Hvis man skærer en bid af toppen (delen med tentakler) på en Sarcophyton vil korallen så gå til eller vil såret efter beskæringen gro sammen igen? Jeg har tidlige skåret Sarcophytoner af helt ved foden for at se at der efter noget tid vokser en ny frem, men som sagt jeg har ikke prøvet en beskæring i toppen??
Sarcophyton beskæring
- j.SEVERIN
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Humlebæk
Sarcophyton beskæring
Hej.
Hvis man skærer en bid af toppen (delen med tentakler) på en Sarcophyton vil korallen så gå til eller vil såret efter beskæringen gro sammen igen? Jeg har tidlige skåret Sarcophytoner af helt ved foden for at se at der efter noget tid vokser en ny frem, men som sagt jeg har ikke prøvet en beskæring i toppen??
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
-
jimmi
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Jeg tror bestemt de overlever sådan et indgreb. Jeg har ved et/flere uheld skåret dem midt igennem med et elastik, men 2 dage senere står de flot igen, dog noget medtaget selvfølgelig.
Senest rettet af jimmi fre 18. jan 2008 22:22, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
ole kekkonen
- Rev haj

- Reactions: 2
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du kan sagens skære et stykke at kronen på en Sacrophyton.
Den del som du har skåret af, "planter" du på en sten og i løbet af ca 14 dage er det vokset fast. Såret på den store vokser sammen igen, muligvis ikke lige med det samme med over tid. Det er jo det samme der sker i naturen når en kejser tager sig en "snack"
Den del som du har skåret af, "planter" du på en sten og i løbet af ca 14 dage er det vokset fast. Såret på den store vokser sammen igen, muligvis ikke lige med det samme med over tid. Det er jo det samme der sker i naturen når en kejser tager sig en "snack"
- j.SEVERIN
- Palet kirurg

- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Humlebæk
Ja det gror som ukrudt Du kan under salg se hvor stor montiporaen er blevet. Den er igen ca. 50 % større end den du købte.ole. skrev:er du ved at barbere det hele ned igen severin?
Mvh. Severin