montering af blæsere
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: København Ø
montering af blæsere
Hej.
så har jeg lige modtaget mine blæsere, men må ærligt indrømme at jeg ikke er helt sikker på hvordan de skal sættes til!
der går tre små ledninger ud fra blæserne, skal disse blot monteres på http://thansen.dk/product.asp?c=1957055 ... =662680881 denne?
har før skilt sådan en af for at lave noget månelys, og mener kun at der var to ledninger, i så fald, hvad skal den sidste ledning så bruges til?
og lige tilsidst. vil det ikke være en god ide at have en blæser til at suge luft ind i kassen, og så lade den anden blæse luft ud af kassen?
så har jeg lige modtaget mine blæsere, men må ærligt indrømme at jeg ikke er helt sikker på hvordan de skal sættes til!
der går tre små ledninger ud fra blæserne, skal disse blot monteres på http://thansen.dk/product.asp?c=1957055 ... =662680881 denne?
har før skilt sådan en af for at lave noget månelys, og mener kun at der var to ledninger, i så fald, hvad skal den sidste ledning så bruges til?
og lige tilsidst. vil det ikke være en god ide at have en blæser til at suge luft ind i kassen, og så lade den anden blæse luft ud af kassen?
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: montering af blæsere
Du klipper stikket af transformatoren og lodder den sorte og røde ledning på de to ledninger fra transformatoren (check lige hvilken der skal på hvor først). Den anden farve - typisk gul - skal du ikke bruge. Det er til styring af hastigheden når de sidder i en computer.
Mht dit sidste spørgsmål, så vil dette setup ikke give mere end hvad 1 blæser giver. Så det bedste du kan gøre er at have dem begge 2 til at blæse ind. Jeg kan ikke komme med den teoretiske begrundelse for dette (sproglig student
, men jeg kan huske, at det har været oppe tidligere.
Mht dit sidste spørgsmål, så vil dette setup ikke give mere end hvad 1 blæser giver. Så det bedste du kan gøre er at have dem begge 2 til at blæse ind. Jeg kan ikke komme med den teoretiske begrundelse for dette (sproglig student

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ellers se her: http://www.talkingreef.com/forums/diy-p ... g-fan.html.
Lav lidt hælding på blæserne, så de blæser ned mod overfladen, det giver den bedste køleeffekt.
Hilsen Mickey
Lav lidt hælding på blæserne, så de blæser ned mod overfladen, det giver den bedste køleeffekt.
Hilsen Mickey
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
*Flueknepning on*herzberg skrev:Den anden farve - typisk gul - skal du ikke bruge. Det er til styring af hastigheden når de sidder i en computer.
Det er faktisk til måling af omdrejninger og ikke til hastisghedsstyring.
*Flueknepning off*

/martin
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
så har jeg prøvet at montere en blæser, på overstående transformator, og det virker fint. jeg går ud fra at jeg sagtens kan sætte begge blæsere på samme transformator?
jeg bytter blot om på stikkene så den ene blæser ud, mens den anden "suger" ind.... er dette ikke korekt?
hvis jeg ønsker at forlænge ledningerne, kan jeg så bare sætte et alm. stykke ledning med blæser og transformator?
jeg bytter blot om på stikkene så den ene blæser ud, mens den anden "suger" ind.... er dette ikke korekt?
hvis jeg ønsker at forlænge ledningerne, kan jeg så bare sætte et alm. stykke ledning med blæser og transformator?
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Du skal ikke vende spændingen, men vende blæseren alt efter hvad vej den skal blæse.
du kan bare forlænge med hvad du nu har af ledning.
du kan bare forlænge med hvad du nu har af ledning.
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Varde
Som DennisJ siger kan du ikk vende spændingen. Den vil formentlig ikke kortslutte da der nok er kortslutningsbeskyttelse i blæsere, men den vil bare ikke køre..
Når du forbinder dem skal du sætte dem parallelt over hinanden og ikke i Serie..
Når du forbinder dem skal du sætte dem parallelt over hinanden og ikke i Serie..

Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
når du skriver parallelt, så mener du vel at begge røde ledninger fra blæserne skal sættes sammen, med den samme ledning på transformatoren ik?
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Jo, det er hvad man forbinder med "parallelt".Dan Binderup skrev:når du skriver parallelt, så mener du vel at begge røde ledninger fra blæserne skal sættes sammen, med den samme ledning på transformatoren ik?

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
ja, vil bare have det skåret ud i pap...... murphy's lov.
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup