selvom jeg får pumpen til at skyde det om bagved så kan jeg jo ikke vide med sikkerhed at de får.
har i nogle tricks ?

jeg fodrer med ´noget flagefoder, artemia og rejeægOlsen skrev:Ja, giv det tid. Jeg antager at du lige har fået sat fiskene i dit akvarium og så er det jo meget almindeligt at de er sky og ikke vil tage særlig meget føde til sig før der går et nogle dage.
Hvad fodrer du med?
okay, det er denne art jeg har købt Labroides dimidiatus, men det må tiden lige vise om den vil spise noget foder ved siden afleifkrarup skrev:Pudsefisken, hvis det er den ægte, får du alligevel ikke til at spise...den lever stort set kun af parasitter på andre fisk og forhåbentlig har de ikke så mange at pudsefisken kan overleve på¨dem.
Citat:
Denne art optræder som pudsefisk. Den er obligat pudser, dvs at den udelukkende lever af de parasitter, hudrester mv den pudser af andre fisk. Den har i naturen regulære pudsestationer, hvortil revets øvrige fisk, store som små, kommer og bliver pudset. Selv meget store arter, der lever af småfisk, lader sig pudse ? endda i mundhule og gæller. Fjernes alle pudsefisk fra et område, vil de øvrige fisk først blive syge, derefter forlade området. De få fisk, der bliver tilbage, er i en ynkelig stand.
Reefsafe: Ja
Social: Holdes enkelt- eller muligvis parvis.
Foder: Svær at få til at tage erstatningsfoder. Selv når det lykkes at få den til at tage foder, dør den ofte, muligligvis af fejlernæring.![]()