t5 ballast

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

t5 ballast

Indlæg af andersla »

nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg kan købe en dimbar ballast til t5 rør det skal være til 3*54 watt
Brugeravatar
Munthe
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Hvidovre/Thailand

Re: t5 ballast

Indlæg af Munthe »

Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

her http://www.methline.de/methline-s77h14- ... lampe.html

de leverer hurtigt, og prisen er ok, har selv en 2*54 watt dimmbar derfra
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

tak for svarene
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Beklager å bryte meg inn i tråden :rolleyes: ,men er på utkikk etter noen 2*80Watt T-5 ballaster selv+ passendes reflektorer/endekappsler til rørene(de vandfaste en kan skru fast) :y
Er det noen som hvet hvor jeg kan få bestilt mest muligt av dette samlet,til en grei pris?
(trenger ikke dimbare ballaster,men ser jeg kan tjene på å velge 2*80,istedet for 1*80watt prismessigt,enkelte steder),og derfor jeg tenkte på 2*80Watt utgavene :happy:
Tenkte å lage meg ett 8*80Watts prisgunstigt amatur til ett avleggerkar,og derfor ikke helt villigt til å stekke meg til ett f.eks.ferdigt ATI amatur nei...selv om de er lekre..
Dette avleggerkaret skal bare stå i min kjeller,så utseendet....ja det er ikke så nøye med i denne sammenheng nei.. :wink:
Har bestilt ballaster hos aquaterrashop.de for halvanden mnd.siden,men selv etter en forespørsel om leveringstid derfra for en ukes tid siden,har jeg ikke hørt noe ifra de,så nu gidder jeg simpelthenn ikke vente lengre på de,og avbryter hele bestillingen derfra tror jeg.. :shout:
Ser jo Lord Mike har i+2rørs amatur for salg,men det blir jo lige 5 rør for lite anyway for meg,ellers hadde jeg nok grafet de til meg ja.. :y
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Prøv at ring eller skrive til planteimporten.dk de plejer at være meget billige, og hurtige til at sende !!
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Knut-Arne Berg skrev:Beklager å bryte meg inn i tråden :rolleyes: ,men er på utkikk etter noen 2*80Watt T-5 ballaster selv+ passendes reflektorer/endekappsler til rørene(de vandfaste en kan skru fast) :y
Er det noen som hvet hvor jeg kan få bestilt mest muligt av dette samlet,til en grei pris?
(trenger ikke dimbare ballaster,men ser jeg kan tjene på å velge 2*80,istedet for 1*80watt prismessigt,enkelte steder),og derfor jeg tenkte på 2*80Watt utgavene :happy:
Tenkte å lage meg ett 8*80Watts prisgunstigt amatur til ett avleggerkar,og derfor ikke helt villigt til å stekke meg til ett f.eks.ferdigt ATI amatur nei...selv om de er lekre..
Dette avleggerkaret skal bare stå i min kjeller,så utseendet....ja det er ikke så nøye med i denne sammenheng nei.. :wink:
Har bestilt ballaster hos aquaterrashop.de for halvanden mnd.siden,men selv etter en forespørsel om leveringstid derfra for en ukes tid siden,har jeg ikke hørt noe ifra de,så nu gidder jeg simpelthenn ikke vente lengre på de,og avbryter hele bestillingen derfra tror jeg.. :shout:
Ser jo Lord Mike har i+2rørs amatur for salg,men det blir jo lige 5 rør for lite anyway for meg,ellers hadde jeg nok grafet de til meg ja.. :y
hvad med denne her
http://www.methline.de/methline-p817h14 ... 34b7cf294c

eller hvis du skulle få lyst til en dæmpbar
http://www.methline.de/methline-p830h14 ... 34b7cf294c
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

hvad med denne her
http://www.methline.de/methline-p817h14 ... 34b7cf294c

eller hvis du skulle få lyst til en dæmpbar
http://www.methline.de/methline-p830h14 ... 34b7cf294c[/quote]

:y Jepp!..tusen takk,var inne i tråden,og kikket på disse ja,og da det "kun er"ett atørre avleggerkar,som blir ståendes "bortgjemt" i min kjeller :hehe: jeg har planer for..,så betuder ikke finisj/dempbarhed noe for meg i denne sammenheng,med tanke på oppbygging av den tiltenkte 8*80Watt T-5 lampe.. :GO
Men har registrert at det er vanskeligt å få tak i 2*80Watts modeller av T-5 ballaster pussigt nok :rolleyes: ..
Har jo fått med meg fra 54Watts utgaver,at modeller med 1*54 Watt,og 2*54 Watt.. koster omtrent det samme beløp,og tenkte da dette lige kansje stemte med 80Watts utgavene også ja.. :confused2: ...
Dessuten hadde jegsynes det var mer praktiskt å få plass til 4 stk,enn 8 stk.slike ballaster i ett slikt amatur,plasseringsmessigt..om dere skjønner..
Ett annet fenomen er at jeg heller ikke finner noen som selger gode reflektorer tilpasset 80 watts rør,men sikkert bare jeg som har kigget på feile Webbsider.. :rolleyes:
Jeg har egentligt begynt å lure på om det er så mye å hente på å bygge ett slikt 8*80Watts amatur selv ja,i forrhold til å kjøpe ett ferdigt amatur :scratch: ..
Noen som har regnet på dette før her?
Vannoverflaten på avleggerkaret det skal dekke over blir 70*150 cm,og 50 cm fra bunn til vandflate i karet..
Derfor tenkte jeg 8*80 Watt ja...
Synes forøvrigt disse ferdige amaturene er litt smale,og derfor jeg fikk en ide om at det kansje var noe å hente på å bygge selv,og kansje øke avstand mellom rørene,slik at de dekker hjevnt over disse 70 cm i baljen.. :y
Blir jo ikke mer enn max 50 cm til bunnen,så tror 8*80 skulle bli rigeligt til SPS fragmenter uannsett. :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"