Brummen fra Tunze nanostream 6055
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Brummen fra Tunze nanostream 6055
Hej,
Jeg har lige anskaffet mig en Tunze nanostream 6055 fra ny. Den har erstattet en Hydor Koralia 3, der var fuldstændig lydløs. Desværre syntes jeg at den nye Tunze brummer en hel del.... nogen vil nok mene at det ikke er meget, men når den erstatter en fuldstænidg lydløs pumpe er det lidt ærgeligt. Jeg ved godt at den skubber lidt mere vand end Hydor pumpen, men jeg syntes ikke det er nok til at retfærdigøre så "markant" en lyd.
Er der nogen, der har erfaringer med denne Nanostream, der kan sige om den blot skal "indkøres" eller sådan er den bare?
Mvh Bruno
Jeg har lige anskaffet mig en Tunze nanostream 6055 fra ny. Den har erstattet en Hydor Koralia 3, der var fuldstændig lydløs. Desværre syntes jeg at den nye Tunze brummer en hel del.... nogen vil nok mene at det ikke er meget, men når den erstatter en fuldstænidg lydløs pumpe er det lidt ærgeligt. Jeg ved godt at den skubber lidt mere vand end Hydor pumpen, men jeg syntes ikke det er nok til at retfærdigøre så "markant" en lyd.
Er der nogen, der har erfaringer med denne Nanostream, der kan sige om den blot skal "indkøres" eller sådan er den bare?
Mvh Bruno
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
Re: Brummen fra Tunze nanostream 6055
da jeg fik mine 6025 fra helt nye brummede de også lidt en uges tid og derefter sagde de absolut ingenting.
... intet vand i stuen for tiden ...
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
Nanoer skal lige køres til, så skal den nok blive lydløs.
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Kontakt:
Jeg syntes faktisk også at mine 6025 brummer markant. De har dog ikke køre længere tid end 10 dage, men syntes ikke det har ændret sig.
Jeg har dog ikke brugt de fire meget små gummidutter, der fulgte med, da jeg ikke lige kunne regne ud, hvor de skulle sidde.
Jeg har dog ikke brugt de fire meget små gummidutter, der fulgte med, da jeg ikke lige kunne regne ud, hvor de skulle sidde.

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Det hjælper efter nogen tid, men 100% lydløse er mine aldrig blevet.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
OK, tak for svarerne.
Det lyder lidt som om jeg lige skal være lidt tålmodig. Den har nu kørt i ca. 24 timer så jeg ser om det ikke hjælper de næste par uger.
Jeg gættede på at gummidutterne skal sidde på magnterne så der har jeg sat mine, men de gjorde dog ingen forskel.
Det lyder lidt som om jeg lige skal være lidt tålmodig. Den har nu kørt i ca. 24 timer så jeg ser om det ikke hjælper de næste par uger.
Jeg gættede på at gummidutterne skal sidde på magnterne så der har jeg sat mine, men de gjorde dog ingen forskel.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
har du prøvet at flytte lidt rundt på selve pumpen alså mens den sidder i den clips det gjorde jeg og det hjalp
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Geografisk sted: Kyndby
da jeg fik min 6055, brummede den også, jeg prøvede at dreje den rundt i vandet mens den kørte hvilket hjalp en del, så satte et stykke pap i mellem den ydre magnet og glasset hvilket gjorde den helt lydløs. og da havde den kun kørt en time. samme fremgangsmåde virkede med min 6045...
Mvh
Jesper
For tiden uden vand i hjemmet, bliver helt tørt i halsen...
Jesper
For tiden uden vand i hjemmet, bliver helt tørt i halsen...

- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Jeg har en 6055 som har kørt i et par måneder og den er stort set lydløs. Jeg har lige fået en 6025'er og den kan man godt høre, så den skal bare køres til.
/martin
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Wow, det var da noget af et tip. Jeg var ikke specielt tilfreds med lyden fra min 6025, men det her hjalp rigtig megetjesper_tang skrev:da jeg fik min 6055, brummede den også, jeg prøvede at dreje den rundt i vandet mens den kørte hvilket hjalp en del, så satte et stykke pap i mellem den ydre magnet og glasset hvilket gjorde den helt lydløs. og da havde den kun kørt en time. samme fremgangsmåde virkede med min 6045...