Bedste T5 reflektor

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Bedste T5 reflektor

Indlæg af thyme »

Der er vel ikke en der kan fortælle mig hvilken T5 reflektor der er den bedste? Pris/ydelse må selvfølgelig gerne hænge sammen :)

Har kigget lidt rundt, men det kan jo være en ferskvandsforhandler lige ligger inde med et godt tilbud. Den skal gerne kunne kobles på en 24watts T5'er
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Re: Bedste T5 reflektor

Indlæg af Chris2500DK »

De absolut bedste skulle være Icecap SLR. Desværre kan jeg ikke finde nogen i Europa der forhandler dem og jeg har heller ikke kunnet finde nogle webshops i USA der er villig til at sende dem herover. Jeg har prøvet flere steder og de lover alle at vende tilbage, og skriver så at det kan de desværre ikke. Eneste mulighed er at få en i USA til at købe dem og så sende dem herover, hvilket nok kommer til at koste en del ekstra.

Lige nu bruger jeg ATI reflektorer fra Aquapro2000.de ( http://www.aquapro2000.de/Lightning.41/ ... c2912412e5 )
De er ganske fortræffelige, men forholdsvis brede (ca 8.5 cm.) Desuden bøjer de let. Det faktum at metallet er så blødt gør til gengæld at de er nemme at klippe til i bredden hvis man lige skal bruge en cm eller noget i den stil for at have et rør mere siddende.

ATIerne har desuden den fordel at clipsene er skruet på reflektorer metal mod metal, så hele reflektoren virker som køling til T5 røret. Målinger på Reefcentral har vist at T5 rørs output falder hvis de bliver for varme.

Derudover har jeg prøvet Aquamedic Sunbeam reflektorer fra Mrutzek ( http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... -Watt.html )
De er kun ca 6.5 cm brede men heller ikke helt så gode som ATIerne (subjektivt set). Til gengæld kan du jo så have flere rør over akvariet. De er også lidt billigere og kraftigere i metallet, de bøjer ikke. Der sidder noget plastic holder så clipsen har ikke fat i reflektor metallet, så de køler ikke så godt.

Sidste reflektor jeg har prøvet er den der sidder på Akvastabil effektline som standard. De er meget brede (næsten 10 cm) men virker sådan set fint. Desværre holder de ikke ret længe, det er bare en tynd folie der er sat i en skinne af aluminium og allerede efter en måned kan jeg se at de er begyndt at blive matte.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: Bedste T5 reflektor

Indlæg af thyme »

Super, tak for et grundigt svar :)
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"