køb af udstyr til 250 hjørneakvarie
køb af udstyr til 250 hjørneakvarie
Jeg har købt et 250 ltr hjørneakvarie med indvendig overløb og 1 hul på 32mm i bunden men hvad skal jeg sætte i hullet og hvor får jeg fat i det henne ved den lokale vvs ?? hvad skal jeg bruge af pumper vil i anbefale af mærke og antal.
af skummer har jeg en Skimmer beast 400 er det for lidt eller hvad mener i?
af lys kommer der sådan en
http://www.aqua-medic.de/seawater/en/24 ... Light%201/
tror ikke det fungere fint med skummer og lys??
af skummer har jeg en Skimmer beast 400 er det for lidt eller hvad mener i?
af lys kommer der sådan en
http://www.aqua-medic.de/seawater/en/24 ... Light%201/
tror ikke det fungere fint med skummer og lys??
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Jeg ville nok få lavet et hul mere med mindre du syntes det er fedt at have en slange uden om til returvandet.
Pvc delene kan du få hos koiimport.dk de har også en rabat aftale med forummet.
Mht returpumpe så ville en aquabee up2000/1 være fint.
Skummeren kender jeg ikke så den kan jeg ikke udtale mig om.
Lampen er ok, men overvej evt en 250w.
Pvc delene kan du få hos koiimport.dk de har også en rabat aftale med forummet.
Mht returpumpe så ville en aquabee up2000/1 være fint.
Skummeren kender jeg ikke så den kan jeg ikke udtale mig om.
Lampen er ok, men overvej evt en 250w.
/martin
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
synes helt sikkert også du skal få boret et hul mere hvis du kan få det gjort i nærheden af dig, jeg har selv et 190L hjørneakvarie med 80 l sump med to huller i bunden
med hensyn til udstyr kommer det meget an på hvad du har tænkt dig at ligge i det af penge og hvor følsom du er med hensyn til støj
til cirkulation har jeg selv en marea 3600 l / t hvis jeg husker rigtigt og en retur på 5000 men den midster jo lidt af sin kræft ved at hæve vandet, så alt efter hvor stor din retur er vil f.eks. to marea 4400 l/t være helt fine og de er i den billige ende og samtidigt meget lydløse
jeg har indrettet mig sådan at min retur har to udstrømninger bag stenopsætningen så jeg undgår at der ligger sig noget deromme
også mareaen til at skabe ekstra cirkulation
jeg har en Eheim returpumpe, den er godt nok lidt dyrere end mange ad de andre alternativer men også noget mere støjsvage
af skummer vil en skimmerbeast fint gå an men igen tror jeg at den ligger i den mere støjende ende jeg bruger selv en deltec apf600 som heller ikke er af de mindst støjende
med hensyn til udstyr kommer det meget an på hvad du har tænkt dig at ligge i det af penge og hvor følsom du er med hensyn til støj
til cirkulation har jeg selv en marea 3600 l / t hvis jeg husker rigtigt og en retur på 5000 men den midster jo lidt af sin kræft ved at hæve vandet, så alt efter hvor stor din retur er vil f.eks. to marea 4400 l/t være helt fine og de er i den billige ende og samtidigt meget lydløse
jeg har indrettet mig sådan at min retur har to udstrømninger bag stenopsætningen så jeg undgår at der ligger sig noget deromme
også mareaen til at skabe ekstra cirkulation
jeg har en Eheim returpumpe, den er godt nok lidt dyrere end mange ad de andre alternativer men også noget mere støjsvage
af skummer vil en skimmerbeast fint gå an men igen tror jeg at den ligger i den mere støjende ende jeg bruger selv en deltec apf600 som heller ikke er af de mindst støjende

MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg har 3 huller i mit overløb hvor den ene er retur til akvariet.
Jeg har ført mit udløb ned bag de levende sten i form af en spraybar for at give cirkulation der.
Det vil jeg nok ikke gøre næste gang. Vil nok vælge at lave cirkulationen bag stenene med et powerhead i stedet.
De bukninger der er på returen tager en del tryk fra min returpumpe.
Hvis du vælger at lave spraybar i bunden, så husk at lave et hul lige i vandoverfladen. Det stopper hæverteffekten inden hele akvariet ender i sumpen.
Jeg har ført mit udløb ned bag de levende sten i form af en spraybar for at give cirkulation der.
Det vil jeg nok ikke gøre næste gang. Vil nok vælge at lave cirkulationen bag stenene med et powerhead i stedet.
De bukninger der er på returen tager en del tryk fra min returpumpe.
Hvis du vælger at lave spraybar i bunden, så husk at lave et hul lige i vandoverfladen. Det stopper hæverteffekten inden hele akvariet ender i sumpen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Spar dine penge og lav hullet i stedet, det er lige så godtKim88 skrev:jamen hvis jeg nu vælger det med at jeg køre den ud gennem overløbet ca 15cm over bunden og så sætter jeg en tilbageløbs ventil så er jeg vel sikret mod vand på gulvet hvis pumpen sætter ud??

Din skummer ville jeg klart opgraderer til en 1200 (hvis du har plads)
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon