DSB spørsmål Igen Igen

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

DSB spørsmål Igen Igen

Indlæg af Hvam »

Er der nogle af jeg som har DSB hvor det fungerer?

Er det muligt at lave det udelukkende af alm, fijipink xxcm?
Hvor lidt kan man nøjes med for at få DSB efekten?

Det var lige 3 hurtige
Jeg går med overvejelserne om et 128L uden skummer med Dsb og cerlerpa. der skal derudover kun værer lidt små boxfisk eller evt søheste samt lidt polypper og 5-10 levende sten. Skulle der ikke værer muligt???
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

A deep sand bed commonly is defined as a bed of fine sand with a minimum depth of 4 to 6 inches to ensure a layer of water in the lower portion of the sand will receive poor circulation. An established deep sand bed is composed of live sand which, like live rock, and contain bacteria and other marine organisms such as worms, crabs, snails, and stars. The creatures burrow and overturn the top 2 to 3 inches of sand in search of nourishment, which allows water circulation much deeper into the sand than would be possible without the creature's aid.

Deep sand beds can be constructed of a variety of materials, but typically fine or "superfine" sand is used, with a size between 1 mm and 0.05 mm. A larger particle size provides improved circulation, which would in turn require a greater depth. Comparatively, the larger particles may be too heavy for the worms and other inhabitants to lift, which would limit circulation into the bed. Additionally, larger particles (2 mm or larger) are prone to detritus accumulation, which would necessitate periodic siphon cleaning. A well-chosen fine grain sand will create a deep sand bed which reduces cleaning.

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_sand_bed
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Jeg håbede ellers der var nogle som have arfaring med DSB istedet for de engelske arktikler. :wink:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"