Rowaphos

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Kim88
Reactions:

Rowaphos

Indlæg af Kim88 »

hej har lige købt mig en bøtte rowaphos 500 ml har et 250 ltr akvarie skal jeg bare ligge det ned i sumpen i en pose og så fungere det??
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

ja bare i sumpen med det i en nylon strømpe
Brugeravatar
Kalle
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kalle »

De bøtter jeg kender til har haft inkluderet en sokke i selve bøtten - så bare nap den og drop det i sumpen. Største udbytte fåes, hvis der er lidt flow omkring den.

men det er nok lidt overkill at smide samtlige 500ml i på en gang - mener det skulle kunne række op til 1000L liter under normale forhold, hvis ellers jeg husker rigtigt :)

Der kan komme noget brunt "snask"i vandet til at starte med - men det er meningen, det forsvinder hurtigt igen.
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Som Kalle skrev, så er det bedst hvis der er lidt flow omkring det.
Hvis du kan finde et lille gammmelt spandfilter, og så lave et bypass på din retur pumpe, er det perfekt.
Du må ikke komme altsammmen i på engang, I amerika har man det nemlig mistænkt for at få korallerne til at smide vævet, simpelthen ved at vandkvaliteten ændrer sig for hurtigt.
Det kan måske lyde underligt, når det ikke sker hvis man køber en koral og sætter den i akvariet. Kender ikke de nærmere ideer om det, men ellers kan reefcentral nok hjælpe dig.
Kim88
Reactions:

Indlæg af Kim88 »

okay tilsætter bare lidt af gangen tak for hjælpen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"