Min skummer i mit 130 skummede perfekt i starten.. Efter jeg så rengjorde den gik den også bare helt amok og overskummede total.. Underligt de ikke har forbedret detblackbox skrev:ja umiddelbart er der godt knald på cirkulationen, synes dog ikke at jeg kan få skummeren til helt at virke, den overskummer helt vildt, men måske er det bare "break in" på den der er igang
det må man sige er 100% serviceblackbox skrev:hej wondersurfer, selv tak, det er altid rart at møde andre fra forummet.
vis andre vil se det, så er i velkomne, bare send en PB så finder vi ud af det, det står på amager.
iøvrigt må jeg lige rose redseamax , jeg har tidligere skrevet om varmeproblemer med mit rsm250, og skrev også om det på ukreefs.com i går søndag.
3 timer senere, fik jeg en mail fra chefen fra redseamax, som ville få en til at kontakte mig idag, og her ved 17 tiden, ringede deres cheftekniker fra israel, og vi fandt løsningen, det ser umiddelbart ud til at skummer-pumpen overopheder, og det varmer vandet op i akvariet, så efter en hurtig samtale over telefonen, er der nu en helt ny pumpe på vej til mig, free of charge selvfølgelig, det kan man da kalde service.
chefen fortalte mig, at de ikke ville acceptere at der var nogle fejl på akvariet, så derfor ville de rykke så hurtigt som muligt, på eventuelle fejl og mangler, cool fyr.
teknikeren fortalte også, at det han havde stående stod i et rum med en stuetemperatur på cirka 22 grader, og der var vandet aldrig over 26 grader, og han kørte IKKE med ekstra kølerne installeret, så det tyder jo lovende, men jeg skal nok vende tilbage når jeg har fået den nye pumpe.
i mellemtiden leger jeg lidt videre med at få justeret skummeren helt på plads, synes stadig den driller lidt, men det bliver bedre og bedre, og hele akvariet er jo ingen gang en uge gammelt endnu, så det skal nok køres lidt ind endnu.
mvh carsten