Deltec vs. Luftskummer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Deltec vs. Luftskummer

Indlæg af Han$en »

Jeg har fået lov af konen at beholde mit 240L alligevel :K :T

Men hun har dog påråbt sig at Deltec'en skal ud! Det er en AP600, så jeg skal jo have noget der kan erstatte den mere lydsvagt.

Jeg har så selv i tankerne at installere sådan 2 her:
http://aqua-medic.com/air_driven_skimmers.shtml

Den store - Midiflotor.. Jeg har Mini'en i mit 30L og må sige at jeg er ganske positiv.

Den store i den klasse der er rated til 400L, hvilket jo nok ikke passer helt, derfor tænker jeg at sætte 2 op ved siden af hinanden.

Ville det kunne gå an? Man kan jo få mange dejlige luftpumper med god ydelse, og lav lyd..

Det jeg egentlig bare er ude efter er at høre om jeg måske skulle kigge på noget helt andet luftskummer værk?

Akvariet skal huse et par klovne, lidt forskellige gobier, og andet forholdsvis småt.. Ingen kirurger, eller andre større fisk, og heller ingen anemone!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Roskilde

Re: Deltec vs. Luftskummer

Indlæg af troels »

Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Det bras har jeg haft..

Motorskummer kommer ikke på tale.. Det er luft eller intet.. Strenge ordre :smart:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Alternativt har jeg sådanne 2 her i tankerne:

http://korallen.dk/product.asp?product=688

Ved dog ikke hvordan Red Sea's luftskummere fungere? :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Indlæg af TroJanRds »

Skal ellers lige love for der er røget mange deltec skummere til salg herinde de sidst dage .. har de fået pest eller ?? :hehe:
Han$en skrev:
Det bras har jeg haft..

Motorskummer kommer ikke på tale.. Det er luft eller intet.. Strenge ordre :smart:
øm ville 2 luftpumper ik næsten larme lige så meget ?? har ik selv været så heldig med en helt støjfri luftpumpe og så vi du bruge 2 ?? regner med der skal en på hver skummer da det er på et ret stort akvarie :happy:
og plus du skal holde mere øje med de lorte træsten .. syntes levetiden var kort på dem :BA
så jeg skiftede til en af de der BOYU WG524 550l (http://www.fish-street.com/boyu_wg-524_ ... ge_code=en) og er sku noget bedere og MEGET lydløs :wink: og køre sku stabil ...NÅR man har indstillet den helt rigtig... for har fundet ud af en skummer skal man lige pusle lidt om med indstilling i noget tid... og give den tid til at starte... :happy:
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Han$en skrev:Jeg har fået lov af konen at beholde mit 240L alligevel :K :T

Men hun har dog påråbt sig at Deltec'en skal ud! Det er en AP600, så jeg skal jo have noget der kan erstatte den mere lydsvagt.

Jeg har så selv i tankerne at installere sådan 2 her:
http://aqua-medic.com/air_driven_skimmers.shtml

Den store - Midiflotor.. Jeg har Mini'en i mit 30L og må sige at jeg er ganske positiv.

Den store i den klasse der er rated til 400L, hvilket jo nok ikke passer helt, derfor tænker jeg at sætte 2 op ved siden af hinanden.

Ville det kunne gå an? Man kan jo få mange dejlige luftpumper med god ydelse, og lav lyd..

Det jeg egentlig bare er ude efter er at høre om jeg måske skulle kigge på noget helt andet luftskummer værk?

Akvariet skal huse et par klovne, lidt forskellige gobier, og andet forholdsvis småt.. Ingen kirurger, eller andre større fisk, og heller ingen anemone!
Jeg har pt. den samme skummer på mit 530l og den klare det helt fint, men dette akvarie er heller ikke belastet - men en nålhjuls skummere er nok bedre, men den klare mit akvarie helt fint endnu :GO
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Jeg har en Aqua Medic Mistral 300, der sagtens kan trække 2 luftskummere, endda 4, og den er meget svær at høre.. Når den først kommer i et skab på anti vibrationsmåtter og stå, siger den absolut intet :)

Skal ikke have anbefalet motorskummere - Luftskummer er det jeg skal bruge :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Lars S skrev: Jeg har pt. den samme skummer på mit 530l og den klare det helt fint, men dette akvarie er heller ikke belastet - men en nålhjuls skummere er nok bedre, men den klare mit akvarie helt fint endnu :GO
Uden tvivl vil en nålehjuls være bedre.. Derfor tænker jeg at sætte 2 skummere på, for at få så meget snask som muligt op :)

Men det er da rart at vide den kan køre et 530L :D
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Jeg tror det vil fungere ganske udemærket, bare du husker at luftstenene skal skiftes mindst hver måned, og vandstanden skal være stabil.
Bruger en 380L/t pumpe på min
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

thyme skrev:Jeg tror det vil fungere ganske udemærket, bare du husker at luftstenene skal skiftes mindst hver måned, og vandstanden skal være stabil.
Bruger en 380L/t pumpe på min
Jeg har allerede til skummeren i mit nano indkøbt 5 sten der ligger.. De koster jo intet, så der køber man jo ex. 10stk af gangen så man er dækket ind.

Vandstanden bliver også stabil da de så kommer til at stå i nedløbskammeret - Der hvor vandet kommer ind i sumpen, så det skulle heller ikke blive et problem :GO

Virker din Red Sea fint? For så køber jeg da sådan 2x 90'ere.. Der får jeg 2 for næsten det samme som en enkelt Aqua Medic koster :)

Og så en Aqua Medic Mistral 300 til dem begge.. Det kan den ihvertfald trække problemfrit :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Du skal være opmærksom på, at to skummere ikke skummer dobbelt så meget som en. det er noget med at vand der lige har været i en skummer ikke kan skummes igen.

Midiflotoren med en god luftpumpe kan sagtens drive 240 liter, Mads brugte en på sit 250 liters.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Hougaard skrev:Du skal være opmærksom på, at to skummere ikke skummer dobbelt så meget som en. det er noget med at vand der lige har været i en skummer ikke kan skummes igen.

Midiflotoren med en god luftpumpe kan sagtens drive 240 liter, Mads brugte en på sit 250 liters.
Jeg tænkte bare på 2 skummere, for at være sikker på at der blev skummet nok..

Men du mener godt at en enkelt Midiflotor er tilstrækkeligt til det jeg skal holde? :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"