Returpumpe væk fra sump
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Returpumpe væk fra sump
Da jeg nu er meget tæt på at skal ha startet mit nye akvarie op har jeg besluttet mig for at flytte min sump ca 5 meter ud i mit redskabsrum. Dvs føre rør fra akvariet ud i rummet.
Men normalt har jeg min deltec pumpe til at sidde lige uden for sumpen, men det vil blive lidt langt at pumpe vandet over 5 meter op i akvariet.
Men vil det ikke være ligemeget om jeg forbinder pumpen til sumpen over 5 meter rør hvis jeg lar pumpen stå en smule under sump højden? Så vil jeg jo ikke miste det pumpe tryk da pumpen kommer til at stå lige under akvariet
men til gengæld vil der være 5 meter fra sump til retur pumpe.
Vil det fungere?
Men normalt har jeg min deltec pumpe til at sidde lige uden for sumpen, men det vil blive lidt langt at pumpe vandet over 5 meter op i akvariet.
Men vil det ikke være ligemeget om jeg forbinder pumpen til sumpen over 5 meter rør hvis jeg lar pumpen stå en smule under sump højden? Så vil jeg jo ikke miste det pumpe tryk da pumpen kommer til at stå lige under akvariet
men til gengæld vil der være 5 meter fra sump til retur pumpe.
Vil det fungere?
- Vedhæftede filer
-
- returpu.JPG (20.71 KiB) Vist 1410 gange
900 L viewtopic.php?t=10798
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hos http://www.vandihaven.dk - kan ikke huske hvad jeg gav (så det var bestemt ikke dyrere end almindeligt PVC).
Det er en glimrende PVC butik og de har åbent om søndagen osv..
Slangen kan ses her:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
/Erik
Det er en glimrende PVC butik og de har åbent om søndagen osv..
Slangen kan ses her:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
/Erik
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
You gotta love MS Paint 
Ja det kan du sagtens - bare husk at overhold de dimensioner din Deltec har, og gå ikke op eller ned i mm rør i forsøg på at lette dens arbejde....
Det er en af de ting Deltec siger den brænder af af !

Ja det kan du sagtens - bare husk at overhold de dimensioner din Deltec har, og gå ikke op eller ned i mm rør i forsøg på at lette dens arbejde....
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
You gotta love MS Paint Wink
Jep paint styre

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ja det er ret smart det flexibel rør der, Jeg bruger det selv, Dog kun de sidste 30 cm før mine pumper.
Hougaard, ved du om det også holder så godt som hvis man limer alm pvc rør?
Jeg har nemlig limet f.eks nogle steder på trykenden af mine pumper, og der skal det jo ku holde til lidt.
Hougaard, ved du om det også holder så godt som hvis man limer alm pvc rør?
Jeg har nemlig limet f.eks nogle steder på trykenden af mine pumper, og der skal det jo ku holde til lidt.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
OKi, jeg limer på livet løs, så har ikke haft det startet op endnu, men håber det holder