TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: 877 liters akvarie.
- Med den kostplan så burde den ikke søge erstatning...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Det er netop det der undre mig.....Men sådan kan det åbenbart gå, så ud ryger den satan (hvis jeg kan fange denWilliam Jr skrev:- Med den kostplan så burde den ikke søge erstatning...

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Når men fiskefælden kom i akvariet, og ca. 1 time efter var fisken fanget, og ud røg den så korallen kunne komme tilbage i akvariet.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg har i den sidste månedstid tilført et produkt ved navn "hw Multi-vitaminer" som en lille test for at se om dette produkt har nogen virkning overhovedet i mit akvarie. Nu hvor jeg 2 gange om uger har tilført dette produkt over en periode på 1 måned syntes jeg nu at kunne se flere kraftigere farver på mine koraller. Her er lige et billed af den koral hvor jeg umiddelbart syntes at kunne se det tydeligst:
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det var også meget uventet at netop denne fine fisk gik på mine koraller. Men sådan er det jo desværre engang imellem. Hepatur er nu blivet udskiftet med en Naso elegans i en pæn stor størrelseKnut-Arne Berg skrev:stakars fisken ja..![]()
Har en rundt 15 cm stor Hepatus gående selv her i den store keramiktanken min,og er jo fin da..![]()
Plager ingen koraller her hos meg Lord Mike,men så er det jo heller ikke så mange koraller i denne tanken min heller pga. dette keramikkhelvede som Peder kaller det

- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Vel ikke det værste bytte...Lord Mike skrev:Det var også meget uventet at netop denne fine fisk gik på mine koraller. Men sådan er det jo desværre engang imellem. Hepatur er nu blivet udskiftet med en Naso elegans i en pæn stor størrelseKnut-Arne Berg skrev:stakars fisken ja..![]()
Har en rundt 15 cm stor Hepatus gående selv her i den store keramiktanken min,og er jo fin da..![]()
Plager ingen koraller her hos meg Lord Mike,men så er det jo heller ikke så mange koraller i denne tanken min heller pga. dette keramikkhelvede som Peder kaller det

/Flemming,

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Lidt billeder:
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Du ved godt at du mindst skal komme med billeder en gang om ugen
Det er alt for længe siden
Skønt billede af de røde skiver 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
ØØjjj nogle flotte coco orme du har der ui dit fragment akvarie - er det for at blære dig de ligger derLord Mike skrev:Lidt billeder:

Må vi ikke få et foto af hele dit akvarie som det ser ud nu, så jeg kan savle lidt ?
Jeg mangler lidt positivt, da min sandspiser har lavet mit om til tyndt skummemælk

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Hvor har du købt den fiskefælde?? For det er da rimelig smart med sådan et langt foderrør 

- Mickey86
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2300 København S
- Kontakt:
simpelthen et af de smukkeste baljer i dk Michael..! hvordan går det med dine røde/hvide ricordea? kommer der ikk snart en baby til miiiig

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Du kan købe den forskellige steder på nettet.. Blandt andet på Petsupply.dk og akvarieudstyr.dkchristiantt skrev:Hvor har du købt den fiskefælde?? For det er da rimelig smart med sådan et langt foderrør

Mvh. Marco
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Ja ja, det ved jeg godtMarco R skrev:Du kan købe den forskellige steder på nettet.. Blandt andet på Petsupply.dk og akvarieudstyr.dkchristiantt skrev:Hvor har du købt den fiskefælde?? For det er da rimelig smart med sådan et langt foderrørDu skal bare søge under ordet fiskefælde, så er den i vinkel
![]()
Mvh. Marco

Men det kunne godt være at man kunne købe sådan et langt foderrør med. Hvis det ikke er noget DIY
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Nå ja okay det havde jeg ikke lige tænkt påchristiantt skrev:Ja ja, det ved jeg godtMarco R skrev:Du kan købe den forskellige steder på nettet.. Blandt andet på Petsupply.dk og akvarieudstyr.dkchristiantt skrev:Hvor har du købt den fiskefælde?? For det er da rimelig smart med sådan et langt foderrørDu skal bare søge under ordet fiskefælde, så er den i vinkel
![]()
Mvh. Marco
Men det kunne godt være at man kunne købe sådan et langt foderrør med. Hvis det ikke er noget DIY

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Fiskefælden er en gammel model fra AM, den er efter min mening helt klart bedre end den nye model da den for det første er større og har et længere foderrør, så man kan fodre direkte i fælden over vandet. Desværre er min gamle fælde efterhånden ved at være godt og grundig slidt efter at have fanget utrolig mange fisk og hård behandling samt at den har været limet flere gange efter at have været flækket i plexiglasset. Men den virker da stadig og jeg håber bestemt at kunne finde en magen til når den står af og ikke vil mere.
Jeg har helt glemt at give billed af min kontraventil, som gerne skulle give lidt ekstra sikkerhed. Det er ihvertfald noget fruen i huset sætter pris på
Min plankton reactor er stadig igang med at blive fyldt op. Jeg er endnu ikke begyndt at tilføre plankton til akvariet så der er desværre ikke noget nyt på den front. Reactoren har faktisk drillet mig en hel del da jeg ikke kunne få en kultur ordenlig igang, men har netop haft besøg af min gode ven Johnny K som havde 1 liter med fra hans kultur, udover at give denne liter plankton gav han også nogle gode råd omkring selve opstarten så jeg nu håber at kunne få gang i en god kultur (tak Johnny
)
Jeg har helt glemt at give billed af min kontraventil, som gerne skulle give lidt ekstra sikkerhed. Det er ihvertfald noget fruen i huset sætter pris på

- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
Din kontraventil ligner den jeg havde på mit tidligere setup. Den tager rigtigt meget flow af din returpumpe, og den skal bestemt indgå i din ugentlige rengøring. Lidt kalkaflejringer, og så slutter kuglen ikke tæt længere. Men passer du den, så kører den bare. 

Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Tak for rådet Lars, og kan skam også sige at den kommer under kærlig behandling ved det ugentlige vandskift. Og da disse kontraventiler jo har det med at sætte sig har jeg også boret hul i pvc røret på returen lige under vandoverfladen. Sikkerheden skal skam være iorden og er også klar over at sådan en kontraventil alene ikke er helt nok i mit tilfælde. Den har ikke taget noget af betydning fra min retur-pumpe, da jeg ikke køre med kraftig pumpe til retur (omkring 3000 literLars M skrev:Din kontraventil ligner den jeg havde på mit tidligere setup. Den tager rigtigt meget flow af din returpumpe, og den skal bestemt indgå i din ugentlige rengøring. Lidt kalkaflejringer, og så slutter kuglen ikke tæt længere. Men passer du den, så kører den bare.

- Lars M
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
Ok nu skal jeg jo også passe på ikke at være for negativ. Min har været på mit gamle akvarium i 6 år uden ulykker overhovedet. Jeg ville blot sige at man lige skal huske den, selv når alt kører. Jeg har været rigtig tilfreds med min. Min var i 25 mm. og sad ovenpå en Eheim 2060 returpumpe. Funkede som nævn upåklageligt i mange år.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Der findes desværre en masse dårlige kontraventiler, Georg Fischer laver nogle rigtigt gode (dem man kan købe hos bla. Klovnfisken)
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er netop en GF (Georg Fisher), den er dog skaffet igennem Tatoo Ole og ikke KlovnfiskenHougaard skrev:Der findes desværre en masse dårlige kontraventiler, Georg Fischer laver nogle rigtigt gode (dem man kan købe hos bla. Klovnfisken)

Jeg håber skam også denne vil komme til at virke i mange år fremover, men den vil alligevel blive tjekket med korte mellemrum. Lars du skal have stor tak for feedback på emnetLars M skrev:Ok nu skal jeg jo også passe på ikke at være for negativ. Min har været på mit gamle akvarium i 6 år uden ulykker overhovedet. Jeg ville blot sige at man lige skal huske den, selv når alt kører. Jeg har været rigtig tilfreds med min. Min var i 25 mm. og sad ovenpå en Eheim 2060 returpumpe. Funkede som nævn upåklageligt i mange år.

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Lidt flere billeder:
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Bare jeg vidste hvad du gør
Kan du ikke snart hoste op med den hemmelige opskrift

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Lars Roland
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense C.
- Kontakt:
For det første vil jeg sige det er nogle imponerende billeder du tager... Ser sku godt ud!!
Så skal igang med at lime pcv for frste gang. Vil jo ikke glemme noget.
Må jeg lige spøge hvad sådan en kontraventil gør? Jeg er selv ved at bygge sumpLord Mike skrev:Jeg har helt glemt at give billed af min kontraventil, som gerne skulle give lidt ekstra sikkerhed. Det er ihvertfald noget fruen i huset sætter pris på![]()

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Kære Helena, du ved godt der intet hemmeligt gøres udover ganske almindelig akvarieplejeHelena skrev:Bare jeg vidste hvad du gør![]()
Kan du ikke snart hoste op med den hemmelige opskrift
![]()

En kontraventil er faktisk noget af det mest simple...Den fungere sådan at der inde i PVC'en ligger en kugle som når vandet ryger tilbage ved evt. strømsvigt så går den tilbage og lukker for hullet så der ikke kommer vand retur ned i sumpen. Det skal dog siges at kvaliteten skal være god og at de skal testes indimellem, da jeg ikke kan anbefale at stole blindt på demLars Roland skrev:For det første vil jeg sige det er nogle imponerende billeder du tager... Ser sku godt ud!!
Må jeg lige spøge hvad sådan en kontraventil gør? Jeg er selv ved at bygge sumpLord Mike skrev:Jeg har helt glemt at give billed af min kontraventil, som gerne skulle give lidt ekstra sikkerhed. Det er ihvertfald noget fruen i huset sætter pris på![]()
Så skal igang med at lime pcv for frste gang. Vil jo ikke glemme noget.

Her er en tegning over hvordan den virker: http://www.dpas.dk/page.asp?objectid=131&zcs=2
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Akvariet bliv startet op i februar sidste år, så omkring 14 måneder, det skal dog siges at nogle af korallerne kom med over fra mit nedlagte 430 liters akvarie som så således ud da det bliv nedlagt:christiantt skrev:Hold da fast den føreste acropora er lækker!! Den må du gerne lave et fragment af, hvis jeg kommer til Djævleøen på et tidspunkt!! (hvis du vil...)
Hvor længe har sten og mange af koraller været "i gang" hjemme hos dig??