Men jeg har samtidig set at min klovn af og til tager enden af hammerens arme i munden og gumler lidt, noget jeg skal holde mere øje med eller er det normalt ?
Hvorfor tykker min klovn i hammerkorallen ? :P
-
Dan-P
- Rev haj

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
Hvorfor tykker min klovn i hammerkorallen ? :P
Jeg har en 3 hoveders hammerkoral - euphylia eller lign hedder den. Efter hunnen sprang ud af akvariet er min enlige klovn begyndt at gnubbe sig i alle mine "bevægende" koraller, har det noget med at hunnen er forsvundet at gøre?
Men jeg har samtidig set at min klovn af og til tager enden af hammerens arme i munden og gumler lidt, noget jeg skal holde mere øje med eller er det normalt ?
Mit 430L mix reef.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=59133" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=59133" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hvorfor tykker min klovn i hammerkorallen ? :P
Den er bare flyttet ind i korallen. Den gør det samme som hvis det havde været en anemone
- Daniel1
- Naso kirurg

- 20
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 2006
Jeg har set i en tv udsendelse, at det er noget med at klovnefiskene "sutter" på anemoners tentakler, for at optage/overføre anemonens gift til sig selv, så anemonen ikke brænder klovnefisken. går ud fra, at det er det samme med hammerkoraller, selvom de ikke er lige så giftige som som anemoner.
- Nolan
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
De gør det ihvertfald uanset, hvad de har bosat sig i - mit par bor i en stor Sinularia og de laver også "sutteren" på den ind imellem.
/Kim
/Kim