Lys til saltvand vs. ferskvand
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense C
Lys til saltvand vs. ferskvand
Hej
Jeg har ikke selv prøvet kræfter med saltvand endnu, men jeg har lige købt et komplet 19 l akvariesæt med det hele i Jem og fix for 225 kr, som jeg overvejer at komme nogle levende sten plus, nogle hårdføre og ikke særlig lyskrævende koraller og nogle få krebsdyr i. Så vil jeg lige høre om der er en fundemental forskel på det lys man bruger i saltvand i forhold til ferskvand, altså kan jeg benytte den pære (PL- 11 W white) der sidder i akvariet .
Jonas
Jeg har ikke selv prøvet kræfter med saltvand endnu, men jeg har lige købt et komplet 19 l akvariesæt med det hele i Jem og fix for 225 kr, som jeg overvejer at komme nogle levende sten plus, nogle hårdføre og ikke særlig lyskrævende koraller og nogle få krebsdyr i. Så vil jeg lige høre om der er en fundemental forskel på det lys man bruger i saltvand i forhold til ferskvand, altså kan jeg benytte den pære (PL- 11 W white) der sidder i akvariet .
Jonas
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
ja det kan du godt.det er nogle dyr dom ikke kræver hele solen over
fordelen ved de små akvarier er dog at man kan putte dem nemt foran vinduet,check lige det her fantastiske akvarie!!!!!
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... k%26sa%3DN
fordelen ved de små akvarier er dog at man kan putte dem nemt foran vinduet,check lige det her fantastiske akvarie!!!!!
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... k%26sa%3DN
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Ja der er plads til en større pære og en ny fatning. Jeg ved ikke om man komme en større pære i samme fatning. Men jeg synes akvariet ser fint ud med overløbsfilter der er gemt godt af vejenandersla skrev:er der mulighed for at man kunne komme noget mere lys i kassen på akvariet havde selv tængt på at købe et
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Fnt lige et link med billeder af akvariet på akvariesiden.dk
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/foru ... 19L#SiteEn
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/foru ... 19L#SiteEn
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
der er umiddelbart ikke noget overløb på dette akvarie. jeg køber det nok idag på vej hjem fra arbejde og kigger lidt nærmere på det
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
der er ikke noget overløb i dette akvarie. Nogen der har en ide til hvordan man kan lave et simpelt overløb så man kan få overflade vandet kørt igennem filteret?
Derudover består filteret kun af en filtersvamp som umiddelbart ikke kan bruges til noget som helst. Skal man bruge lidt aktivt kul og evt. symbiont piller i filteret for at få en bedre rensning?
Derudover består filteret kun af en filtersvamp som umiddelbart ikke kan bruges til noget som helst. Skal man bruge lidt aktivt kul og evt. symbiont piller i filteret for at få en bedre rensning?
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
ja, fordampningen er væsentlig. Hvis der fordamper for meget så kører pumpen tør og spørgsmålet er hvor længe den kan klare det 
men nu er det hele mere eller mindre en test for at se om det overhovedet kan laves til nano, da jeg egentlig ikke syntes at lys osv er tilstrækkeligt kan det godt ske det bliver nedlagt hurtigt derefter.

men nu er det hele mere eller mindre en test for at se om det overhovedet kan laves til nano, da jeg egentlig ikke syntes at lys osv er tilstrækkeligt kan det godt ske det bliver nedlagt hurtigt derefter.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Jeg købte et 40 l ude ved "Michael pet" i Aalborg syd. Der er en pumpe som suger gennem bundfilter og op i en filterkasse og tilbage i akv. det virker fint. Der er en 11w sparrepærer på 10000 kelvin. pris 299 kr Det virker fint
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
så er der sten og vand i det lille 19liter nano, overløbet virker jo fantastisk
tager alt overflade snask med det samme. desværre så er pumpen ikke så kraftig som forventet og der kan kun tillades ca ½ liters fordampning. har købt et lille powerhead som jeg havde tænkt mig skulle i, men synes nu egentlig at cirkulationen virker ganske fornuftig så venter lidt endnu med det.

-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Der sker vel ikke den store fordampning når der kun er en 11 W pære og når akvariet er helt lukketRedSea skrev:ja, fordampningen er væsentlig. Hvis der fordamper for meget så kører pumpen tør og spørgsmålet er hvor længe den kan klare det