Dantheman skrev:Hvad kan en 2x 150 W brugt ca. koste? For det ville jo også være kanon med sådan at spare op til efter et osmoseanlæg.
Hvis du altså mener lampen, så er der et lille problem ved at det er svært at få fat på en dobbelt hqilampe på under 120 cm. så det vil derfor være svært for dig at få fat på en, som kan bruges over dit akvarium.
Sjovt MHt kelvingrader jeg ville hælde til at give carsten rat men jeg tæstede for et par md siden et sæt 250W sylvania coralarc 20000kel og de var bestemt ikke blå de var nærmest i klassen som jeg ville kalde 11000-14000 kel, jeg tror virk lig ikke at man bare skal købe bører hvor det er billigt uden først at have enten set den i fungtion eller lov til at sende den retur, eller i det mindste set et bilede af lyset.
Med hensyn til almper, så er udvalget meget begrænset når de ikke må være mere end 100 cm lange. Mig bekendt er det kun Arcadia der har lavet en dobbelt 150W som var 100 cm lang. enkelte lamper er som regel 60 cm, og dobbelte 120 cm. En undtagelse er Giesemann Nova 2, som kun er 30 cm lange.