VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Ko fisk i opløsning
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Arezzo, Italien
- Kontakt:
Ko fisk i opløsning
For anden gang så ser jeg mine kofisk "gå i opløsning" det starter i bugen, og breder sig lige så langsomt så man tilsidst har en fisk der ser sølle ud.
Jeg havde en for et halvt år siden som fra totalt frisk gik i døden på denne måde. JEg købte to nye og igen alt super duper,,,men nu breder denne opløsning sig igen.
Det er jo meget tynd "hud" en ko har, men det bliver hvidt, med små blødninger i, og deres finder opløses også langsomt og de bliver sløve.
Har læst om andre der har problemet ude på nettet, og nogen anbefaler "Neosporin" men det er vist ikke ok at købe i DK,,,så er der nogen der kender et andet middel der kan slå denne infiktion ned,,og ja jeg har tænkt på "kopattesalve"
Denne fandt jeg:
"Cowfish are also at risk for fungal infections. If they have injuries, especially from broken horns, variances in water temperature can result in a fungal infection. Most marine fungus infections are a variant of bacterial infection. Treatments os Neosporin rubbed on the inflicted area have wonderful results. Simply massage some oinment onto the infected areas while the fish is out of water. Perform this treatment once or twice a day for 10 days, or until the fungus has been absent for 3 days"
Jeg havde en for et halvt år siden som fra totalt frisk gik i døden på denne måde. JEg købte to nye og igen alt super duper,,,men nu breder denne opløsning sig igen.
Det er jo meget tynd "hud" en ko har, men det bliver hvidt, med små blødninger i, og deres finder opløses også langsomt og de bliver sløve.
Har læst om andre der har problemet ude på nettet, og nogen anbefaler "Neosporin" men det er vist ikke ok at købe i DK,,,så er der nogen der kender et andet middel der kan slå denne infiktion ned,,og ja jeg har tænkt på "kopattesalve"
Denne fandt jeg:
"Cowfish are also at risk for fungal infections. If they have injuries, especially from broken horns, variances in water temperature can result in a fungal infection. Most marine fungus infections are a variant of bacterial infection. Treatments os Neosporin rubbed on the inflicted area have wonderful results. Simply massage some oinment onto the infected areas while the fish is out of water. Perform this treatment once or twice a day for 10 days, or until the fungus has been absent for 3 days"
8000l saltvand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Re: Ko fisk i opløsning
Hvis du alligevel mister fiskene så prøv da at pensle dem med Atamon...et svampedræbende middel som bruges til konservering i forbindelse med syltning af bær og frugt. Kender flere historier om folk som har behandlet fodsvamp med dette middel med succes.
Jeg aner ikke om det vil virke men, har du ikke andre og mere kvalificerede bud på en behandling var det måske et forsøg værd...jeg kan ikke forestille mig at det vil skade fiskene.
Jeg aner ikke om det vil virke men, har du ikke andre og mere kvalificerede bud på en behandling var det måske et forsøg værd...jeg kan ikke forestille mig at det vil skade fiskene.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Atamon har jeg engang brugt til at behandle mig selv for noget svamp.. virkede fint.. om det virker på fisken, er vel kun et forsøg værd.. men problemet er vel at midlet skal side på den i et stykke tid, så hvordan det skal gøres i praksis er mig en gåde, det er nok ikke vidre sundt bare at hælde i akvariet.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Neosporin indeholder bacitracin, neomycin, og polymyxin B.
Så det er op til enten lægen eller dyrelægen.
Da det er en bakterieinfektion burde Aquafuran også kunne klare problemet.
Istedet for at blive ved med at købe fisk som ikke kan klare vilkårene i dit akvarie, burde du forsøge at finde ud af hvorfor de får den infektion.
Så det er op til enten lægen eller dyrelægen.
Da det er en bakterieinfektion burde Aquafuran også kunne klare problemet.
Istedet for at blive ved med at købe fisk som ikke kan klare vilkårene i dit akvarie, burde du forsøge at finde ud af hvorfor de får den infektion.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Kan være konen tager fod bad når manden ikke er hjemme 

