Pladsering af Anemone
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Pladsering af Anemone
Hej Alle
Jeg har idag fået mig en anemono.
Er der nogen der har et tip til pladseringen samt fastgørelsen?
Hvor i akvariet skal den sidde og hvordan får man den til at tage ved
Jeg er godt klar over at den vil vandre i akvariet men lige nu flyder den rundt i baljen, rimeligt trals.
Hilsen
Søren Rex Hansen
Jeg er godt klar over at den vil vandre i akvariet men lige nu flyder den rundt i baljen, rimeligt trals.
Hilsen
Søren Rex Hansen
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Pladsering af Anemone
Hej Alle
Hilsen
Søren Rex Hansen
Hilsen
Søren Rex Hansen
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
hej jeg er ny i faget men jeg har fået at vide at man skal holde den ind mod det sted du vil har den til at sidde til den har suget sig fast det har jeg gjordt med de 2 anemoner jeg har i mit akvarie. derefter er begge mine vandret til et sted hvor der ikke er ret meget cirkulation som sagt er jeg rimelig ny så jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på.
mvh
Henrik
mvh
Henrik
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
hej jeg er ny i faget men jeg har fået at vide at man skal holde den ind mod det sted du vil har den til at sidde til den har suget sig fast det har jeg gjordt med de 2 anemoner jeg har i mit akvarie. derefter er begge mine vandret til et sted hvor der ikke er ret meget cirkulation som sagt er jeg rimelig ny så jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på.
jeg har 2 anemoner
1stk Entacmaea quadricolor og 1 hvid en købt i plantorama aner ikke hvad den hedder
mvh
Henrik
jeg har 2 anemoner
1stk Entacmaea quadricolor og 1 hvid en købt i plantorama aner ikke hvad den hedder
mvh
Henrik
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: KBH S
Hej Henrikhenrikp skrev:hej jeg er ny i faget men jeg har fået at vide at man skal holde den ind mod det sted du vil har den til at sidde til den har suget sig fast det har jeg gjordt med de 2 anemoner jeg har i mit akvarie. derefter er begge mine vandret til et sted hvor der ikke er ret meget cirkulation som sagt er jeg rimelig ny så jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på.
jeg har 2 anemoner
mvh
Henrik
Jeg har ejet en Entacmaea quadricolor ( ø 8 cm) i 4 mnd.
Den sidder 10 cm under t5 lys , og i meget moderat strøm,jeg fodre den ca en gang om ugen.
Den har selv fundet sig en plads imellem min støbte baggrund og en sten opsætning,om aften når lyset slukker kravle den i ly bag mine levende sten for at komme frem dagen efter.
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Medium vandflow, meget lys, vanskelig men meget flot annemone. Den hedder Heteractis crispa hvis du vil søge og læse lidt om den. Købte selv en i plantorama og syntes den er flotte. Satte den sådan set hvor jeg syntes den skulle være og den har siddet der lige siden. Den skulle være svær at få til at forlade sin plads når først den har sat sig fast så sørg for den kommer til at sidde ordenligt første gang. Min vandrer eller går heller ikke en tur imodsætning til min Entacmaea quadricolor som nogle gange vandre forvirret rundt. Husk den skal ca. have en reje om ugen eller andre dyr.
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
den har sat sig på en sten inde i opsætningen for så meget vandrer de ikke når de har sat sigBossen skrev:Hej Henrikhenrikp skrev:hej jeg er ny i faget men jeg har fået at vide at man skal holde den ind mod det sted du vil har den til at sidde til den har suget sig fast det har jeg gjordt med de 2 anemoner jeg har i mit akvarie. derefter er begge mine vandret til et sted hvor der ikke er ret meget cirkulation som sagt er jeg rimelig ny så jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på.
jeg har 2 anemoner
mvh
Henrik
Jeg har ejet en Entacmaea quadricolor ( ø 8 cm) i 4 mnd.
Den sidder 10 cm under t5 lys , og i meget moderat strøm,jeg fodre den ca en gang om ugen.
Den har selv fundet sig en plads imellem min støbte baggrund og en sten opsætning,om aften når lyset slukker kravle den i ly bag mine levende sten for at komme frem dagen efter.
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Gode råd søges
Hej igen.
Der er nu gået ca 24 timer og min annemone har stadig ikke sat sig fast.
Jeg har prøvet at slukke alle pumper i akvariet i lang tid men den satte sig ikke fast.
Når jeg rør ved den er den helt slimet over det hele.
Det er slet ikke som min tæppeannemone som er lidt klisteret, den satte sig også fast med det samme..
Men min annemone vil ikke sætte sig fast.
Min tanke er om den måske kan være dækket at en glat slim hinde, måske pga vandkvaliteten hvor jeg købte den.?
Er der noget der har gode råd eller tip.
Hilsen
Søren Rex
Der er nu gået ca 24 timer og min annemone har stadig ikke sat sig fast.
Jeg har prøvet at slukke alle pumper i akvariet i lang tid men den satte sig ikke fast.
Når jeg rør ved den er den helt slimet over det hele.
Det er slet ikke som min tæppeannemone som er lidt klisteret, den satte sig også fast med det samme..
Men min annemone vil ikke sætte sig fast.
Min tanke er om den måske kan være dækket at en glat slim hinde, måske pga vandkvaliteten hvor jeg købte den.?
Er der noget der har gode råd eller tip.
Hilsen
Søren Rex