Doseringsmaskine Grotech TEC III NG
Doseringsmaskine Grotech TEC III NG
hej,
Har lige købt en Doseringsmaskine Grotech TEC III NG af klovnfisken.. og har sat den til og stillet uret og dosering = alt skulle være ok. Det jeg vil høre jer om, er om de indstillinger jeg har sat, nu også er rigtige...
Fakta:
Har et 1100L og skal med de flasker, der er med, give den 50ml af hver flaske. og det jeg har gjort er; inde i opsætning af dosing på pumper.
Her har jeg sagt I:
ml/Day: 0005 ml
CYCL/DAY: 3
START: 04.05 (+ 5min på hver pumpe)
Lyder dette rigtigt ?
mvh
masters
Har lige købt en Doseringsmaskine Grotech TEC III NG af klovnfisken.. og har sat den til og stillet uret og dosering = alt skulle være ok. Det jeg vil høre jer om, er om de indstillinger jeg har sat, nu også er rigtige...
Fakta:
Har et 1100L og skal med de flasker, der er med, give den 50ml af hver flaske. og det jeg har gjort er; inde i opsætning af dosing på pumper.
Her har jeg sagt I:
ml/Day: 0005 ml
CYCL/DAY: 3
START: 04.05 (+ 5min på hver pumpe)
Lyder dette rigtigt ?
mvh
masters
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
pt. bruger jeg den til dem der følger med - A, B, C flaske.. som disse (dog nye flasker) http://www.korallen.dk/product.asp?prod ... =13&page=1
Der står 50ml pr 100L og da jeg lige har sat det op, ønsker jeg ikke at fylde 100% på og starter med 50% og når der er flere fisk/koraler, så skal den op på 100%.
kan godt være jeg sætter, den op til at gøre det 12 gange om dagen... men vigtigs er vel om de 5ml er skrevet rigtig ind på den = der bliver fyldt ca. 35ml på om ugen.
og det med natten kigger jeg også lige på..
Der står 50ml pr 100L og da jeg lige har sat det op, ønsker jeg ikke at fylde 100% på og starter med 50% og når der er flere fisk/koraler, så skal den op på 100%.
kan godt være jeg sætter, den op til at gøre det 12 gange om dagen... men vigtigs er vel om de 5ml er skrevet rigtig ind på den = der bliver fyldt ca. 35ml på om ugen.
og det med natten kigger jeg også lige på..
- Andreas S
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: 2600 Glostrup
Hvis du lige er startet op og ingen koraller har, så skal du ikk tage din maskine i brug endnu, det ender bare i alger med alt det næring du tilsætter i vandet..
Start stille og roligt tilsætningen op i takt med indkøb af stenkoraller..
Selvfølgelig, hvis du har masser af stenkoraller skal du jo tilsætte.. Men det der står på bøtten, behøver jo ikke være det samme som din balje.. Det kan være din balje kræver mere end 50 ml pr. 100 liter eller mindre..
Start stille og roligt tilsætningen op i takt med indkøb af stenkoraller..
Selvfølgelig, hvis du har masser af stenkoraller skal du jo tilsætte.. Men det der står på bøtten, behøver jo ikke være det samme som din balje.. Det kan være din balje kræver mere end 50 ml pr. 100 liter eller mindre..
Anden
Saltvandspausen er startet
Saltvandspausen er startet