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Du har da helt ret i at man skulle finde ud af hvad der gør det,,,men , jeg har en del fisk og ud over at der kommer de berømte hvide pletter ved nye fisk, så er alle i super form det er kun de her "blikdåser" med horn der går til.
Den med atamon er nok ikke så tosset en da, det blev man jo stort set fyldt op med som barn hjemme hos mormor,,,så den køber jeg og forsøger.
En ko er jo stort set "tam" så det er ikke noget problem at få det på,,,,men her til morgen ser det ikke godt ud, den ene er meget medtaget og ligger stille, den anden holder vist nogen dage mere, men "Doktor Frank" går igan når butikkerne åbner.
Den med atamon er nok ikke så tosset en da, det blev man jo stort set fyldt op med som barn hjemme hos mormor,,,så den køber jeg og forsøger.
En ko er jo stort set "tam" så det er ikke noget problem at få det på,,,,men her til morgen ser det ikke godt ud, den ene er meget medtaget og ligger stille, den anden holder vist nogen dage mere, men "Doktor Frank" går igan når butikkerne åbner.
8000l saltvand
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Silkeborg
Husk at ko-fisk ikke bryder sig om høj vand-cirkulation - måske det kan være årsagen til den manglende trivsel.
AquaFuran vil givet hjælpe, men så skal behandlingen foregå i et andet akvarie, da det vil slå din bakteriekultur i sten og filtre ihjel.
AquaFuran vil givet hjælpe, men så skal behandlingen foregå i et andet akvarie, da det vil slå din bakteriekultur i sten og filtre ihjel.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
AquaFuran vil jeg prøve at finde i Klovnfisken sener i dag. Vedr deres trivsel, så er de vokset og ædt mig ud af huset og altid de første til at følge dem der går uden for det store vindue, lige som den forige,,,men det sker inden for et par uger at en lille plet vokser,,, faktisk har jeg set at min Hugo og en anden nogen gange "græsser" under/på dem,,,,så måske er det dem der starter det?
8000l saltvand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Atamonen vil kun have en chance for at virke hvis der er tale om en svampeinfektion, hvis det som Carsten skriver er en bakteriel infektion hjæper det ikke.fso skrev:Du har da helt ret i at man skulle finde ud af hvad der gør det,,,men , jeg har en del fisk og ud over at der kommer de berømte hvide pletter ved nye fisk, så er alle i super form det er kun de her "blikdåser" med horn der går til.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det vil nok ikke være nogen dårlig ide at bruge begge ting. Ofte går der svamp i en læsion forårsaget af bakterier.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Men lad nu være med at fortælle familie og venner at du pensler dine fisk med atamon - det vil de nok ikke rigtig kunne forstå, hehe 

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Og hvis det alligevel går helt galt kan du jo altid sylte dem!herzberg skrev:Men lad nu være med at fortælle familie og venner at du pensler dine fisk med atamon - det vil de nok ikke rigtig kunne forstå, hehe

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
´hjælper det ikke både på en svampe infektion og en bakterier infektion at give fisken et ferskvands bad??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg ville ikke turde give en svækket fisk sådan en omgang. Hvis det havde været udvendige parasitter hvade sagen stillet sig anderledes.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Det må være på sin plads at lukke denne "tråd"
Det gik sådan at begge sidder ude i min kompostbunke nu og,,,,holder vagt,,,ja hjælpen var for langsom og de var døde.
Det skal lige siges at jeg først så det , EFTER at jeg havde lige skulle tørre 50l vand fra gulvet,,,,og min søns værelse som ligger under
Jeg har længe skulle tynde ud i min øøøø plantetank som min retur fra køleren løber igennem,,,her går så et rør over i min sump,,,,men det hele var groet så volsomt at det stoppede til, og løb ud på gulvet,,,og da der så begynder at mangle vand i sumpen,,,ja så tænder systemet jo selv for pålyldning,,,,men heldigvis kun i max 3 minutter,,,,men for fanden der var vådt
Nå, men så kunne jeg jo alligevel give alt en omgang,,,så alle filtre, fine ruder, væk med gamle døde koraller, suge rent i sumpen,,,,tynde ud i plantesumpen,,osv,,,,,og nu viser displayet de fineste tal og det renste vand,,,,ja så intet så skidt at det ikke er godt for noget
og helt klart jeg skal have en ko igen,,,men så er jeg klar med anti det ene og det andet,,,,næste gang er lykkens gang! 
Det gik sådan at begge sidder ude i min kompostbunke nu og,,,,holder vagt,,,ja hjælpen var for langsom og de var døde.
Det skal lige siges at jeg først så det , EFTER at jeg havde lige skulle tørre 50l vand fra gulvet,,,,og min søns værelse som ligger under

