Hej Alle,
Har lige fået mig et brugt osmoseanlæg..
Har lige brug for en konfirmering af at jeg gør det rigtigt (forhåbentligt)
Har en blå ledning der går fra vandhanen over til en boosterpumpe. Herfra til selve anlægget som vist er dobbelt, med to membraner og silikatfilter. Så går der en rød ledning ud og en hvid ledning med hane på.
Den hvide skulle være affaldsvand og den røde det "gode" vand. Jeg sætter en god volumen på vandhanen på lunken temp. Tænder boosterpumpen, og regulerer for affaldsvandet så der kommer lige så meget affaldsvand som rent vand (eller skal det være 1:3?)
Er det korrekt?
hjælp til osmose
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Re: hjælp til osmose
Først!...jeg er ikke ekspert.
Men på mit anlæg er udgangsslangen mærket med rødt (det er vel også naturligt...rødt for forbudt!).
Normalt kommer der mest vand fra affaldsslangen. Man siger vist også at man skal bruge koldt vand, det ikke er godt at bruge vand fra den varme hane da det varme vand indeholder tungmetaller m.m. fra ledningsnet og evt. varmtvandsbeholder.
Jeg tror at du vil se at der kommer mere vand fra den ene slange og mindre fra den anden hvis du bruger koldt vand. Den slange der kommer mest vand fra er den til affaldsvandet.
Hvis du er tvivl kan du jo måle Kh eller Ca fra begge slanger.....affaldsvandet vil have høje værdier og det "gode" vand vil have værdier på nul eller næsten nul.
Håber du kan bruge mit svar.
Men på mit anlæg er udgangsslangen mærket med rødt (det er vel også naturligt...rødt for forbudt!).
Normalt kommer der mest vand fra affaldsslangen. Man siger vist også at man skal bruge koldt vand, det ikke er godt at bruge vand fra den varme hane da det varme vand indeholder tungmetaller m.m. fra ledningsnet og evt. varmtvandsbeholder.
Jeg tror at du vil se at der kommer mere vand fra den ene slange og mindre fra den anden hvis du bruger koldt vand. Den slange der kommer mest vand fra er den til affaldsvandet.
Hvis du er tvivl kan du jo måle Kh eller Ca fra begge slanger.....affaldsvandet vil have høje værdier og det "gode" vand vil have værdier på nul eller næsten nul.
Håber du kan bruge mit svar.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
leif, mener du ikke at affaldsvandlangen er rød
? Det er den på mit..
På mit er:
- Hvidt vand ind
- Blå det rene osmose vand
- Rød er affaldsvandet.
På affaldsvandslangen sidder der også en skylle ventil.
Men ja det er nok en ide og måle udgangsvandet. Så er du da sikker på det er i orden
Mvh
Henrik

På mit er:
- Hvidt vand ind
- Blå det rene osmose vand
- Rød er affaldsvandet.
På affaldsvandslangen sidder der også en skylle ventil.
Men ja det er nok en ide og måle udgangsvandet. Så er du da sikker på det er i orden
Mvh
Henrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Jo! musiker selvfølgelig
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvalsø
Hmm.. lyder mystisk.. På hvis jeg åbner hanen på den hvide slange fuldstændig så kommer der kun vand ud af den.. Jo mere jeg lukker den des mere bliver der presset ud af den røde..
Tror jeg vil prøve at måle
Tror jeg vil prøve at måle