Koralklæber der klæber under vand?
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Koralklæber der klæber under vand?
Jeg søger en koralklæber som også kan klæbe under vandet. Har prøvet med forskelligt, men
de klæber ad h...til når det kommer under vand...
Mvh Christian
de klæber ad h...til når det kommer under vand...
Mvh Christian
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Re: Koralklæber der klæber under vand?
Jeg bruger normalt bare en to-komponent fra AquaMedic. Det virker fint under vandet for mig.
Det er bare to-komponent epoxy, som også fås i mange andre afskygninger.
Det er bare to-komponent epoxy, som også fås i mange andre afskygninger.
Senest rettet af Stefan ons 21. jan 2009 18:43, rettet i alt 1 gang.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
hæfter det på det meste? Tænker på reef keramik, levende sten, glas, silicone osv.?
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Jeg har kun brugt det på LS og keramik, der fungerer det fint. Ifølge brugsforvirringen hæfter det også på træ, sten, beton, metaller, plastic og glas.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg bruger KZ speedglue, en form for cement der skal røres op i en sjat vand det klæber rigtig godt under vand
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Lub
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Hvor finder man sådan noget og kan man måske også bruge det på LS så de står lidt bedre fast??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Aquafair er svaret.
Du får det i en pose istedet for en flot dåse, men til en lidt anden pris
http://www.aquafair.de/product_info.php ... 5431ff42ed
Du får det i en pose istedet for en flot dåse, men til en lidt anden pris
http://www.aquafair.de/product_info.php ... 5431ff42ed
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
det kan sagtens holde dine levende sten, også de stort set ikke er til at brække fra hinanden, jeg har brugt det i forbindelse med kampen omkring placering af koraller i den ende af akvariet hvor min arrige fløjlsklovn huserer, hun smider alt nyt ned hvis det ikke er limet forsvarligt fastLub skrev:Hvor finder man sådan noget og kan man måske også bruge det på LS så de står lidt bedre fast??
Carsten, det kan godt være mit er i en fin dåse, men så har jeg en dåse at fylde i når jeg en gang om lang tid skal bestille noget nyt evt fra aquafair

nårh ja så var den dælme billig da det var en vareprøve jeg købte, men jo den er lidt dyr nu
men uanset om man køber det ene eller det cement produkt tør jeg godt anbefale det, det er endnu ikke lykkedes mig at brække en koral fri når den først er limet fast
Mvh. Brian
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Nu har jeg prøvet båden speedglue fra KZ, og det Cement fra Aquafair, og må sige der er himmelvid forskel på de to cement baserede produkter, speedgluen en del dyrere, men absolut også en del bedre
KZ speedglue vs Aquafair cement
1. Speedglue klæber bedre, Speedgluen beholder sin konsistens under vand, hvor den anden føles som om den går i opløsning
2. Speedglue sviner ikke nær så meget i vandet
3. hærdetiden er lettere at styre, speedglue hærder ganske vist hurtigt, men stadig ikke hurtigere end at man kan nå at følge med, og det kan styres lidt ved hjælp af temp på vandet man blander det med, det skal siges at man efter anvisningen godt kan forlænge hærdetiden på aquafair cementen ved at tilsætte citronsyre, dette har jeg dog ikke prøvet, tvivler også på at det er en god ide, da jeg så er bange for at cementen når at forsvinde inden det har sat sig fast. men det er kun et gæt
så alt i alt, KZ speedglue er efter min mening et lang bedre produkt, der rigeligt er pengene værd
KZ speedglue vs Aquafair cement
1. Speedglue klæber bedre, Speedgluen beholder sin konsistens under vand, hvor den anden føles som om den går i opløsning
2. Speedglue sviner ikke nær så meget i vandet
3. hærdetiden er lettere at styre, speedglue hærder ganske vist hurtigt, men stadig ikke hurtigere end at man kan nå at følge med, og det kan styres lidt ved hjælp af temp på vandet man blander det med, det skal siges at man efter anvisningen godt kan forlænge hærdetiden på aquafair cementen ved at tilsætte citronsyre, dette har jeg dog ikke prøvet, tvivler også på at det er en god ide, da jeg så er bange for at cementen når at forsvinde inden det har sat sig fast. men det er kun et gæt
så alt i alt, KZ speedglue er efter min mening et lang bedre produkt, der rigeligt er pengene værd
Mvh. Brian
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg har fæstnet koraller med cementen fra Aquafair, og har fundet ud af at det kna være dråber af vand som gør forskellen om det løber ud mellem fingerene på en eller om det er til at arbejde med.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jeg har selv forsøgt med forskellige mængder vand, doserer ved hjælp af en engangsspøjte, men Carsten hvis du ikke har prøvet speedglue, kan jeg anbefale dig at prøve, jeg kan mærke en tydelig forskel, speedgluen er mere modellervoksagtig når den er blandet, og man har tid til at arbejde med skidtet, og jeg synes det klæber en del bedre, har en mistanke om at der er tilsat en ekstra form for klæbemiddel, og mht speedgluen, næsten uanset hvor tynd jeg har lavet den har den ikke svinet i nær samme grad, som Aqua-zement fra aquafair,
jeg sad så sent som igår og lavede fragmenter, med aqua-zementen, og det var ikke de pæneste ord der blev brugt om produktet, så nu bliver det brugt til at støbe fragmentsten af, evt opbygning af stenkonstruktioner udenfor akvariet
men jeg skal gerne lave en mere fyldestgørende produktgennemgang med hærdetider etc. og sammenligning når jeg får anskaffet speedgluen igen, det godt være jeg vil prøve at lave en sammenligning over en del af de produkter der bliver brugt i de danske saltvandsakvarier
jeg sad så sent som igår og lavede fragmenter, med aqua-zementen, og det var ikke de pæneste ord der blev brugt om produktet, så nu bliver det brugt til at støbe fragmentsten af, evt opbygning af stenkonstruktioner udenfor akvariet
men jeg skal gerne lave en mere fyldestgørende produktgennemgang med hærdetider etc. og sammenligning når jeg får anskaffet speedgluen igen, det godt være jeg vil prøve at lave en sammenligning over en del af de produkter der bliver brugt i de danske saltvandsakvarier
Mvh. Brian
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg ville aldrig bruge cementen til at lave fragmenter med. Det har jeg prøvet fordi jeg ikke havde andet og det var store Acroporaer (ca 25 cm) Og det var for at sige det pænt noget værre lort.
Man kan bruge cementen til at klæbe levende sten og fæste små sten med koraller på, og ikke andet.
Man kan bruge cementen til at klæbe levende sten og fæste små sten med koraller på, og ikke andet.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ja se der ligger forskellen på speedgluen og aqua-cementen så, for speedgluen er efter min mening noget nær suveræn til at lave frags med, så den mérpris er alle pengene værd, du får et produkt der er egnet til stort set det meste
Mvh. Brian