Sky Anemone
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2007
Sky Anemone
Jeg købte en quadricolor for 3 dage siden. Den blev placeret højt, med strøm og i en lille fordybning på en stor sten. Om natte kravlede den ned under stenen i en hule og har siddet der lige siden.
Hvor længe kan den overleve uden lys og mad?
Vil det være rigtig at flytte den eller vil det bare gøre den mere bange/utilfreds?
Mvh
Jan
Hvor længe kan den overleve uden lys og mad?
Vil det være rigtig at flytte den eller vil det bare gøre den mere bange/utilfreds?
Mvh
Jan
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: esbjerg
prøv og hold lidt øje med den,
hvis den er ved at dø så er det noget shit.
jeg købte en for noget tid siden som med det samme kravlede ind bagved nogle sten.
dagen efter lå den i små stykker rundt omkring i mit akvarie og så er den død.
men det er da os en mulighed at den lige skal ha lov at placere sig selv.
efter hva jeg ved så vil anemoner gerne stå et roligt sted uden for meget strøm så hvis den ikk er død så kommer den nok frem ligepludselig og sætter sig et passende sted
hvis den er ved at dø så er det noget shit.
jeg købte en for noget tid siden som med det samme kravlede ind bagved nogle sten.
dagen efter lå den i små stykker rundt omkring i mit akvarie og så er den død.
men det er da os en mulighed at den lige skal ha lov at placere sig selv.
efter hva jeg ved så vil anemoner gerne stå et roligt sted uden for meget strøm så hvis den ikk er død så kommer den nok frem ligepludselig og sætter sig et passende sted

- Billund
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7190 Billund
- Geografisk sted: Danmark, Billund
Ja lad den sidde - mine har placeret sig med "foden" langt inde mellem stenene, så de er umulige at få fat på og kan så strække sig 15-20 cm.
Mvh. Jan
1400ltr, 200 ltr. Sump, RD 10m3 retur, 2x6100 med 7095 controller + Osmose, UV 40W, Nitratfilter.
1400ltr, 200 ltr. Sump, RD 10m3 retur, 2x6100 med 7095 controller + Osmose, UV 40W, Nitratfilter.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 18
Opdatering: Sky Anemone
Den overlevede og ser ud til at trives. Den er meget forsigtig og rejerne er lidt hårde ved den.
- Vedhæftede filer
-
- Anemonen er begyndt at kigge frem fra sit skjulested
- Anemone.jpg (82.89 KiB) Vist 3123 gange
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: 7400 Herning
den er ellers RIGTIG flot.. men worw.. du har da godt nok mange alger i dit akvarie 

Senest rettet af -Bagger- søn 27. jan 2008 15:31, rettet i alt 1 gang.
Open mind for a different view..
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Arh... alger er da ikke det værste at ha...
dem er der da masser af naturlige fjender til.. hvis det er.. har jeg da en porcelænssnegl du må låne hvis det er? den tager godt fra sig
Søharer kan også anbefales.. men kan ikke undværre min.. den er blevet min nye kæle dække.. de er drøn søde sådan nogen
Med deres egen personlige charme 

- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Hvidovre
Re: Opdatering: Sky Anemone
Hvis rejerne hopper i anemonen får den da mad..........men jeg går ud fra du mener klovnfiskenejab.dk skrev: og rejerne er lidt hårde ved den.

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
anemoner
det er ikke min skyld at du ikke gider at hente nogle nye ... det blev du tilbudt,men forlangte at jeg skulle have dine anemoner i "et par uger " det sagde jeg nej til ..du kan stadig hente de 2 anemoner ..men det er nu !!! ..at du så ikke kan få tid til det er vel ikke mit problem er det ? spørg alle andre og de er tilfredse med det de har fået her ... er der noget der er dødt har folk fået noget nyt..
RETTET INDLÆG
RETTET INDLÆG
Senest rettet af marty fre 25. jan 2008 18:15, rettet i alt 1 gang.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 18
Re: Opdatering: Sky Anemone
Ja, det lyder lidt dumt og selvdestruktivt at en reje hoppe ned i en anemone for at stjæle døde rejer (Grønslandsrejer fra Bilka) - men det gør de faktisk.Per A skrev:Hvis rejerne hopper i anemonen får den da mad..........men jeg går ud fra du mener klovnfiskene

- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Men ang. anemonerne, hvor meget giver I dem? En halv eller? og hvordan undgår I at klovnene snupper det fra anemonen?Ja, det lyder lidt dumt og selvdestruktivt at en reje hoppe ned i en anemone for at stjæle døde rejer (Grønslandsrejer fra Bilka) - men det gør de faktisk. Jeg har sagt til dem, at jeg ikke hjælper dem, hvis anemone tager sig sammen og spiser dem!
Senest rettet af -Bagger- søn 27. jan 2008 15:32, rettet i alt 1 gang.
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Hej alle 
Der skal anmodes om at holde et ordentligt sprogbrug her på siden. Personlige svinere og øgenavne bedes holdes i pb hvis de da ikke helt kan undgåes! Tal pænt og ordentligt til hinanden det kommer vi længst med. De involverede bedes læse deres indlæg igen og tilrette disse til ordentligt/pænt sprog.
På forhånd tak.
Administratorene.

Der skal anmodes om at holde et ordentligt sprogbrug her på siden. Personlige svinere og øgenavne bedes holdes i pb hvis de da ikke helt kan undgåes! Tal pænt og ordentligt til hinanden det kommer vi længst med. De involverede bedes læse deres indlæg igen og tilrette disse til ordentligt/pænt sprog.
På forhånd tak.
Administratorene.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 18
I saltvandsbutikken fik jeg at vide, at den skulle have ca. 1/2 grønlandsreje hver 2. dag. Alternativt kunne smide en lille klump frostfoder ned i munden på den, når man alligevel stod og foderede. Det sidste er dog ikke lykkedes for mig endnu - måske fordi min har sat sig lodret/på hovedet.-Bagger- skrev: Men ang. anemonerne, hvor meget giver I dem? En halv eller? og hvordan undgår I at klovnene snupper det fra anemonen?
Men jeg vil også gerne høre, hvad andre gør mht. fodering.
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Man skal skam heller ikke finde sig i alting, men det er måden man skriver det. 
Tak for rettelserne

Tak for rettelserne

- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
tak for medholdMan skal skam heller ikke finde sig i alting

Helena... min har endnu ikke fået mere end en halv halv.. når den får den proppet ind i munden kommer mine klovne pludselig og snupper den fra den... og så er det ikke svært at gætte hvem der vinder

- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ville gerne lige have haft det sidste af den quote med, da det er sproget jeg henvender mig mest til.-Bagger- skrev:tak for medholdMan skal skam heller ikke finde sig i altinghvem end du henrettede den til?
Helena... min har endnu ikke fået mere end en halv halv.. når den får den proppet ind i munden kommer mine klovne pludselig og snupper den fra den... og så er det ikke svært at gætte hvem der vindermen den ser da også ud til at klare sig fint.. bare ved at nippe til et stykke reje engang imellem
men frostfoder? tager den ikke skade af at man ligger en isterning ned i munden på den? det har da været min største bekymring
Men det var vel egentlig til jer begge og til andre på dette forum.
Der er forskellige måde at skrive på og vi moderatorer ønsker et pænt sprogbrug hvor alle kan være med.
Slut herfra og dejligt at se tråden kom tilbage på rette spor.
God videre debat herfra

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det lyder meget voldsomt, jeg tror du er godt på vej til at slå den ihjel på den mådeI saltvandsbutikken fik jeg at vide, at den skulle have ca. 1/2 grønlandsreje hver 2. dag. Alternativt kunne smide en lille klump frostfoder ned i munden på den, når man alligevel stod og foderede. Det sidste er dog ikke lykkedes for mig endnu - måske fordi min har sat sig lodret/på hovedet.