Hvis jeg nu købte dette her lys fra ebay
og satte hen over et nanoreef ville det
så ikke være ligeså godt som alle
de andre dyre hqi lamper fra butikkerne Ebay... eller Ebay2...
Ja blot du sikre dig at du kan få en "akvarie" pære der passer i den sokkel der er i lampen
Og så at du kan leve med designet
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
mange tak for det ekstremt hurtige svar...Ja udeendet er lige gyldigt, så det vil se at hvis jeg køber sådan en ( helt vildt billigt synes jeg ) så har jeg lys til et nano?
svarer lige på det.. det kan også godt være en 13000, 14000 eller 15000 kelvin pærer... du skal bare have købt den ved din akvarie forhandler.. som hougaard siger, der må ikke være noget UV stråler, for fiskene er ikke glade for det
der må du nok hellere spørge en der har mere forstand på det men kunne forestille mig at det har noget med de UV stråler at gøre.. for de er farlige for fiskene..
det kan godt være jeg spørger også fordi jeg ikke har forstand på det jeg fik bare et indtryk af at det var et glas der sad på lampen som så virker som en slags solbrille og sorterer uvlyset fra men hvis der er en der vil opklare det for os!
En pære på 10000 kelvin er stadig den samme hvor end du køber den, blot kan fabrikanten være en anden. Der er rigtigt mange som har brugt HIT pærer, de er i blå pakning.
UV filteret er ikke en solbrille, for solbriller filtrer ikke UV lys fra, men det er et specielt glas som fjerner UV strålerne, og glasset er af krystal.
Hobbyriff sender også til Danmark, og de skulle efter sigende også accpetere VISA kort, blot skriv nummeret på kortet og de klarer det.