ja så fik jeg min nye skummer. og den virke til at være god kvalitet, men hvilken stand skal såen skummer være i når man modtager den? indmaden i skummeren sad ikke fast, pumpeudgangen sad ikke i udgangshullet, samt ingen brugsanvisning.
kunne godt tænke mig at hører andres erfaringer.
Den skal da være 100 % i orden medmindre andet er aftalt. Og er den købt fra ny hos en forhandler, så mener jeg bestemt også at der skal være en brugsforvirring Jeg ville tage kontakt til sælger!
Du skal da helt sikkert foretage en reklamation på den. Den er jo gået i stykker. Det betyder muligvis ikke så meget for dens funktion, men tingene skal selvfølgelig være i orden....
Har du fået den fra tyskland kan jeg godt forstå, hvis du selv lige limer der hvor den er gået i stykker dog...
Dan Binderup skrev:ca. 300l.
ja jeg ved ikke helt om jeg orker at sende den tilbage. nogen der har en ide om dette vil have en negativ virkning på skummerens effekt?
Kan godt forstå dig. Prøv at sende billederne til dem. Se hvad de forslår..
Som minimum burde de slå af prisen.. Eller sende en ny som du kan bytte med.
Den er nem at sætte op. Vandstanden er ikke super kritisk. Over den inderste kop og under der hvor den knækker op til koppen er vist passende. Skumniveauet kan justeres med drejehjulet, men sæt det meget lavt til at starte med - Omkring den nederste kant af skummerkoppen vil jeg sige - Specielt hvis du ikke holder øje med den konstant. jeg havde justeret min til at skummet stod halvvejs oppe i koppen og den boblede meget over mens jeg var væk en time lige efter jeg havde sat den til.
Min 250'er havde heller ingen brugsanvisning med, men synes den var ret selvforklarende. Så det har jeg ikke tænkt mere over.
Men det ser da ud til at den har haft en hård tur til dig.
Mon ikke det kan skyldes at den faktisk har været forgodt samlet, så delene ikke har kunne give sig. F.eks at pumpen kunne komme løs fra plastiken.
Jeg ville da helt sikkert lige henvende mig til forhandleren, og finde ud af noget med ham.
Det behøver jo ikke være en ny skummer, men en type Acrifix eller lign.
mit problem er at jeg overhovedet ikke kan noget som helst tysk.
så jeg har en bøn til en af jer.
Er der en som vil over sætte et lille stykke fra dansk til tysk for mig?
Mit skrevne tysk er godt nok ikke specielt godt længere. Der går simpelthen for lang tid imellem at jeg bruger det, men de plejer at kunne forstå det.. Så jeg vil da give det et forsøg.
Heh lol.. Ja Skimmer kendte den ikke, så min tekst blev til:
Mein Abstreicheisen wurde im Transport von Ihnen zu mir zerstört. Sehen Sie bitte die Abbildungen? Was schlagen Sie mich vor?
Har du fået det klaret??
Ellers kan du sende teksten til mig i pb, så kigger jeg på det.
Garmatisk korrekt bliver det ikke, men bedre end ingen ting.
Har aldrig haft problemmer med at få budskabet frem af den grund.
jeg bruger selv google translate, men jeg kunne aldrig finde på at bruge den til at sende en mail til en forhandler, dertil er den simpelthen ikke god nok, men tak for alle jeres forslag.
Carsten har været så flink at oversætte mailen til tysk.
mailen er lige blevet sendt, så nu må vi se hvad tyskeren siger.
hurtig til at svare på mail, må man siger han er. hvis nogen kan oversætte, skal i være meget velkommen.
"Bild 2 ist normal, das kommt bei dem Abschäumer öfters vor. Die lose Halterung auf Bild 1 können Sie einfach mit Tangit festkleben. Oder Sie melden den Schaden dem Paketdienst. Dieser holt die Abschäumer dann inkl. der Außenverpackung ab. Der Aufwand wird sich aber wahrscheinlich nicht lohnen, da der Schaden minimal ist und in wenigen Minuten selber behoben st."
"Achso, selbst wenn Sie die Stelle auf Bild 1 nicht kleben, arbeitet der Abschäumer genauso. "
Mit gebrokne tysk siger mig følgende:
Billede 2 er helt normalt.
Billede 1 kan du selv hurtigt ordne med tangit lim. Hvis du har lyst til at brokke dig skal du gøre det til transport firmaet, men de foreslår at du bare ordner fejlen selv da det ikke kan betale sig da den hurtigt er ordnet af dig selv. Og selvom du ikke gør noget ved fejlen på billede 1 så virker skummeren som normalt.