Saltvlanding i akvariet
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvlanding i akvariet
Hvordan blander i salt når i starter op? Bliver det blandet i akvariet eller inden i heller vandet i?
Har hørt det med at blande i akvariet ikk var godt, så ville lige høre lidt meninger?
Har hørt det med at blande i akvariet ikk var godt, så ville lige høre lidt meninger?
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Re: Saltvlanding i akvariet
Når du starter op og der ikke er noget i akvariet er det nemmeste klart at blande vandet i akvariet.
/martin
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
du kan godt blande det i akvariet, men meget forsigtigt, da der kan komme en hvid hinde på glasset.
men kom saltet i en spand og hæld noget vand i, og tilsæt det i akvariet som det bliver opløst.
men kom saltet i en spand og hæld noget vand i, og tilsæt det i akvariet som det bliver opløst.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Du kan også veje det salt af du skal bruge og så blande nogle spande med højt indhold af salt og derefter bare smide alm vand i...... Det var sådan jeg gjorde
- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9210 Aalborg SØ
- Geografisk sted: Aalborg SØ
nu har vand jo en mætnings grænse mener den ligger på omkring de 40 promille(passer det?) så det kommer and på hvor meget salt man skal bruge om dette kan lade sig gøre medmindre man har rigtig store spande..minimalmartin skrev:Du kan også veje det salt af du skal bruge og så blande nogle spande med højt indhold af salt og derefter bare smide alm vand i...... Det var sådan jeg gjorde

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Jo det er rigtigt...... Man kan ikke bare smide alt det salt man skal bruge i en enkelt spand og så forvente at det opløser sig. jeg tror jeg brugte ca 5 spande til mit 300LiceMD skrev:nu har vand jo en mætnings grænse mener den ligger på omkring de 40 promille(passer det?) så det kommer and på hvor meget salt man skal bruge om dette kan lade sig gøre medmindre man har rigtig store spande..minimalmartin skrev:Du kan også veje det salt af du skal bruge og så blande nogle spande med højt indhold af salt og derefter bare smide alm vand i...... Det var sådan jeg gjorde
- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9210 Aalborg SØ
- Geografisk sted: Aalborg SØ
men altså tror der er mange der bare blander saltet i baljen, heriblandt mig..

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Blandede i sumpen.. Hældte et mål salt der passede til en spand vand i sumpen og herefter spanden med vand i, I sumpen havde jeg et powerhead til at mixe det.. Det gentog jeg.. bare derudaf. Når sumpen var fyldt pumpede jeg bare vandet op i akvariet og forsatte til systemet trillede rundt.
Har lige lavet mit første uges vandskift (30L) og der blandede jeg det hele i en tønde inden jeg pumpede det over i akvariet..
Har lige lavet mit første uges vandskift (30L) og der blandede jeg det hele i en tønde inden jeg pumpede det over i akvariet..
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aabenraa
Jeg blandede også bare i akvariet. havede også som dig hørt det ikke var så godt at blande i akvariet. Der var dog flere der sagde jeg sagtens kunne blandede direkte i akvariet. Det gjorde jeg så og det gav ingen problemer...
fyldte akvariet med vand og så kom jeg salten i stille og roligt. Jeg havde bare godt med cirkulation på. som sagt ikke noget problem.

fyldte akvariet med vand og så kom jeg salten i stille og roligt. Jeg havde bare godt med cirkulation på. som sagt ikke noget problem.