu er der begyndt at komme brunt skum i koppen.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"