VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Koral medimport, S&N og meget mere....

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Per A skrev:ØØØØøøøøøø

Indtil videre har stikkeren jo kun spildt vores allesammens skattepenge ved at anmelde sendinger der ikke har været noget ulovligt ved....sikken en narhat..........men DET er slet ikke med i jeres pladderhumanistiske holdning omkring beskyttelse og retfærdigørelse af denne persons handlinger i denne sag!

Plus X antal persons tid fordi man venter på at sendingen bliver udleveret.
Samtidigt er det et typsisk eksempel på "vi har magten, vi bestemmer" ved først at sige de kommer flere timer efter at sendingen er ankommet, og så ikke overholder det, og ankomme yderlig 2½ time senere.
Og så sender 2 personer som ikke havde det mindste styr på hvad de havde med at gøre.
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

vil give dig helt ret carsten ... :(
Brugeravatar
Sir-DeltA
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Postnummer: 7700 Thisted

Indlæg af Sir-DeltA »

:)
880L Woha + 200L sump, Deltec Gear: AP702 / PF601 / FR616 / NF511 -Tunze Gear: 2x 6201 / CO2/temp controller / 7095. 2x 400W HQI E40 @ Reeflux 12.000K, Red Dragon 8400 L/T retur.

--- Deltec kick ass ---
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Jeg har mange ting, jeg gerne ville sige om pågældende sag, men har måttet erfare, at det sjældent er klogt at smide det offentligt!

Dog lyder det som om, der er en klar misforståelse fra din side hlc. Tyskaland har samme regler som os ang. import af koraller. Den eneste forskel ligger i, hvordan magten praktisk er fordelt blandt tysklands myndigheder.

Alt i alt virker det som om, rigtig meget af alt det fis her skyldes uvidenhed. Der er ikke noget videre svært i at få fat på en importør i Indonesien og få ham til at sende et par koraller, men som det tydeligt ses gennem det sidste halve års amatørimporter, så er det bare ikke så enkelt. Hvis man ikke ved noget om hvilke koraller, der er lovlige, så lad da for pokker være med at importere koraller.
Jeg går sgu heller ikke ud og kastrerer en kat, hvis ikke jeg er uddannet inde for faget!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

@Per A
Burde holde min kæft, men nu er det jo FREDAG ;-) - Og det er en god diskussionsdag, hehe..

Hvis man vil tjene lidt penge på at lave importer, så må man også tage slæbet med at få renset listerne for ting som ikke er lovlige at tage hjem til danmark.

For nu VAR der jo ulovlige koraller på listerne til de sendinger - Kan vi ikke blive enige om det?
Hvis en mener at det er grund til at tippe S&N ser jeg ikke noget galt i. Det kunne jeg såmen også finde på hvis jeg havde mistænkt Marty og Hlc for at forsøge på at få smuglet noget ind - Jeg fik dog ikke den tanke..
At S&N kvajer sig under gennemsøgningen - Er efter min mening en helt anden sag og meget uheldigt, men det må man klandre S&N for!

Siden du Per A, mener det at anmelde noget der kunne være ulovligt er noget forfærdeligt skrammel. Så må du gerne fortælle mig hvor grænsen går - Det var ok at anmelde en pædofil?
Hvad med en butikstyv? Skattesvindel? Landmand der dumper gylle i en sø? En der snakker i mobiltelefon i bilen? Ham der sælger hash i kælderen? Dem der sælger ulovligt fyrværkeri?
Ejeren af hjemmesider hvor man udover fuldt lovlige kosttilskud kan bestille anabolske steorider?
Dem der sender lister rundt med koraller som er ulovlige at importere til danmark?

Hvem bestemmer hvad der er ok at anmelde og hvad der ikke er? Man kan lave sin EGEN moralske vurdering, det har jeg det fint med, men så må man også give plads til at alle andre laver deres egen vurdering, ikke?

