Rep af min skummer
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Rep af min skummer
Idag kom jeg hjem og opdagede min skummer ikke virkede som den sku. Normalt hjælper det at gøre den ren, inde i pumpen, men ikke denne her gang. Selve problemet er, at pumpen køre godt nok, men der kommer ingen luft ind i den, og dette er 3 gang den gør dette. Går ud fra det letteste er at købe en ny pumpe at sætte på, som et hurtig fix, indtil der er råd til en ordenlig skummer. Så er mit spørgsmål.
Skummeren er: Turboflotor Multi SL fra Aquamedic
og der sidder en ocean runner 2500 på nu. Den har sådan en slange den suger luft ind af, er det muligt at fixe så en aquabee f.eks vil virke på den? Vil det være en fordel at sætte f.eks en 3000l/t pumpe på eller mere frem for en ny 2500 ?
en aquabee har som standard ikke indgang til luft, som den ocean runner 2500 der sidder på nu har, er det noget man kan købe og sætte på? eller burde jeg bare købe mig en ny ocean runner?
Skummeren er: Turboflotor Multi SL fra Aquamedic
og der sidder en ocean runner 2500 på nu. Den har sådan en slange den suger luft ind af, er det muligt at fixe så en aquabee f.eks vil virke på den? Vil det være en fordel at sætte f.eks en 3000l/t pumpe på eller mere frem for en ny 2500 ?
en aquabee har som standard ikke indgang til luft, som den ocean runner 2500 der sidder på nu har, er det noget man kan købe og sætte på? eller burde jeg bare købe mig en ny ocean runner?
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
1.har du prøvet at puste i slangen?.
2. Den kan være stoppet af kalk, det sidder sikkert der hvor slangen sidder på pumpen, det kan renses med en nål eller et bor der passer i størrelse, Du kan undgå at det stopper ved at putte enden af slangen ned i vandet så systemet bliver skullet igennem, gør det ca. en gang hver 14. dag i 5 min.
2. Den kan være stoppet af kalk, det sidder sikkert der hvor slangen sidder på pumpen, det kan renses med en nål eller et bor der passer i størrelse, Du kan undgå at det stopper ved at putte enden af slangen ned i vandet så systemet bliver skullet igennem, gør det ca. en gang hver 14. dag i 5 min.
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
De har ry for at stoppe i indsugningen.
Et nålehjul til aquabee koster 600kr + pumpen og en OC2500 med nålehjul koster 650kr
Og de er sku lige dårlig
Et nålehjul til aquabee koster 600kr + pumpen og en OC2500 med nålehjul koster 650kr
Og de er sku lige dårlig

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Røntved> tak for tippet, har fået den til at køre nu, tør bare ikke blive ved med at køre med den.. har renset som beskrevet, selv om der ikke var problemer med at puste i slangen...
Hvam> er det pumpen der har det ry ?
var der ingen fordel i at komme en støre pumpe på, end den der følger med? evt bedre skumming? Hvis dette ikke er nok, vil en aquabee 2000/1 up ku bruges? el er det bedre med en aquabee 3000 ? (har en 2000/1 i overskud)
med nålehjulet følger der sådan en til at tilslutte luftindtag ?
Hvam> er det pumpen der har det ry ?
var der ingen fordel i at komme en støre pumpe på, end den der følger med? evt bedre skumming? Hvis dette ikke er nok, vil en aquabee 2000/1 up ku bruges? el er det bedre med en aquabee 3000 ? (har en 2000/1 i overskud)
med nålehjulet følger der sådan en til at tilslutte luftindtag ?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg har lidt samme problem. Ind i mellem kan jeg se, at min suger meget mindre luft ind end normalt (jeg kan se det på mængden af bobler). Jeg kan ryste, puste og gøre hvad jeg vil, men det hjælper ikke noget. Men slukker jeg pumpen og starter den igen, så virker det altid igen. Underligt...! Men det har du selvfølgelig allerede gjort i og med at du har skilt den ad.
Det er en aquabee up 2000/1 jeg bruger.
Det er en aquabee up 2000/1 jeg bruger.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421