Kan en wavebox anbefales
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Kan en wavebox anbefales
Jeg står evt. over for at skulle købe nyt akvarie (er ved at være på plads).
I den anledning vil jeg høre om det kan anbefales at have en tunze wavebox i sin balje.
Jeg synes jeg har læst en del om at den larmer, og det er måske ikke lige noget der hujer konen.
Men hvis folk har erfaringer med den, vil jeg meget gerne høre.
I den anledning vil jeg høre om det kan anbefales at have en tunze wavebox i sin balje.
Jeg synes jeg har læst en del om at den larmer, og det er måske ikke lige noget der hujer konen.
Men hvis folk har erfaringer med den, vil jeg meget gerne høre.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Ok, det var da ellers lidt af en kommentar. Darth Vader i stuen 
Har set man kan få noget reefkeramik til at skjule den med, måske det var en mulighed.
Men er det ikke også noget med, at man ikke må placere noget i strålen fra den.

Har set man kan få noget reefkeramik til at skjule den med, måske det var en mulighed.
Niels C. Christensen

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Ja man kan få nogle ret smarte moduler til at skjule dem i, men de fylder en del! Og så tror jeg det vil se pænest ud, hvis de er i sammenhæng med en keramikbaggrund, da det vil være ret i øjnfaldende med en stor firkantet klods, der hænger og svæver ved overfladen.Robcus skrev:Ok, det var da ellers lidt af en kommentar. Darth Vader i stuen
Men der er jo også mulighed for at forlænge en af overløbets sider, så man kan placere waveboxen derbag. Prøv evt. at søge efter jacques akvarium her på siden. Han har fået lavet det.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Så kan man vel også skære lidt ned på resten af cirkulationen.
Den balje jeg har kig på, er på 430 L, med en længde på 130.
Har lidt i tankerne, at det skal stå som en rumdeler, og derfor har sten ned langs midten af akvariet.
Jeg har i min nuværende balje to styk tunze nano, en 6025 og 6045, samt en merea 2400.
Disse ville jeg også bruge i den nye balje, men så behøves der vel heller ikke mere, hvis man så sætter en wavebox i, eller hvad ??
Den balje jeg har kig på, er på 430 L, med en længde på 130.
Har lidt i tankerne, at det skal stå som en rumdeler, og derfor har sten ned langs midten af akvariet.
Jeg har i min nuværende balje to styk tunze nano, en 6025 og 6045, samt en merea 2400.
Disse ville jeg også bruge i den nye balje, men så behøves der vel heller ikke mere, hvis man så sætter en wavebox i, eller hvad ??
Niels C. Christensen

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det ved jeg snart ikke det er jo en radikalt anden form for cirkulation den giver.
Ang plads så kan du få boret et hul og få den limet på siden i glas - altså lave din egen
Ang plads så kan du få boret et hul og få den limet på siden i glas - altså lave din egen

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- muldfred
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 3300 Frederiksværk
jeg syntes nu ikke den er noget specielt, den fylder meget og larmer, men jo den kan da give en meget fed effekt, men synes at jeg næsten kan lave den samme effekt med et par stream pumper og en multikontroller
Mvh Morten Rønde
160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over