For lige at vende den med skatten også.. Så betaler jeg min skat med et smil også topskatten, ejendomskatten, vægtafgiften osv..

Og ja jeg betalte gerne endnu mere hvis pengene gik til de svageste i samfundet. Jeg har selv et par venner og en lillebror som i perioder har haft brug for hjælp fra det offentlige - Tro mig det er ikke positivt at stifte bekendtskab med det system hvis ikke man har et stort psykisk overskud - Og det har man jo netop typisk ikke når man har brug for det.

Politik og religion er altid brændbare emner - Så jeg tror jeg stopper ved politikken..

Mvh
Henrik "pladderhumanist" Holm
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

:-) i burde få en ord styger på.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

seadooman skrev::-) i burde få en ord styger på.
:-) Hehe.. Mmh eller man skulle kunne markere en tråd med "ignorere denne tråd fremover".

Vil da lige her til slut sige at jeg som udgangspunkt ikke har spor ondt i røven over at i har fået nogle gode og billige ting fra en medimport! Overhovedet ikke. Hvis listerne er renset for ulovlige ting, kunne jeg da også finde på at bestille varer den vej. De to importer jeg har set her på forummet har der i begge tilfælde meget hurtigt tegnet sig et billede af at de ansvarlige ikke havde kigget på listerne inden de postede dem.

Jeg kan da også hurtigt tilslutte mig at hvis nogen anmelder blot fordi de er misundelige, så er det barnagtigt, men man kan jo ikke gøre noget ved det andet end at trække på skulderen og sørge for at der ikke er noget at komme efter (som en vis A. Fogh ville sige).

Og med den svada, vil jeg sige :beer: - Og tror ikke rigtigt jeg kan koge mere suppe på de her fisk og koraller.

God weekend!
Mvh
Henrik
Brugeravatar
Robcus
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S

Indlæg af Robcus »

En helt anden ting, er der nogen der har fået en bekræftelse på det de har bestilt ??
Niels C. Christensen

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

Billede
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

@ Musiker....ja netop ...en god dag :D

Heldigvis har vi da her i landet ansat en hulens masse mennesker i en lang række kontrolinstanser, der netop har det som deres job, at holde øje med at "resten" overholder de små 15000 forskellige love og regler som vores politikere mener "skal til" for at deres medmennesker kan opfører sig, som de skal.

Du mener alså at ikke nok med at DE gør det....så skal vi alle sammen gå rundt med et lille (Beklager udtrykket) "stikkersvin" inden i maven som vi guddødme skal slæbe frem hver gang vi ser en mulighed, for at knalde (Igen skal jeg beklage udtrykket, Ramses...jeg mener at SLADRE), andre?

Alt ondt i verden kommer af
" Der er nogen der vil bestemme hvad andre skal...!"
tænk lige på det næste gang du griber telefonen for at ringe efter myndighederne for at anmelde en fodgænger du ser gå over for rødt ved vesterport station i myldretiden!

At du gerne vil betale mere i skat...siger nok noget om at du ikke betaler så meget som du gerne vil have os til at tro...topskat...haha...ja den er sku god :D

Hvis du har så mange penge, så er der da ingen der forhindre dig i at tage ansvaret for "de svage" som du jo selv syntes skal have mere!

Og skulle der være penge i overskud kan du jo sende dem ind til "nasse prinsernes højborg" i ungdom- og kongehuset, hvor de alle sammen er klar med fremstragt opadvendt håndflader....og så i øverigt lade os andre mindrebemidlet have en simpel glæde i at købe et kenyatræ til mindre end 300 kr. hos den lokale fiskepusher.

Kom igen!
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Kom nu Musiker...det kan du vel ikke have hængende på dig?
Hilsen Per
Følgende sælges:
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

mads-fisk skrev:Jeg har mange ting, jeg gerne ville sige om pågældende sag, men har måttet erfare, at det sjældent er klogt at smide det offentligt!

