McQuaade skrev:mit regnestykke er bl.a lavet ud fra disse oplysninger, samt at lampen erstatter både HQI og T5moby skrev:Jeg vil lige komme med en bemærkning at de nye lamper fra solarisled er der kommet meget store forbedringer på og er virkelige effektive. Alle svage punkter er egenlig fjernet og det har resulteret i en eneste ulempe som jeg har oplevet med dem er at at ballasterne larmer meget og SKAL lukkes inde i et kabinet for at tage lyden og dette gælder både aquaillumination og Solarisled. Grunden til at de larmer mere at de skal kunne yde mere for at give ligeså meget som 400 w. Men virkelig en fantastiks god lampe.
Er vi ikke enige om at et 90W modul yder det samme som 250w til 400W, derfor går det vel også med ok mine 250WHQI + 2x55W T5, så jeg mener stadig at regnestykket med strømbesparelsen er rigtigt. Eller er jeg helt gal på den??
Men ja det er lidt unfair at sige det er tjent hjem efter den tid da vi jo desværre ikke kan købe til Amerikanske priser her i DK![]()
Moby--- Hvad er det for en lampe du har?
Jeg kører med en solarisled lampe fra PFO det er en 60" dvs 150 cm lang. Den bruger 480 w og erstatter både mine t5 lamper og 2 x 400 watt hqi lamper samt Månelys. Det skal også siges at PFO ikke laver lamper mere som yder det samme som 250 watt HQIer.