VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Nyt koralakvarie hos Klovnfisken
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: søborg
- Kontakt:
Hej alle sammen.
Jeg håber meget på at kunne imponere jer med vores nye akvarium, vi har ihvertfald gjort alt hvad vi kan for at få det så optimalt som muligt.
Her kan i lige få lidt info omkring akvariet:
Det rummer ca. 4000 liter, plus 4000 liter sump, 300 liters refugium. Pt har vi en aquamedic twin skummer på, men har bestilt en AQ250 fra Schuran. Så har vi en CR250 kalkraktor på fra Schuran på, som indeholder ca. 120 kg. koralgrus. En 120 w. professionel uv fra water.dk samt en 64 w. lys ozon. Så har vi et fosfat filter på fra deltec. For at styre de forskellige ting har vi en IKS comuter på med dosseringsmaskine og diverse andre styringer.
Retur pumpen er på ca. 25.000 liter i timen, med et w-forbrug på 340 w. som bliver smidt op i spidsen af de 2 længer af akvariet. Så regner vi med at sætte 3 x 12.000 l/h. Tunze stream inkl. multicontroller på, samt 2 waveboxe. som cirkulation.
Af lys, har vi sat 6 x 250 w. Lumenarc lamper op, samt 1 x 400 w. alle med marin lux pære. Ud over det kommer der ca. 10 eller 14 x 80 w. T5 blå rør over.
Akvariet i sig selv måler 375 cm. på bagruden, også er hver længe på 310 cm. højden bliver 50 og dybden bliver 90 cm. Der bliver 4 x 63 mm. huller til overløb.
Vi regner med at kunne dele akvariet op i forskellige priser nivuer samt kvaliteter, men kan lige så godt understrege at det primært bliver farve og kvalitet vi satser på, og ikke mindst udvalg!
Vi håber (tør næsten ikke sige det) at ha første sending klar omkring medio februar, men vi skal lige har alt på plads.
Som sagt tidligere i tråden så bliver det limet færdigt onsdag, hvor på det så skal stå en lille uge før vi kan smide vand i, så skal vi lige ha gang i de sidste 3000 liter vand vi ikke har klar endnu. Desuden mangler vi at få top kassen malet hos autolarkeren, så mangler vi vores nye undervands-prisskilte, arts tavle bag akvariet samt inspirationsfjernsynet med akvarieoptagelser på.
Men bare rolig, I skal nok få besked når det hele er klar, så holder vi et arrangement hvor vi viser det hele frem
Gode ideer er velkomne de næste par dage.
Håber at I vil tage godt imod vores nye tiltag i butikken.
Uha jeg glæder mig til at vise det frem.
Jeg håber meget på at kunne imponere jer med vores nye akvarium, vi har ihvertfald gjort alt hvad vi kan for at få det så optimalt som muligt.
Her kan i lige få lidt info omkring akvariet:
Det rummer ca. 4000 liter, plus 4000 liter sump, 300 liters refugium. Pt har vi en aquamedic twin skummer på, men har bestilt en AQ250 fra Schuran. Så har vi en CR250 kalkraktor på fra Schuran på, som indeholder ca. 120 kg. koralgrus. En 120 w. professionel uv fra water.dk samt en 64 w. lys ozon. Så har vi et fosfat filter på fra deltec. For at styre de forskellige ting har vi en IKS comuter på med dosseringsmaskine og diverse andre styringer.
Retur pumpen er på ca. 25.000 liter i timen, med et w-forbrug på 340 w. som bliver smidt op i spidsen af de 2 længer af akvariet. Så regner vi med at sætte 3 x 12.000 l/h. Tunze stream inkl. multicontroller på, samt 2 waveboxe. som cirkulation.
Af lys, har vi sat 6 x 250 w. Lumenarc lamper op, samt 1 x 400 w. alle med marin lux pære. Ud over det kommer der ca. 10 eller 14 x 80 w. T5 blå rør over.
Akvariet i sig selv måler 375 cm. på bagruden, også er hver længe på 310 cm. højden bliver 50 og dybden bliver 90 cm. Der bliver 4 x 63 mm. huller til overløb.
Vi regner med at kunne dele akvariet op i forskellige priser nivuer samt kvaliteter, men kan lige så godt understrege at det primært bliver farve og kvalitet vi satser på, og ikke mindst udvalg!
Vi håber (tør næsten ikke sige det) at ha første sending klar omkring medio februar, men vi skal lige har alt på plads.
Som sagt tidligere i tråden så bliver det limet færdigt onsdag, hvor på det så skal stå en lille uge før vi kan smide vand i, så skal vi lige ha gang i de sidste 3000 liter vand vi ikke har klar endnu. Desuden mangler vi at få top kassen malet hos autolarkeren, så mangler vi vores nye undervands-prisskilte, arts tavle bag akvariet samt inspirationsfjernsynet med akvarieoptagelser på.
Men bare rolig, I skal nok få besked når det hele er klar, så holder vi et arrangement hvor vi viser det hele frem

