Er igang med at lave pvc-rør til min sump.
Har rørgennemføringer fra akvarieudstyr med udvendigt gevind nedad.
Hvordan får jeg overgangen fra rørgennemføringen helt tæt.
jreg har brugt en omløber med indvendigt gevind i for at få overgangen til rørføring og har benyttet silikonetape, fordi jeg gerne vil kunne skille skidtet ad igen.
Gode råd udbedes - hvad gør jeg forkert?
jerslev
Hjælp til Pvc gennemføringer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Hjælp til Pvc gennemføringer
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malmö
Det er efter min overbevisning også den rigtige måde at montere gennemføringen på, dvs. du har gummipakningen indvendig i akvariet og nylonskiven samt ”møtrikken” på den udvendige side.
Jeg har lavet samme løsning med en overgangsmuffe fra gevind til limning, dog har jeg brugt teflon tape, det holder tæt, selv på trykrøret (returrøret) fra pumpen der leverer et pænt stort tryk.
Bagdelen ved teflon tape er, at det ikke tåler røret bliver skruet det mindste nøk tilbage, så bliver samlingen som regel utæt.
Loctite har lavet et nyt produkt, Loctite 55 til pakning af gevindrør herunder også plastik. Måske var det værd at prøve.
Mvh
Morten
Jeg har lavet samme løsning med en overgangsmuffe fra gevind til limning, dog har jeg brugt teflon tape, det holder tæt, selv på trykrøret (returrøret) fra pumpen der leverer et pænt stort tryk.
Bagdelen ved teflon tape er, at det ikke tåler røret bliver skruet det mindste nøk tilbage, så bliver samlingen som regel utæt.
Loctite har lavet et nyt produkt, Loctite 55 til pakning af gevindrør herunder også plastik. Måske var det værd at prøve.
Mvh
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
tak for svaret -
har eksperimenteret lidt med teflontapen, og nu har det holdt en halv times tid - så må vi se, om det bliver ved med at holde - jeg krydser fingre
jerslev
har eksperimenteret lidt med teflontapen, og nu har det holdt en halv times tid - så må vi se, om det bliver ved med at holde - jeg krydser fingre
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH