Waveboks aka Noiseboks

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Waveboks aka Noiseboks

Indlæg af Brian »

Mit system står og skyller lidt ferskvand i disse dage, dog uden sump.

Jeg har samtidmed sat mine stream samt waveboks i for at disse kan køre den værste larm af sig da nogle af dem er nye.

Men min waveboks er brugt, og jeg syntes godt nok en sådan larmer. Det er jo en pumpe i en kasse så lidt skal det brumme men min larmer godt nok meget ? En stream der tænder og slukker på samme vilkår larmer kun en 10 del - er de bare sådan grundet de er proppet i den plast kasse eller ?

Hvordan køre i desuden jeres med hensyn til bølge styringen ? Syntes ikke helt jeg kan få de helt store bølger frem(pt 2-3 cm høje) ?
Senest rettet af Brian ons 8. aug 2007 09:16, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er nok plastikken der gør at den støjer.
Korallenwelt laver nogle bokse af keramik, som passer lige til en Tunze pumpe. Det var måske en løsning.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Tror jeg kan leve med mit når det er færdig bygget ind og så videre men hvis det er et generelt problem siger jeg stakkels dem som har det i stuen !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Jeg har to Tunze wave boxes, de er stort set stoej frie.
Boelgerne kan blive temmeligt store som du kan se her:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... sc&start=0
Billede
Brugeravatar
Billund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7190 Billund
Geografisk sted: Danmark, Billund

Indlæg af Billund »

Jo den lyder, som en kvækkende frø i en kasse. jeg købte ny rotor mm. uden held. Bølger korteintevaller og fuld blæs - vent et par minutter og husk masser af klude.
Mvh. Jan

1400ltr, 200 ltr. Sump, RD 10m3 retur, 2x6100 med 7095 controller + Osmose, UV 40W, Nitratfilter.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

de bliver nok snart over døvet,når resten af teknoen kører :P
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
21
Postnummer: 8370 Hadsten

Re: Waveboks aka Noiseboks

Indlæg af Claus »

Brian skrev: Men min waveboks er brugt, og jeg syntes godt nok en sådan larmer. Det er jo en pumpe i en kasse så lidt skal det brumme men min larmer godt nok meget ?
I told U..... :D

Men ja, som førnævnt - er fuldstændig enig. Den larmer ganske enkelt for meget.
Derudover har det været et generelt problem, at driveren står af efter et stykke tid.
Jeg fik et nyt sæt ved Tunze, og den nye version ser helt anderledes ud i brugen af komponenter. Har dog ikke testet den endnu, så jeg ved ikke om det er blevet bedre mht støj.

Jeg ved at flere har haft held med at bygge deres egen kasse til den - f.eks i 5 mm pvc/acryl, det skulle ta en del af den enerverende brummen, som Tunzes valg af dårlige materialer medfører....
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"