VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
HQI Lampe anbefaling
HQI Lampe anbefaling
Jeg har fundet frem til denne HQI lampe i Tyskland via ebay. Er der nogen her der kan anbefale denne lampe - eller kan nogen se noget skidt ved den? Jeg syntes selv at prisen er meget lav i forhold til andet man kan købe her i DK.
Se lampen her
Lad mig høre jeres mening.
Se lampen her
Lad mig høre jeres mening.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Hej sneppevej
Jamen lampen som sådan er ret lækker men det er svært at sige noget om den vil passe godt til dit akvarie, når du ikke opgiver størrelsen eller det vigtigste højden.
Samt nogle koraller kræver mere lys end andre, nogle trives bedst under 250w eller mere, hvor andre trives fint under 150w eller mindre.
Kan da fortæller at mit akvarie er 60cm højt og har selv en 150w med masser af koraller og disse trives og vokser men det giver sine begrænsninger.
Jamen lampen som sådan er ret lækker men det er svært at sige noget om den vil passe godt til dit akvarie, når du ikke opgiver størrelsen eller det vigtigste højden.
Samt nogle koraller kræver mere lys end andre, nogle trives bedst under 250w eller mere, hvor andre trives fint under 150w eller mindre.
Kan da fortæller at mit akvarie er 60cm højt og har selv en 150w med masser af koraller og disse trives og vokser men det giver sine begrænsninger.
Hej.
Akvariet er på 840 l (150*80*70)
Jeg har netop købt en HQI lampe på ebay
Se den her:
Jeg ved intet om HQI lamper, men håber da at den kan bruges. Ved ikke rigtigt om der generelt er nogen form for tekniske forskelle fra det ene mærke til det andet, men syntes bare et mærker som Geismann, Aqua Medic og andre kendte mærker er alt alt for dyre især hvis de skal købes i DK.
Akvariet er på 840 l (150*80*70)
Jeg har netop købt en HQI lampe på ebay
Se den her:
Jeg ved intet om HQI lamper, men håber da at den kan bruges. Ved ikke rigtigt om der generelt er nogen form for tekniske forskelle fra det ene mærke til det andet, men syntes bare et mærker som Geismann, Aqua Medic og andre kendte mærker er alt alt for dyre især hvis de skal købes i DK.
Senest rettet af sneppevej tors 18. aug 2005 11:34, rettet i alt 1 gang.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det kommer halt an på hvad man vil have i baljen jo 
Jeg siger fin lampe men du skal nok ikke stille de mest lyskrævende SPS koraller på bunden....

Jeg siger fin lampe men du skal nok ikke stille de mest lyskrævende SPS koraller på bunden....

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har et akvarie med en højde på 70 cm. Der er pt. 3x250w over og de vil blive skiftet ud med 400Watts lamper.
Så glem alt om at holde stenkoraller men koncentrer dig om læder og de andre koraller.
De lamper som du har kunnet købe, er ikke mærker som vi kender andre steder fra, og derfor tror jeg det er prøver som er kommet hjem fra Kina, til en importør, som så sælger dem ud.
Så glem alt om at holde stenkoraller men koncentrer dig om læder og de andre koraller.
De lamper som du har kunnet købe, er ikke mærker som vi kender andre steder fra, og derfor tror jeg det er prøver som er kommet hjem fra Kina, til en importør, som så sælger dem ud.
Ok- tak skal du ha.Carsten skrev:Jeg har et akvarie med en højde på 70 cm. Der er pt. 3x250w over og de vil blive skiftet ud med 400Watts lamper.
Så du mener at lampen er en prøve fra Kina!! - men HQI er vel HQI - lyset er vel det samme, og den der gamle skrøne med tysk kvalitet (Giesemann og lign.) den er efterhånden lidt for dyrt købt syntes jeg. Jeg vil ikke give 7000 kr for 2x150 watt.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Carsten du ved hvilke koraller jeg havde og det var fra top til bund på 60cm og med 2 stk 150watt - så jeg vil stadig mene(på egne erfaringer) at hvis dit er 70 så kan du have blødkoraller i bunden og diverse stenkoraller i toppen.Carsten skrev:Så glem alt om at holde stenkoraller men koncentrer dig om læder og de andre koraller.
Jeg ville helt sikkert selv vælge mere lys(250 wattere) men nu har du jo købt den lampe at starte op med.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Brian, jeg havde selv til at stare med 3x150W over mit gamle akvarie, og det fungerede da udemærket, men de de blev skiftet med 2x250w kom der ganske meget mere gang i væksten og farverne. Lige nu har jeg som skrevet 3x250W over men akvariet er jo så også blevet 40 cm længere, og 30 dybere, samt 10 cm højere, og jeg synes altså ikke at der er lige så meget knald på lyset som i det gamle. men det kan jo også være pærene som ikke rigtigt duer, selvom de er nye og af et "kvalitet" mærke
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Hvilke pære er det og er de da dårlige eller hvordan skal det forståes ? Det er sgu også bare en total jungle at vælge de rette !Carsten skrev:Men det kan jo også være pærene som ikke rigtigt duer, selvom de er nye og af et "kvalitet" mærke
Mvh
Brian
[/center]
Brian