Gode ideer er velkomne de næste par dage.
Håber at I vil tage godt imod vores nye tiltag i butikken.
Uha jeg glæder mig til at vise det frem.
Med venlig hilsen
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Thomas
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Det lyder sgu som noget lækkert udstyr...
Det er vist godt, at du kan trække udstyret fra og driftsomkostningerne også
Det er vist godt, at du kan trække udstyret fra og driftsomkostningerne også

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Ja det er ikke gratis, men min erfaring er at det kan svare sig at købe godt, det billige kan blive meget dyrt.
Men det bliver også lækkert.
Men det bliver også lækkert.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Ringsted
ja helt sikkert, det bliver godt nok stort
275l rev lukket http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=46242
500l rev lukket http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=68236
180l cube http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=83612
500l rev lukket http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=68236
180l cube http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=83612
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Vi har fået fyldt det helt op idag og fået det til at løbe fra kælderen og op i akvariet,. og tilbage igen uden nogkle problemer eller utæthedder. Så nu skal vi bare ha vores maler til at blive færdig med lampen, også skal vi ha korallerne hjem. Vi satser på ca. 800 koraller til at starte med 

Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Ellers tak, det ser ud til I har rigeligt med butikker i Jylland. Nej jeg mener at marked er for småt og der er alt for mange som er ved at ødelægge chancerne for at få en butik til at overleve, da der er for
mange som dumper priserne.
Så jeg holder mig til det jeg har.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Der er ingen tvivl om, at der kommer til at være rigtig mangle lækre ting i en så stor koralø, at der er massere at komme efter flere uger efter en sending. Og husk at kigge godt efter, når der ledes i koraløen. Ofte finder man specialiteter, der har stået i flere uger, som simpelthen overses, hvis man ikke lige tager sig lidt tid til at kigge ordentligt efter.
Den nye ø skulle i hvert fald gøre det muligt altid at have et stort lager, man kan komme ned og håndplukke sine egne farvoritter fra.
Den nye ø skulle i hvert fald gøre det muligt altid at have et stort lager, man kan komme ned og håndplukke sine egne farvoritter fra.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- gunni
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 4293 dianalund
- Kontakt:
He he at priserne dumpes er kun godt for forbrugerne (os) så det er da godt nok. hvis du ikke kan få din foretning til at køre og andre kan, tjaaa så er der jo noget galt med din foretning.Saltvand skrev:Ellers tak, det ser ud til I har rigeligt med butikker i Jylland. Nej jeg mener at marked er for småt og der er alt for mange som er ved at ødelægge chancerne for at få en butik til at overleve, da der er for
Jeg vil nu sige at jeg kan godt lide at handle inde hos dig. og at andre siger at der ikke er meget tilbage 2 dage efter en sending tyder jo på at andre også kan. så "keep up the good work"

- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
jeg tror den prisdumpning Thomas hentyder til er medimporterne og dem er der ingen foretning, der kan konkurrere med og det er dem han kan mærke.
Jeg syntes også det er ærgeligt at komme længere væk fra og så er der næsten ikke andet end blødkoraller og polypper i øen. Men det er jo netop det han forsøger at ændre på med den nye ø, nemlig at have et større udbytte over længere tid samt gøre det overskueligt for os at se, hvad der egentligt er i øen.
Og så tror jeg altså ikke at han laver øen fordi det går skidegodt, men nok nærmere for at overleve (og jeg mener det vil være ærgeligt, for vore hobby hvis en forretning som Klovnfisken må dreje nøglen om).
Så jeg håber at med denne flotte nye ø, der er rigtig lækker, er at man kan tage en spontan tur derind og komme hjem med en lækker koral
Jeg syntes også det er ærgeligt at komme længere væk fra og så er der næsten ikke andet end blødkoraller og polypper i øen. Men det er jo netop det han forsøger at ændre på med den nye ø, nemlig at have et større udbytte over længere tid samt gøre det overskueligt for os at se, hvad der egentligt er i øen.
Og så tror jeg altså ikke at han laver øen fordi det går skidegodt, men nok nærmere for at overleve (og jeg mener det vil være ærgeligt, for vore hobby hvis en forretning som Klovnfisken må dreje nøglen om).
Så jeg håber at med denne flotte nye ø, der er rigtig lækker, er at man kan tage en spontan tur derind og komme hjem med en lækker koral
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
ja jeg laver ø'en for at prøve at overleve på et bedre sortiment, og ikke fordi det går super duper. Jeg overlever da, men der skal ikke mange flere medimporter eller netbutikker til før vi begynder at overvejen om det er de 50-60 timers arbejdsuge hver.
Vi har da godt gang i den og sælger rigtigt meget, men der er kommet så meget fokus på billige varer at folk efterhånden glemmer hvad det er de køber. Og jeg kan ikke følge de priser som medimpotørerne laver, da mine udgifter er noget højere end en tur gennem landet.
men nu giver vi den gas med vores nye koralakvarium, ug satser rigtig meget på at kunne præsentere en konstant flot udvalg.
Er der ikke snart 6-7 butikker med saltvand i Jylland?
Vi har da godt gang i den og sælger rigtigt meget, men der er kommet så meget fokus på billige varer at folk efterhånden glemmer hvad det er de køber. Og jeg kan ikke følge de priser som medimpotørerne laver, da mine udgifter er noget højere end en tur gennem landet.
men nu giver vi den gas med vores nye koralakvarium, ug satser rigtig meget på at kunne præsentere en konstant flot udvalg.
Er der ikke snart 6-7 butikker med saltvand i Jylland?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg håber virkeligt også på at det lykkes for Thomas at holde et flot udvalg i længere tid end to dage.. Jeg er chockeret over hvor hurtigt alt det flotte bliver ryddet hos ham efter en ny sending er landet!
Er et problem måske at eksportørene sender alt muligt skidt med som erstatning for ting de ikke kan levere?
De ting fylder jo også i øen. Og hvis man bliver ved med at tage hjem såsnart det fine er væk kan jeg forstille mig at øen hurtigt bliver fyldt med brune blødkoraller
Jaja - Jeg har kun købt koraller privat og ved klovnen - Det er rart at kunne se varen inden man køber - "hardware" bliver typisk bestilt over nettet, det er nemmere og finde præcist det man ønsker også er prisen typisk lavere.. Men nu har jeg også kun 250L at fylde ting i - Så fragt prisen nærmer sig besparelsen ved at købe katten i sækken
Bliver godt at se den nye ø!
/Henrik
Er et problem måske at eksportørene sender alt muligt skidt med som erstatning for ting de ikke kan levere?
De ting fylder jo også i øen. Og hvis man bliver ved med at tage hjem såsnart det fine er væk kan jeg forstille mig at øen hurtigt bliver fyldt med brune blødkoraller

Jaja - Jeg har kun købt koraller privat og ved klovnen - Det er rart at kunne se varen inden man køber - "hardware" bliver typisk bestilt over nettet, det er nemmere og finde præcist det man ønsker også er prisen typisk lavere.. Men nu har jeg også kun 250L at fylde ting i - Så fragt prisen nærmer sig besparelsen ved at købe katten i sækken

Bliver godt at se den nye ø!
/Henrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990