Jeg har længe skulle tynde ud i min øøøø plantetank som min retur fra køleren løber igennem,,,her går så et rør over i min sump,,,,men det hele var groet så volsomt at det stoppede til, og løb ud på gulvet,,,og da der så begynder at mangle vand i sumpen,,,ja så tænder systemet jo selv for pålyldning,,,,men heldigvis kun i max 3 minutter,,,,men for fanden der var vådt

Nå, men så kunne jeg jo alligevel give alt en omgang,,,så alle filtre, fine ruder, væk med gamle døde koraller, suge rent i sumpen,,,,tynde ud i plantesumpen,,osv,,,,,og nu viser displayet de fineste tal og det renste vand,,,,ja så intet så skidt at det ikke er godt for noget

8000l saltvand
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Hvilke andre fisk holder du sammen med "køerne" ???
Det er lidt vigtigt ikke at blande dem med al for aggresssive som triggers der napper i deres horn,,
og nærgående fisk, som fx pudsefisk.
Har du søanemoner ? Fisken kan nemlig brænde sig under bugen ved at svømme for tæt.
Man skal selvfølgelig også selv la være at røre dem! Selvom de nærmest virker kælne !
En anden vigtig ting at fodret, de skal ha masser af grønt !
Har selv en L. fornasini uden problemer, men den holdes kun sammen med super små fredelig fisk.
Det er lidt vigtigt ikke at blande dem med al for aggresssive som triggers der napper i deres horn,,
og nærgående fisk, som fx pudsefisk.
Har du søanemoner ? Fisken kan nemlig brænde sig under bugen ved at svømme for tæt.
Man skal selvfølgelig også selv la være at røre dem! Selvom de nærmest virker kælne !
En anden vigtig ting at fodret, de skal ha masser af grønt !
Har selv en L. fornasini uden problemer, men den holdes kun sammen med super små fredelig fisk.

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jeg er ikke den stiveste til navne,,,men vil finde ud af at lave en liste, god ide at vide det.
Jeg har et par rolige Sort Aftrækker, en Sohal Kirug, og 3 Gule, en Acillis kirug (stor en i sort med en orange plet bag i), En gammel kuffert, et par søheste, og en stribet en som ligner men bare som slange, måske en tangål, en Sejlfinne kirug, lidt af hvert til bunden, især dem der henter små sten alle steder fra og bygger, hvorefter de ødelægger det igen,,de er noget sjove og har fået rengjort hele mit akvarium, en gyldte af en slaks,,hvid med orange og sortepletter, en pindsvin/kulefisk, en koralvogter, en Hugo , jeg havde også en gul spissnudet kirug nogetog sikkeret nogen jeg har glemt,,nååå ja et par klovne som jeg ikke ser meget til da de lever i en anemone som nu jeg tænker over det har flyttet sig til stort set overfladen, ved udgangen fra sumpens hovedpumpe,,,da køer jo lever for det meste i øverstevandlag,,,mine gjore,,så det er sku nok den der har brændt dem,,det passer også med tiden hvor det hele startede,,,forresten er mit akvarie på 1000l
Jeg har et par rolige Sort Aftrækker, en Sohal Kirug, og 3 Gule, en Acillis kirug (stor en i sort med en orange plet bag i), En gammel kuffert, et par søheste, og en stribet en som ligner men bare som slange, måske en tangål, en Sejlfinne kirug, lidt af hvert til bunden, især dem der henter små sten alle steder fra og bygger, hvorefter de ødelægger det igen,,de er noget sjove og har fået rengjort hele mit akvarium, en gyldte af en slaks,,hvid med orange og sortepletter, en pindsvin/kulefisk, en koralvogter, en Hugo , jeg havde også en gul spissnudet kirug nogetog sikkeret nogen jeg har glemt,,nååå ja et par klovne som jeg ikke ser meget til da de lever i en anemone som nu jeg tænker over det har flyttet sig til stort set overfladen, ved udgangen fra sumpens hovedpumpe,,,da køer jo lever for det meste i øverstevandlag,,,mine gjore,,så det er sku nok den der har brændt dem,,det passer også med tiden hvor det hele startede,,,forresten er mit akvarie på 1000l
8000l saltvand