Dog lyder det som om, der er en klar misforståelse fra din side hlc. Tyskaland har samme regler som os ang. import af koraller. Den eneste forskel ligger i, hvordan magten praktisk er fordelt blandt tysklands myndigheder.

Alt i alt virker det som om, rigtig meget af alt det fis her skyldes uvidenhed. Der er ikke noget videre svært i at få fat på en importør i Indonesien og få ham til at sende et par koraller, men som det tydeligt ses gennem det sidste halve års amatørimporter, så er det bare ikke så enkelt. Hvis man ikke ved noget om hvilke koraller, der er lovlige, så lad da for pokker være med at importere koraller.
Jeg går sgu heller ikke ud og kastrerer en kat, hvis ikke jeg er uddannet inde for faget!
mads fisk : jeg syntes du er helt fra den der... både du og jeg ved at der i feks. klovnfisken,saltvandsbutikken mf. bliver solgt boblekoraller mf. som man ikke kan få cites på herhjemme ( jeg kunne ihvertfald ikke) ..hvor får de dem så fra ?.. nemlig, sverige og tyskland hvor det går nemmere ... " amatør importer" hvad bilder du dig ærligtalt ind ? måske du skulle klappe hesten før du udtaler dig om andres sager, for det er vel min og hcl´s importer du kalder for "amatør importer " ik ?... og nej ... det er ikke enkelt... det er der mange ting der ikke er ..nogle ved mere om de enkelte ting end andre , det er muligt du ved mere om saltvand end feks. jeg , da du nok har haft med det at gøre end jeg, men snakker ve feks. sydamerikanske maller er det nok dig der kommer til kors her ...man skal starte et sted og det har du nok også gjordt ....så lad være at tale nedsættendene om andre tak ...
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

Musiker skrev:@Per A
Burde holde min kæft, men nu er det jo FREDAG ;-) - Og det er en god diskussionsdag, hehe..

Hvis man vil tjene lidt penge på at lave importer, så må man også tage slæbet med at få renset listerne for ting som ikke er lovlige at tage hjem til danmark.

For nu VAR der jo ulovlige koraller på listerne til de sendinger - Kan vi ikke blive enige om det?
Hvis en mener at det er grund til at tippe S&N ser jeg ikke noget galt i. Det kunne jeg såmen også finde på hvis jeg havde mistænkt Marty og Hlc for at forsøge på at få smuglet noget ind - Jeg fik dog ikke den tanke..
At S&N kvajer sig under gennemsøgningen - Er efter min mening en helt anden sag og meget uheldigt, men det må man klandre S&N for!

Siden du Per A, mener det at anmelde noget der kunne være ulovligt er noget forfærdeligt skrammel. Så må du gerne fortælle mig hvor grænsen går - Det var ok at anmelde en pædofil?
Hvad med en butikstyv? Skattesvindel? Landmand der dumper gylle i en sø? En der snakker i mobiltelefon i bilen? Ham der sælger hash i kælderen? Dem der sælger ulovligt fyrværkeri?
Ejeren af hjemmesider hvor man udover fuldt lovlige kosttilskud kan bestille anabolske steorider?
Dem der sender lister rundt med koraller som er ulovlige at importere til danmark?

Hvem bestemmer hvad der er ok at anmelde og hvad der ikke er? Man kan lave sin EGEN moralske vurdering, det har jeg det fint med, men så må man også give plads til at alle andre laver deres egen vurdering, ikke?

For lige at vende den med skatten også.. Så betaler jeg min skat med et smil også topskatten, ejendomskatten, vægtafgiften osv..

Og ja jeg betalte gerne endnu mere hvis pengene gik til de svageste i samfundet. Jeg har selv et par venner og en lillebror som i perioder har haft brug for hjælp fra det offentlige - Tro mig det er ikke positivt at stifte bekendtskab med det system hvis ikke man har et stort psykisk overskud - Og det har man jo netop typisk ikke når man har brug for det.

