"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ny start af Nano

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Godt forslag Claus ;)

Et lille link der måske kan sætte lidt tanker og ideer igang - http://www.melevsreef.com/closedloop.html
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
pjunker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: lør 12. mar 2005 02:22
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af pjunker »

Rigtigt godt forslag.
Jeg har faktisk overvejet det, men jeg bryder mig ikke om alt for meget udstyr oppe i baljen, men med tanke om at mit overløb måske ikke kan klare den øgede gennemstrømning, så kan det godt være jeg skal oveveje det en ekstra gang.
Tak for hjælpen.
Mvh. Peter
Brugeravatar
pjunker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: lør 12. mar 2005 02:22
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af pjunker »

Er der nogen der har et godt forslag til hvordan man får styr på CA i så lille en balje?
Mvh. Peter
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvad er din kH ?

Hvad tilsætter du af stoffer ?

Hvor ofte laver du vandskifte ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
pjunker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: lør 12. mar 2005 02:22
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af pjunker »

Det ligger omkring 300
Jeg har lavet en af det der cola flasker som kalkmixer, som mit osmose vand løber igennem når den automatisk fylder vand efter. Det produkt jeg bruger hedder "Reef evolution ReefKalk".
Jeg skifter 10L vand ca. hver 14dag, og i det vand helder jeg 2mål "Tropic Marine Bio-calcium" i.
Det er lykkedes mig at hæve den fra 280 til de nu 300.
Mvh. Peter
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jamen så er det vel bare at sparke noget mere i !

Man skulle nu ellers syntes at vandskifte var nok med så lille et vandvolumen. Og det er vel ikke stenkoraller du har flest af !

Hvad måler du med ?

Og hvad er din kH værdi ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
pjunker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: lør 12. mar 2005 02:22
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af pjunker »

Jeg har et CA testsæt fra SERA.
Øhh, hvad er KH :oops:
Mvh. Peter
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvad kH er ?? Det er karbonat hårdheden og den er mindst lige så vigtig at måle som Ca i dette tilfælde !

Køb dig et Ca og et kH testsæt fra Salifert, lav måling af begge og vend så tilbage !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Reactions:

Indlæg af »

Smidder du ikke dit overløb ind under DIY sektionen? Der er mange der spørger til hvad de gør når de ikke vil bore i akvariet. Det virker som en rigtig fin løsning og det er et flot stykke arbejde. Kunne godt tænke mig at se arbejdet skridt for skridt og størrelsen på pvc rørene.
Brugeravatar
pjunker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: lør 12. mar 2005 02:22
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af pjunker »

Tak for roserne NÅ, det virker skam også fint, men det er jo ikke sådan lige at skille ad igen og så tage et par billeder så andre kan få glæde af det, men det skal man da tænke på næste gang man går i gang med et projekt. På http://www.hobbyriff.de/shop/ kan man købe meget billige overløbs kasser, havde jeg vidst det, havde jeg nok ikke selv gået i gang med at lave en selv. :-)
Mvh. Peter
Brugeravatar
pjunker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: lør 12. mar 2005 02:22
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af pjunker »

Ja Brian, jeg har jo for længe siden købt de meget roste Salifert test set til CA og KH, men jeg må sige jeg har opgivet at stave mig igennem den elendige engelske manual. :oops: De andre test set jeg har er fra SERA, og der er der en fin dansk beskrivelse med. Hvad er der det gør at man roser Salifert så meget? Findes de ikke med dansk manual?

Siden mit uheld har jeg ikke rigtig kunne styre mit Nitrat, kan det være at mine levende sten er rådne?
Mvh. Peter
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Roserne handler primært om, at de er mest nøjagtige tests der er til at købe for penge!
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"