Flatworm eller ?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2009
Flatworm eller ?
Hej
Som nybegynder ud i dette har jeg taget "genvejen", ved at købe et etableret akvarie. Her på 3 uge begynder disse gennemsigtige/brun-lige "dyr" at hænge på ruden. Er dette Fladorm eller ? er de skadelige ?
Som nybegynder ud i dette har jeg taget "genvejen", ved at købe et etableret akvarie. Her på 3 uge begynder disse gennemsigtige/brun-lige "dyr" at hænge på ruden. Er dette Fladorm eller ? er de skadelige ?
Genvejen
[size=85] 720 liter ....
[size=85] 720 liter ....

- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: 7400 Herning
Re: Flatworm eller ?
yep helt sikkert flatworms...
men overvej brug kun medicin hvis yderst nødvendigt og alt andet er prøvet.. jeg mistede et par fisk, og en anemone af medicinens bi-virkninger.. de er først skadelige når der er så mange af dem at de dækker alting til..
overvej en 6-stribet gylte eller mandarinfisk til at spise dem i stedet 

Open mind for a different view..
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3400 Hillerød
Tak for hurtigt svar.
Jeg har allerede en manderin, men jeg vil nok hjælpe den lidt på vej med lidt udsugning af så mange som muligt sammen med lidt vand. Så håber vil jeg krydse fingre og håbe ....

Jeg har allerede en manderin, men jeg vil nok hjælpe den lidt på vej med lidt udsugning af så mange som muligt sammen med lidt vand. Så håber vil jeg krydse fingre og håbe ....

Genvejen
[size=85] 720 liter ....
[size=85] 720 liter ....

- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Det ser ganske rigtigt ud til at være de berygtede røde planarier (fladorme), hvis det er ok med dig kunne jeg evt opdatere hicth hiker tråden med dit planarie-billede.
/Magnus
/Magnus
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Jeg har tidligere med stor succes, udryddet planerier med en scooter-blenny..
Jeg forsøgte mig først med Flatworms-exit- men de kom tilbage efter nogle uger- så på anbefaling købte jeg en blenny, og i løbet af kort tid var de væk- det er nu et år siden og der har endnu ikke været spor af dem...
Jeg forsøgte mig først med Flatworms-exit- men de kom tilbage efter nogle uger- så på anbefaling købte jeg en blenny, og i løbet af kort tid var de væk- det er nu et år siden og der har endnu ikke været spor af dem...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 6950
har to gange benyttet Scooterblennies, hvor en seksstribet ikke gad gøre arbejdet, og blennyen fjernede alle planarier
jerslev
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Min mandariner og scooterblenyer begår selvmord! De svømmer om bagved reefkeramiken, og kan ikke komme ud igen.
Men det kan være at en omgang med flatworm-exit og så en scooter blenny til at gøre arbejdet færdigt.
Men det kan være at en omgang med flatworm-exit og så en scooter blenny til at gøre arbejdet færdigt.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6510 Gram
- Geografisk sted: Gram
Hvad er scooter blenniens latinske navn?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
http://www.reeflex.dk/dk/29/212/Halicho ... pterus.htm
Ham her gjorde lynhurtig kål på dem jeg havde....
Nu er jeg lidt spændt på hvor stor den bliver... Da jeg købte den i klovnfisken fik jeg at vide, at den ikke blev meget mere end ca. 8 cm, men som man kan se på reeflex, så er det noget nærmere det 3 dobbelte... I know, læs på lektien inden du køber.....!
Ham her gjorde lynhurtig kål på dem jeg havde....
Nu er jeg lidt spændt på hvor stor den bliver... Da jeg købte den i klovnfisken fik jeg at vide, at den ikke blev meget mere end ca. 8 cm, men som man kan se på reeflex, så er det noget nærmere det 3 dobbelte... I know, læs på lektien inden du køber.....!
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421