Politik og religion er altid brændbare emner - Så jeg tror jeg stopper ved politikken..

Mvh
Henrik "pladderhumanist" Holm
nu mener jeg jo så også der er en vis foreskel på en pædofil,hash pusher,eller en der ødelægger miljøet med en der tager nogle koraller ind i dk. damn... man kan få lortet ind i tyskland uden problemer ...ik fordi jeg mener det er ok, men at knalde en for at importere en KORAL !! ville samme person knalde en der pusher hash ? hvis hash pusheren havde mulighed for at få at vide hvem der havde anmeldt det .. NOT... det ville han nemlig ikke turde i frygt for at få nogle på nakken ... men nej... det er ik ok hvis de er ulovlige , det må vi "amatøre" så lære hvilke det er ... men ved kunden at de er ulovlige så er det da ligesåmeget kunden der gør noget ulovligt... og det er så BEVIST... er det så ok?.. så skal vi også derhen hvor vi skal knalde kunden ... ja hei doo....
alle de flotte billeder der er lagt op her på siden med alle de flotte koraller på... er det fragmenter det hele - altså et stykke af opdrættet koraller ? - nej vel ... hvor kommer alle de " ulovlige "koraller så fra ? nemlig... de er købt igemmen butikkerne hvilket så vil sige at butikkerne gør noget ulovligt nemlig at sælge dem ... skal de så "knaldes " for det ? nej vel... syntes det er plat holdning at man skal knalde hinanden for alt ..ringer du til laurits betjent hvergang du ser en snakke mobil i bilen ?? nej vel...knalder man nogle må man jo kunne regne med at man får igen af samme skuffe...og så skal man jo ikke græde snot over det bagefter så... hvilket nogle nok vil gøre ...
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Føj da!... for en ubehagelig tråd.
Gør ikke selv i medimport, men nysgerrigheden efter at se hvad der foregår i denne livlige tråd fik overtaget.
Utroligt at folk som har et hobby/interessefælleskab taler sådan til hinanden!
Og så lige en lille kommentar til emnet : Hvis ikke vi som saltvandsakvarister skulle have en stor interesse i at koralrevene bliver beskyttet mest muligt......hvem fanden skulle så!!!
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

jeg vil give dig helt ret .... men bliver lidt støt når nogle begynder på noget de godt ved ikke er rigtigt ...
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

@Per A: Hehe. Jeg sku jo lige i bad og så'n..
Mhh nu var det ikke en min er større end din konkurrence som jeg prøvede at starte, ville bare understrege, at selvom jeg betaler en del i skat så mener jeg ikke at der er noget at tude over. Hvis du tror jeg lyver må du gerne se min lønseddel..

For lige at sætte tingene i perspektiv så køber jeg da også nogle dyre og unødvendige ting, det har jeg intet problem i at gøre.

Dømmer heller ikke andre for at bruge deres penge, eller for at tjene mange penge. Det er først når folk begynder at brokke sig over hvor meget de betaler i skat jeg er ved at brække mig. Hvordan i alverden kan man tude, når man på trods af skatten har råd til at købe stort set alt hvad hjertet begære af ting?!?
Helt overordnet set er jeg godt klar over at visse økonomer mener at risikoen ved at give de fattigste flere penge, er at det vil ramme os økomisk..

Nej du, jeg ved ikke hvor alt ondt i verden kommer fra, men: "mig mit og mine tankegang"! Er nok mit bud på sådan en regnfuld fredag.. Folk der ikke tænker længere end deres splinternye samtalekøkken, luksusbad og 4x4 i garagen.

Dit ordsprog passer bedre til ungern's anakistiske tanke gang efter min mening.. Og jeg er ikke anakist.

