hmm er lidt i tvivl
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
hmm er lidt i tvivl
Hej alle.
Jeg har haft mit akvarie lukket i 2 mrds tid. Jeg har haft mine sten i en beholder med cirkulation og en skummer og korallerne i et karaentæneakvarie.
Igår var mit nye akvaries setup klar og jeg lagde stenene i og fyldte med osmosevand og salt. Men idag da jeg målte vandet var Phosphaten oppe på 1,0. Det er jo ekstremt højt. Meningen var at jeg et par dage senere ville stabillisere vandets værdier og tilføje koralllerne men det lyder ikke særligt smart pt. Skal jeg gennemgå en ny algefase met indkørte sten eller skal jeg lige vente med at slippe af med phosphaten først.
Saltsaltindholdet skal lidt højere op menkh,ca,mg,og nitrat er ok i værdierne
Jeg har haft mit akvarie lukket i 2 mrds tid. Jeg har haft mine sten i en beholder med cirkulation og en skummer og korallerne i et karaentæneakvarie.
Igår var mit nye akvaries setup klar og jeg lagde stenene i og fyldte med osmosevand og salt. Men idag da jeg målte vandet var Phosphaten oppe på 1,0. Det er jo ekstremt højt. Meningen var at jeg et par dage senere ville stabillisere vandets værdier og tilføje koralllerne men det lyder ikke særligt smart pt. Skal jeg gennemgå en ny algefase met indkørte sten eller skal jeg lige vente med at slippe af med phosphaten først.
Saltsaltindholdet skal lidt højere op menkh,ca,mg,og nitrat er ok i værdierne
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Tror du ikke at du har frigjort en masse skidt som har ophobet sig i dine sten mens de har ligget i beholderen?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Der er nok lidt dyr som er døde under opholdet eller mangel på lys, de skal da bare lide nedbrydes så kører det da igen. jeg tror ikke der kommer mange alger pga det, i så fald kun en kort periode.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg ville helt sikkert bruge noget rowaphos eller lignende, det kan jo ikke skade kun gavne.
Hvis du kommer dine koraller i med 1.0 i phosfat så tror jeg hurtigt at du redder dig en masse brune koraller.
Hvis du kommer dine koraller i med 1.0 i phosfat så tror jeg hurtigt at du redder dig en masse brune koraller.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Kommer jo an på om han har skyldet dem med saltvand eller ferskvand.michael26 skrev:i med rowaphos og hvis du har skyllede dine sten sidder der en masse døde dyr i dem.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990