hvis cement/fliseklæber
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
hvis cement/fliseklæber
Jeg vil gerne lave noget opmuring af sten. Dertil ville jeg bruge noget hvid cement, men det er ikke bare sådan lige at få fat i, og findes vist nok kun i 25 kilos sække. Derfor ville jeg høre om nogen havde erfaring - gode som dårlige med at bruge fliseklæber/fugemasse til fliser i akvariet. Det fåes i flere farver og i langt mindre mængder.
Ved at man i ferskvand ofte bruger det, men forholdene er jo noget anderledes i saltvand.
Ved at man i ferskvand ofte bruger det, men forholdene er jo noget anderledes i saltvand.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Lip multiflexsibel fliselim er utrolig stærkt, du kan nok ringe til dem og høre om indholdet det er et dansk produkt. Hvis cement er også godt men ved ikke om det skader, men det er jo endelig aske. men jeg tror aalborg portland repid cement, blandet med sand 1/3-5 vil være lige så godt. rapid er noget af det reneste cement der er.
Det skal lige siges alle former for cement og fliselim er tilsat noget som gør der Crom neautral. p.s. jeg er murer.
Jeg følger lige med før at høre hvad der gjort af erfaringer.
Det skal lige siges alle former for cement og fliselim er tilsat noget som gør der Crom neautral. p.s. jeg er murer.
Jeg følger lige med før at høre hvad der gjort af erfaringer.

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Har du et telefon nummer eller et link til en hjemmeside for Lip??
Jeg har i Tyskland købt noget som kaldes Riff Bond - noget til at mure sten sammen med i akvarie. Det koster desværre en formue, og fylder ikke ret meget. En blikkenslager som jeg kender, synes det lignede det hurtigt tørende cement de brugte til at sætte toiletter med. Og det vil jo være meget letere og billigere at købe det end det der Reff Bond
Jeg har i Tyskland købt noget som kaldes Riff Bond - noget til at mure sten sammen med i akvarie. Det koster desværre en formue, og fylder ikke ret meget. En blikkenslager som jeg kender, synes det lignede det hurtigt tørende cement de brugte til at sætte toiletter med. Og det vil jo være meget letere og billigere at købe det end det der Reff Bond
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
LIP BYGNINGSARTIKLER A/S
Industrivej 16
5580 Nr. Åby
Tlf.: 64 42 13 30
Fax.: 64 42 34 08
E-mail: info@lip.dk
http://WWW.lip.dk
Jeg vil lige sige at lip normlt er grågrøn men kan også fås i hvid det koster 200 til 230 for 25 kg. Almindlig lip fliseklæb koster 130 kr for 25 kg. det er billigst i bauhause.
Rapid cement er også hurtig tørene og koster ca 60 kr for 40 kg
Hvid cement bruges til bror og andet som står under vand, hvor der stilles store krav til styrke og levetid op til 100 år. kender ikke prisen.
Industrivej 16
5580 Nr. Åby
Tlf.: 64 42 13 30
Fax.: 64 42 34 08
E-mail: info@lip.dk
http://WWW.lip.dk
Jeg vil lige sige at lip normlt er grågrøn men kan også fås i hvid det koster 200 til 230 for 25 kg. Almindlig lip fliseklæb koster 130 kr for 25 kg. det er billigst i bauhause.
Rapid cement er også hurtig tørene og koster ca 60 kr for 40 kg
Hvid cement bruges til bror og andet som står under vand, hvor der stilles store krav til styrke og levetid op til 100 år. kender ikke prisen.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Gør cement/fliseklæb ikke vandet meget basisk??
Mener at det skal hærde meget længe(måneder), og gerne i vand, før det ikke vil påvirke værdierne i vandet.
Mener at det skal hærde meget længe(måneder), og gerne i vand, før det ikke vil påvirke værdierne i vandet.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Helt præcist er det som jeg skal lave et par søjler hvor det er min tanke at skjule alle mine 4 Tunze stream pumper.
Jeg har haft flere ideer til hvordan jeg ville lave det. Blandt andet en hvor jeg tog nogle levende sten og satte sammen med Riff Bond, det projekt er kasseret, det vil blive alt for klodset og massivt. Skal trods alt løftes op i akvariet.
Lige nu er min tanke at bruge et stykke nedløbrør i plast, save et par huller, bøje flapperne ind, så de klemmer om pumperne. Sætte et par levende sten sammen i bunden for at give noget støtte. Røret oven på og så plastre det til med Hvid cement/fliseklæber hvor i jeg placerer stumper af levende sten. Tanken var at det ikke skulle ligne et plastrør med cement på, men en rev søjle.
Om resultatet står mål med visionerne ved jeg ikke endnu.
Cement skal hærde af i masser af friskt vand, men fliseklæb skulle ikke have den "skavank"
Jeg har haft flere ideer til hvordan jeg ville lave det. Blandt andet en hvor jeg tog nogle levende sten og satte sammen med Riff Bond, det projekt er kasseret, det vil blive alt for klodset og massivt. Skal trods alt løftes op i akvariet.
Lige nu er min tanke at bruge et stykke nedløbrør i plast, save et par huller, bøje flapperne ind, så de klemmer om pumperne. Sætte et par levende sten sammen i bunden for at give noget støtte. Røret oven på og så plastre det til med Hvid cement/fliseklæber hvor i jeg placerer stumper af levende sten. Tanken var at det ikke skulle ligne et plastrør med cement på, men en rev søjle.
Om resultatet står mål med visionerne ved jeg ikke endnu.
Cement skal hærde af i masser af friskt vand, men fliseklæb skulle ikke have den "skavank"
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
Jeg har været med til at lave en baggrund til et ferskvandsakvarie og dertil brugte vi fliseklæb, men det skulle da også afhærde i masser af frisk vand da vandet bliver meget basisk også af fliseklæb. Jeg skal så lade det være usagt om der skal flere vandskift til ved brug af fliseklæb frem for cement
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Det vil så sige at man godt kan bruge hvid cement til at forme en klippe, sten eller pumpe skjuler hvis bare man sørger for at lade den hærde i LANG tid og have den i vand i et stykke tid inden den kommer i akvariet ? For jeg har haft præcis samme idé i lang tid nu. Havde det til mit malawi akvarie inden jeg havde saltvand der var ingen problemer.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Du kunne jo lade stenen tøre ca 6 timer ved 26 c før du sætter det i vand, så er det rimlig tør.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
ja hvis du skifter vand med jævne mellemrum ellers tror jeg ikke det hjælper ret meget.
Lars M har lavet nogle sten selv med hvid cement og han kan da fortælle dig hvor meget/ hvor længe der går før de er klar til brug.
Lars M har lavet nogle sten selv med hvid cement og han kan da fortælle dig hvor meget/ hvor længe der går før de er klar til brug.
MVH
Henrik
Henrik

- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Byggeskum/puskum er da noget giftig noget, men kender du nogen som ha haft held med det??
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Jeg har hørt om en nede fra Ringsted, der har benyttet skum til at dekorere bagvæggen med. Han sprøjede hele bagvæggen til med skum og satte flere stykker levende sten på plads inden det hærdede af.
Efter det er dækket af kalkalger ligner det en naturlig klippevæg, og der skulle ikke være opstået nogen problemer med hverken forgiftning, eller at skummet har løsnet sig.
Efter det er dækket af kalkalger ligner det en naturlig klippevæg, og der skulle ikke være opstået nogen problemer med hverken forgiftning, eller at skummet har løsnet sig.
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Jeg er igang med at bruge Reef Bond til mit nye akvarie.
Det er rigtigt at det er lidt dyrt, men syntes det holder rigtigt godt.
Har dog ikke haft det i vandet med noget levende endnu, men det skulle gerne ske i weekenden.
Det er rigtigt at det er lidt dyrt, men syntes det holder rigtigt godt.
Har dog ikke haft det i vandet med noget levende endnu, men det skulle gerne ske i weekenden.

Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
Min Blog om Akvariet!