Et er at man burde vide at et lille akvarie vælter hurtigere, men gør man det?? Det kan du ikke gå ud fra!
Dit udsagn med polyfiltrene citat"altså nu kan jeg kun sige hvor forhandlerne siger og skriver om poly filter: Fjerner nitrat, nitrit, fosfat, ammoniak, medicin etc...... så skulle mene det var nok svar på dit spørgsmål"
Et er hvad forhandlerene skriver, noget andet er virkeligheden!
Ud fra det, fremgår det ikke at du selv har erfaring med det. vi andre kan kun læse hvad du skriver og ikke hvad du tænker.
Min holdning er nu at intet filter, kan erstatte en skummer der kører ordenligt.
Som Mads skriver: Har man en ordenlig skummer der fjerner proteinerne og bruger osmosevand, kommer der jo slet ikke nitrat.
Fjerner et hængefilter protein eller hvad gør det?
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
carsten hvis du nu inden du begynder at brokke dig som du gør nu skulle du måske prøve at læse fra starten i tråden så kunne det være du havde fået lidt mere svar på det lidt kritiserende indlæg som du kom med nu her.
det fint nok du har den holdning og erfaring det modsiger jeg dig heller ikke med, men synes det er plat du kritisere på grundlag ud fra du ikke har læst tråden ordenligt igennem
det fint nok du har den holdning og erfaring det modsiger jeg dig heller ikke med, men synes det er plat du kritisere på grundlag ud fra du ikke har læst tråden ordenligt igennem
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad for noget plat er der???
Også havde jeg læst tråden fra start af inden jeg skrev mit første indlæg
Du skriver at du synes dit hængefilter virker perfekt, det gør det måske ud fra din vinkel. Men måske ikke ud fra andres.
Jeg brokker mig bestemt ikke, jeg på pejer nogle ting, som du tager som endegyldige sandheder.
Også havde jeg læst tråden fra start af inden jeg skrev mit første indlæg
Du skriver at du synes dit hængefilter virker perfekt, det gør det måske ud fra din vinkel. Men måske ikke ud fra andres.
Jeg brokker mig bestemt ikke, jeg på pejer nogle ting, som du tager som endegyldige sandheder.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
ja hvis jeg ikke skulle skrive ud fra min egen vinkel og erfaring kunne jeg ikke lige se så meget grundlag i at skulle være herinde. :S
det der netop er ideen i forumet er da vel vi skal snakke med hinanden om hinandens erfaringer.
jeg tager det jo netop ikke som endegyldige sandheder bare fordi jeg skriver det kan virker fint hos mig med mit hængefilter på mit nano. skriver jo lige så meget på hvad jeg har hørt fra andre folk om hvad de har gjort af erfaringer med skummere vs. hængefilter ligeså vel som osmosevand
det der netop er ideen i forumet er da vel vi skal snakke med hinanden om hinandens erfaringer.
jeg tager det jo netop ikke som endegyldige sandheder bare fordi jeg skriver det kan virker fint hos mig med mit hængefilter på mit nano. skriver jo lige så meget på hvad jeg har hørt fra andre folk om hvad de har gjort af erfaringer med skummere vs. hængefilter ligeså vel som osmosevand
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
man kunne starte med at kontakte sit lokale vandværk og der få en udførlig rapport om hvad der findes i vandetCarsten skrev: Selvfølgeligt an du da bruge postevand, men du har ingen ide om hvad det indeholder.
og derudover ville jeg lade den lokale vandkvalitet afgøre hvorvidt der skal bruges osmosevand eller ej
her i området har vi noget rigtig fint vand til saltvand, så her er det udnødvendigt
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier