150 W HQI med EKSTERN BALLAST - hvilken model?
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
150 W HQI med EKSTERN BALLAST - hvilken model?
Jeg vil gerne have fat på en 150 W HQI med ekstern ballast. Jeg synes imidlertid ikke, at det umiddelbart fremgår af div sider, (feks. hobbyriff.de) hvoevidt de enkelte lamper er med eller uden ekstern ballast. Måske det bare er mig, der er en spasser til tysk.....
Anyways, vil meget gerne høre nogle forslag til hvilke HQI i 150 W. der er med ballast.
ps. Er på SU budget, så I behøver ikke at foreslå lamper på 3000+ kr.
pps: Hvor stor en forskel mht. varme/fordampning kan jeg forvente der er på HQI med vs uden ekstern ballast?
Mvh Jesper
Anyways, vil meget gerne høre nogle forslag til hvilke HQI i 150 W. der er med ballast.
ps. Er på SU budget, så I behøver ikke at foreslå lamper på 3000+ kr.
pps: Hvor stor en forskel mht. varme/fordampning kan jeg forvente der er på HQI med vs uden ekstern ballast?
Mvh Jesper
100 *100 * 50 cm cube
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Har du kigget hos Kim på http://www.akvt.dk ?
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Yeps - har kigget. Nu er jeg jo tilfældigvis én af de få heldige indehavere af 10 tommelfingreHougaard skrev:Har du kigget hos Kim på http://www.akvt.dk ?

:pat: Men E40 i 150 W... Nope, laves ikke
Hvis jeg alligevel købte den eksterne ballast hos Kim, skulle jeg vel alligevel finde selve "lampe-delen" et eller andet sted (går vel ikke at have brænder UDEN sikkerheds glas?).
Nogen idé mht. hvor meget mere fordampning man kan forvente hhv. med / uden ekstern ballast?
100 *100 * 50 cm cube
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Jeg har selv en 150 watt HQI over mit akvarie med interne ballast.
Den bliver pænt varm, hvor meget af varmen der kommer fra ballasten er svært at sige.
Jeg overvejer dog at tage ballasten ud af lampen, og lave en lille kasse til den så jeg ikke har den i lyskassen. Den skal selvfølgeligt placeres forsvarligt...
Den bliver pænt varm, hvor meget af varmen der kommer fra ballasten er svært at sige.
Jeg overvejer dog at tage ballasten ud af lampen, og lave en lille kasse til den så jeg ikke har den i lyskassen. Den skal selvfølgeligt placeres forsvarligt...
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
Det vil ikke engang være svært at gøre.jthyge skrev:Jeg har selv en 150 watt HQI over mit akvarie med interne ballast.
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Neej... Jeg går ud fra det bare er at skifte at par ledninger.... 

Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
Min Blog om Akvariet!
jesper/aarhus> slå lige koldt vand i blodet, jeg har noget på vej som du vil ælske, jeg er ved at lave en reflektor kasse hvor man selv vælger hvilken fatning der skal side i... dem der skal bruge klemfatning som i dit tilfælde bliver en anelse dyrer en dem med E40 fatning da der skal bruges hærdet glas som filter forand, har fundet en der laver det til mig og har nu gendem 3 MD testet det og det virker perfegt, bare spørg Weblans, så et armatur til dig vil likke på mellem 400- 490.- og så er der ovikøbet en stabil aluminiums kasse omkring med 2 øskner i så det er bare til at hænge op. prisen er selvfølge lig uden brænder og balast.
men tag det lig med ro der kommer noget meget snart.
men tag det lig med ro der kommer noget meget snart.