@Marty - Ja jeg mener i alle de tilfælde du lister at det er OK og knalde personen, hvis det får en til at føle sig bedre tilpas - Man kan ihvertifalde ikke tude over det bagefter. Jeg ville ikke tøve med at melde en hashandler. Hele vores samfund er baseret på at man tager ansvar for fællesskabet! Hvis du ska være helt ærlig tror du så ikke også at du næste gang er lidt mere obs på hvilke koraller der er lovlige og hvilke der ikke er? Og hvis din import var gået glat og der var kommet ulovlige koraller med ind. Hvad havde du så gjort næste gang?

Nå nu vil jeg tage ud og drikke lidt julehalløj.

Mvh
Henrik
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Marty!...dine indlæg i debatten hører til i den pænere ende :-)
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

marty skrev:
mads-fisk skrev:Jeg har mange ting, jeg gerne ville sige om pågældende sag, men har måttet erfare, at det sjældent er klogt at smide det offentligt!

mads fisk : jeg syntes du er helt fra den der... både du og jeg ved at der i feks. klovnfisken,saltvandsbutikken mf. bliver solgt boblekoraller mf. som man ikke kan få cites på herhjemme ( jeg kunne ihvertfald ikke) ..hvor får de dem så fra ?.. nemlig, sverige og tyskland hvor det går nemmere ... " amatør importer" hvad bilder du dig ærligtalt ind ? måske du skulle klappe hesten før du udtaler dig om andres sager, for det er vel min og hcl´s importer du kalder for "amatør importer " ik ?... og nej ... det er ikke enkelt... det er der mange ting der ikke er ..nogle ved mere om de enkelte ting end andre , det er muligt du ved mere om saltvand end feks. jeg , da du nok har haft med det at gøre end jeg, men snakker ve feks. sydamerikanske maller er det nok dig der kommer til kors her ...man skal starte et sted og det har du nok også gjordt ....så lad være at tale nedsættendene om andre tak ...
Det er rent faktisk muligt at få lovlige Trachyphyllia og Plerogyra til landet omend det er meget svært. Dette har vi haft held med gennem De Jong, som du roligt kan regne med, har tjek på tingene. Men jeg vil da lige gøre det klart, at jeg ikke på noget tidspunkt har kommenteret det, at der er kommet ulovlige koraller med medimporterne. Det er jeres egen sag!

Hvis ikke det er amatørimporter, må det vel betegnes som proffessionelle importer, og jeg er ked af, hvis det er, hvad I er, men det er ikke det indtryk jeg har fået, når I har valgt at poste jeres salgstråde i "salg" selvom det er blevet gjort meget klart, at proffessionelle salg bør foregå under forhandlerområdet.

Men for at komme til det, jeg egentlig prøvede at udtrykke med mit indlæg, så vil jeg stadig fastholde, at de kaotiske tendenser, der har vist sig i forbindelse med de seneste medimorter, skyldes uvidenhed. Som du er inde på aner jeg ikke noget videre om maller, og derfor importerer jeg da heller ikke maller? :roll:

Og du har helt ret i, at man skal starte et sted, hvilket jeg gjorde ved at søge arbejde hos folk, der kendte til faget, og dermed har kunnet lære mig op. Du kan tro, jeg ikke kaster mig ud i en omgang malleimport til div. malleinteresserede akvarister før jeg har fået års erfaring med den slags. Hvilket jeg ikke er i tvivl om, at du ville kunne give mig.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

leifkrarup skrev:Føj da!... for en ubehagelig tråd.
Gør ikke selv i medimport, men nysgerrigheden efter at se hvad der foregår i denne livlige tråd fik overtaget.
Utroligt at folk som har et hobby/interessefælleskab taler sådan til hinanden!
Og så lige en lille kommentar til emnet : Hvis ikke vi som saltvandsakvarister skulle have en stor interesse i at koralrevene bliver beskyttet mest muligt......hvem fanden skulle så!!!
Hold nu lige på hatten Leif!

