Kan kun sige at det var en helt igennem fantastisk omgang koraller, fisk og muslinger der var at finde blandt de MANGE poser og kasser Thomas fra Klovnfisken havde medbragt til moderlandet idag !
Hyggeligt at se lidt nye ansigter i Horsens og jeg håber at i har haft en god dag i Århus også.....
Kunne man da bare købe en af hver
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Et par af de "fede ting" - der nu kan findes i mit akvarie :
Musling(måske en T. Squamosa - nogle der kan hjælpe ??) :
Metallic irgrøn Lobophyllia:
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
ja han har nogle flotte ting og sager ham Thomas!
Fik I nogle gode tilbud eller var I bare glade for det gode udvalg?
Hvad hedder den grønne koral Lars? og hvad kræver den af lys og cirkulation?
Vi havde også en fin dag i Århus. Din musling er en T. deresa. Det er den art, der bliver næst størst af muslinger.
Faldt i øvrigt lige over dette udemærkede link vedr. Tridacna: http://animal-world.com/encyclo/reef/clams/tridacna.htm
Det skulle være en caulastrea tumida.
Hvordan den i øvrigt er og skal behandles, har jeg endnu ikke sat mig ind i.
Men i følge diverse artikler på nettet skulle den være rimeligt let at holde. Moderat strøm og godt med lys.
Jeg har flere Caulastrea'ere, og synes ikke de er svære at holde.
De er absolut nataktive, og folder sig først helt ud, når lyset er slukket.
Desværre er skelettet meget skrøbeligt, og blot en lille berøring, kan knække den.
Lars - Jeg vil nu mene at det er en Caulastrea curvata.... Men er ikke 100% sikker ! Og det er yderst hårdfør koral iflg de bøger jeg har.