Ja der er kommet lidt god duft ind i stue ik, godt at du kan lide smagen af god tobakspdiving skrev:Flot Akvarie Michael.
Hvordan går det med din nye fisk ( Acanthurus Achillis ) er den faldet til ??
PS...Jeg suger løs af den fine tobak jeg fik af dig og endnu en gang tak for det. Jeg har en lille gave til dig næste gang vi ses![]()
Steen
Bliver du ved din tosse, øhh mener saltvandstosse. har jeg ikke lige fortalt dig over telefonen hvorfor der ingen billeder er af den endnuJohnny k skrev:Lad os dog se et billede af den ubåd til en Achilles du har![]()
Tak skal have pederpeder skrev:Uha!! det er altså en fed balje den der'
Tak skal du have ErikHougaard skrev:Tillykke med dyret!
Ja jeg valgte netop denne skummer ud fra div tråde og anbefalinger herindefra, så håber jeg bare også at den lever op til mine forventninger. Men må dog også sige at den er startet rigtig godt med en god afskumning her de første 12 timerBrian skrev:Det er en dejlig skummer - er bare super glad for min hvertfald !
Tak for de pæne ord HenrikMusiker skrev:Dit akvarie er stadig sindsygt flot! Temmelig godt groet til med koraller må man sige.. Men er vild med den luftige stensætning og svømmepladsen.. Noget jeg vil efterligne når jeg bygger ny bajle..
Kan vi ikke få endnu et foto af hele bajlen..
/Henrik
Det er vel altid en smagssag om hvor mange fisk man vil have i et akvarie, men neden for er en liste over de fisk mm. der er i akvariet, men der er bla. 5 kiruger som fylder meget i akvariet da de er fremme konstant. Men jeg har planer om at der skal lidt små-fisk i akvariet, så vi må se hvad det bliver til. Dertil skal det også siges at jeg går mere op i korallerne end jeg gør i fisk, men fisk giver bestemt en masse liv.pedersen skrev:Det ser bestemt rigtig godt ud !! - men mangler der ikke lidt flere fisk ??
Uden tvivl er min nye BM250 en bedre skummer end AM 5000 single, men jeg tror dertil også at AM 5000 i bobbelt version ville være bedre end BM250. Men så bruger den også 2xOR3500 (2x65w) samt en føde pumpe.Anagenys skrev:Hej Lord Mike.
- Er der fortsat tilfredshed med din nye skummer? (Og gerne en sammenligning med din AM 5000)![]()
![]()
På forhånd tak!
Den ligger og svinger mellem 360-390....herzberg skrev:Hvad ligger din redox så på nu?
Uden dog at være 100% sikker, så mener jeg faktisk at en redox på over 450 skulle være skidt for koraller. men jeg ligger skemaet op når jeg kommer hjem. Om det er med eller uden ozon vides ikke. Jeg har aldrig selv haft en redox på over 450....Hougaard skrev:Under 300 er dårligt, 400 er fint og 500 er supergodt ! (alle "naturlige" uden brug at ozon).
Egentlig burde det vel være ligegyldigt om redoxpotentialet skyldes ozon eller andre ting så længe der ikke findes rester af ozon i akvarievandet.Lord Mike skrev:Det er dette jeg har hentydet til, men Hougaard vil det så sige at dette er forkert. Hvis det er kan du så ikke lige forklare så selv jeg forstår detJeg har fået disse tal fra RC for nogle år siden i forbindelse med en artikel om emnet, men kan skida ikke huske om forholdet er med/uden ozon.
Øhhh, nej. Redox er jo et udtryk for mængden af frie oxidanter i vandet, det kan være O2 (ilt), O3(Ozon) eller H2O2 (Hydrogen Peroxide). Hvis der ikke tilføres Ozon eller H2O2 er der jo blot ilt i vandet og ilt er ikke aggressiv på samme måde som O3 eller H2O2.leifkrarup skrev:Egentlig burde det vel være ligegyldigt om redoxpotentialet skyldes ozon eller andre ting så længe der ikke findes rester af ozon i akvarievandet.