Det er nogle gange det utroligste der skal "bøjes i neon" :|

Har du nogle gange stødt på begrebet ironi? og hvad med begrebet Humor?
Ring a bell? :wink:
Hilsen Per
Følgende sælges:
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Musiker@ prøv at forestille dig et samfund der har én regel:

"gør mod andre som du vil have de skal gøre mod dig"

og så tag og læs lidt på denne side http://www.libertas.dk/

og vær villig til at styre og tage ansvaret for dit EGET liv og lad andre gøre det samme :D
Hilsen Per
Følgende sælges:
Ramses
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
20
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Ramses »

Det er muligt det er mig der har pustet lidt gang i debatten, og jeg ville da også gerne komme med et længere indlæg..

Jeg havde regnet med jeg ville få hård kritik, men jeg må siget det var rart at se, at jeg ikke var den eneste, der havde den holdning til tingene.

Jeg vil ikke gentage det som bl.a. Mads og Henrik har skrevet, men kan kun erklære mig fuldstændig enig i det de har skrevet...

Hvis der er nogen der mener de har misforstået noget kan de jo spørge mig helt præcist, om hvad jeg mener. Der er som regel en god forklaring på tingene der bliver skrevet.

Nå jeg vil som Henrik ud og nyde fredag aften..

Mvh
Thomas
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Noget som jeg har tænkt på er om det virkeligt er nødvendigt at der er de restriktioner på de få koraller? Det er jo klart at man vil have det man ikke må få. Hvormange Trachyphylia, Cyanaria osv.. kan der være i et akvarie?? Hvormange gider lave et akvarie med kun en art koral??
Mon ikke efterspørgelsen vil finde et helt naturligt leje i løbet af ret kort tid, hvis de restriktioner der er på lige de koraller ophæves?
Istedet burde man måske kigge på at andre arter blev forbudte istedet for. Det er så absolut de færreste der har mulighed for at holde liv i Goniopora, Alvopora og alle Dendronephthya arterne i længere tid.
hlc
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af hlc »

lige en sidste bemærking fra mig...
det kan godt være jeg er en amatør,ok
grunden til at jeg startede medimporter er at jeg selv begyndte at sætte et 960l saltvands akverie op,og så skulle jeg da ud og kigge fisk ved de butikker der har saltvand da jeg så priserne gik jeg bagover damm,dagen efter skulle jeg bestille ferskvands sending og sendte lige expotøren en mail hvor jeg spurgte om han også havde saltvands fisk ,ja det havde han da.så fik jeg en liste og kunne se at hvor jeg normalt har en faktor 2-4 på ferskvand kunne den blive noget højere på saltvands fisk, så hvorfor ikke lave medimport der måtte da være en extra skilling at tjene der.så amatør måske ja,men at begynde at beskylde mig for bevist snyd det er sq for meget. jeg syntes personligt er er mange flotte koraller er ikke er "bandet" i EU og kan sagtens klare mig uden også i butikken,der hvor min kæde virklig falder af er når tyske grossister kan impotere de samme "bandet" koraller helt legalt fordi de tyske myndiheder godkender "opdrættede" koraller og de danske ikke gør !!
og så ellers sælge dem på nettet og sende dem til dk !!!
er det ikke galt ?
det må i der er så harme over ulovlige koraller da også syntes elle hvad ?
skal vi melde de tyske butikker/grossister ??'eller skal vi melde ham der har forbudte koraller hjemme fordi han købte dem over nettet ?
tak for en god debat ,det er altid spændene når voksene taler "pænt" til hinanden.
mvh
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Lørdag 9-16 ( og efter aftale )
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
http://www.faunahorsens.dk
gå ind under saltvand og derefter fisk i butikken.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

leifkrarup skrev:Marty!...dine indlæg i debatten hører til i den pænere ende :-)
jamen jeg er da også altid så høflig :):):) så klart nok :lol:
Ramses
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
20
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Ramses »

Jeg vil da lige indskyde, at jeg ikke på noget tidspunkt har beskyldt nogen for bevidst at snyde. Jeg er bare en af dem, der mener at det er godt man har en kontrol myndighed. At kontrol myndigheden så måske trænger til at blive bedre er jo en anden sag. Og der kan jeg godt forstå frustrationen. Men sådan er forholdene nu engang, og det må man jo som udgangspunkt jo prøve at overholde, hvis man vil lave forretning.

Hmm, Det kan være du har en point der Carsten.... Men det for du sku nok ikke Sites med på:)..

Du for nok heller ikke den siddende regering til at frigive hash, og så håbe interessen falder, fordi den lige pludselig er blevet lovlig. (og gudske lov for det)..

Thomas
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Medimport eller import til en butik - whats the difference ?????

Mine erfaringer sig mig entydigt at hvis man vil have en sikker kvalitet og kende varens stand og dermed sikre dens overlevelse derhjemme - så køb i en butik hvor man kan se varen ! Hvis man tør tage chancen så tag en medimport men med alt det der bliver importeret tror jeg personligt at cirka 50% dør !

Mine 5 cent.......

- Ja det er dumt at skrive de ulovlige koraller offentlig ud på en medimport liste - hvis der er en som har meldt dette kan jeg NÆSTEN godt forstå det ! Vi ved jo ALLE at de koraller er ulovlige uanset tyskland or what so ever ! Så lad da være med at skrive offentlig at man kan forhandle dem hjem - mange kan læse med her ikke ;) Du sidder jo heller ikke på http://www.elfenbens-forum.dk og skriver nye horn ankommer på torsdag :D

Og hold nu da med at sammenligne en pusher og en medimport - det er sgu da for langt ude !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Altså det kan godt være vi betragter skovtursstyrelsen som en flok lallende amatører, men da man nu lige frem får saltvandsforum.dk frem som første hit på en google søgning efter "ulovlige koraller import" - mon så ikke den ansvarlige hos styrelsen bare læser med her, det er jo ikke ligefrem hemmeligt ?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ulo ... %3Dlang_da
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Der er i hvert fald folk herinde der ikke tror at de kan læse selv...og derfor syntes de skal "hjælpe" dem :twisted:
Hilsen Per
Følgende sælges:
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Per A - Ja og det er fandme sørgeligt, men omvendt de medimport opslag VAR jo altså med ulovlige koraller imellem....

Kunne man ikke bare starte med at ikke reklamere med det ?

Lov og ret er jo en anden sag - der er jo snart ikke et dansk saltvands akvarie UDEN disse koraller så det vælter jo ind med dem.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Brian skrev:Lov og ret er jo en anden sag - der er jo snart ikke et dansk saltvands akvarie UDEN disse koraller så det vælter jo ind med dem.
Det er jo netop denne dobbeltmoral der gør "tilhængerene af angiveren"nes indlæg i debatten helt ude i hampen. :wink:
Hilsen Per
Følgende sælges:
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Jeg tror ikke Marty eller Hlc tager ulovlie koraller hjem bevist, de bestiller jo kun det de for citits til, at s&n så ombestemmer sig nå koraller er i flyveren, trækker kontrollen ud, nægter et vidne adgang, og konfikskere skiver som ulovlige stebkoraller, det lugter sku nu mere af koruption end simpel kontrol.

Je syntes også der skal se forskæld på om man overtræder loven bevist eller uagtsomt.
da Hlc og Marty første gang lage listen ud kente de ikke til hviken koraller der var ulovlige, det gør jeg sku stadig heller ikke!
Men en pusher ved sku godt han gør noget ulovlig.
Så tænk jer lige om inden i laver anmælderser, måske var det mere fornuft i at rette henvendelse til medimportøren først, medmindre man ønsker at skade deres import, som jeg tror er tilfældet bag de andmeldelser der været. Det var lige mine 5 cent.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"