430L Jonas koral billeder D29/1
- Andreas S
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: 2600 Glostrup
Nej nej det tog jeg det heller ikk som.. hehe..
Men det lyder lidt vildt hvis JJ kun har 5% så mange alger som JonasM, og nu svarede han ikk på om han brugte osmose, men hvis ikke kan det da godt tyde på et højt fosfat indhold..
Men udover, et filter liggende er da altid nyttigt..
Men det lyder lidt vildt hvis JJ kun har 5% så mange alger som JonasM, og nu svarede han ikk på om han brugte osmose, men hvis ikke kan det da godt tyde på et højt fosfat indhold..
Men udover, et filter liggende er da altid nyttigt..

Anden
Saltvandspausen er startet
Saltvandspausen er startet
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Det er rigtig at jeg bruger rowaphos og har gode erfaringer med dette. Men jeg brugte det ikke i opstartsfasen, det var først efter ca. 1. år at jeg begyndte på det.
Jeg vil også sige at du skal få købt dig et osmoseanlæg, og lad være med at springer over hvor gærdet er lavest, det tager den tid det tager. Og hvis din tålmodighed holder skal resultatet nok komme og du vil blive belønet med et flot akvarie
Ulempen ved at køre med rowaphos er helt klart at det er dyrt og det holder ikke så længe før mediet skal udskiftes. Og det er også rigtigt at det er et godt produkt til bekæmpelse af bla. phosfat.
Jeg køre konstant med dette filter, men da jeg ikke har målt mine værdier i lang tid, ved jeg derfor heller ikke om jeg overhovedet har behov for dette.
Men når nu du alligevel skal købe et osmoseanlæg, så køb lige et silicatfilter som sættes efter dit osmoseanlæg. Så kunne det være at du slet ikke har behov for det rowa-filter
pøj pøj
Jeg vil også sige at du skal få købt dig et osmoseanlæg, og lad være med at springer over hvor gærdet er lavest, det tager den tid det tager. Og hvis din tålmodighed holder skal resultatet nok komme og du vil blive belønet med et flot akvarie

Ulempen ved at køre med rowaphos er helt klart at det er dyrt og det holder ikke så længe før mediet skal udskiftes. Og det er også rigtigt at det er et godt produkt til bekæmpelse af bla. phosfat.
Jeg køre konstant med dette filter, men da jeg ikke har målt mine værdier i lang tid, ved jeg derfor heller ikke om jeg overhovedet har behov for dette.
Men når nu du alligevel skal købe et osmoseanlæg, så køb lige et silicatfilter som sættes efter dit osmoseanlæg. Så kunne det være at du slet ikke har behov for det rowa-filter

pøj pøj
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2730 Herlev
- Saltvand siden?: 2007
Jeg kører udelukkende med osmosevand og har lige fyldt 55 kg sten i. Og jeg fik ikke noget vand med fra det akvarie hvor stenene kom fra. Og der er ingen alger i forhold til dit Jonas...
Så man kan se hvor stor forskellen er. Så det er bare at få investeret i sådan et anlæg.
Så man kan se hvor stor forskellen er. Så det er bare at få investeret i sådan et anlæg.
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Solrød, 30 km til Kbh
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Ja, Jonas, jeg håber ikke at du har 100% copyright, for jeg var godt nok vild med dit
Nej, selvfølgelig vil jeg ikke hugge.. Det hele 
Min mor sagde da vi kørte
"Hvis dit kan blive lige så flot, så giver jeg gerne lidt tilskud"
Lige indtil du får dig et kamera, kunne du så ikke tage at skrive hvad du efterhånden har i akvariet?

Min mor sagde da vi kørte
"Hvis dit kan blive lige så flot, så giver jeg gerne lidt tilskud"

Lige indtil du får dig et kamera, kunne du så ikke tage at skrive hvad du efterhånden har i akvariet?

Mathias
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Jeg har købt størstedelen brugt her på siden, det har gjort det muligt at have akvarie for mit vedkommende. Da jeg er på lærlingeløn 
Jeg ville meget gerne fortælle dig et beløb, men jeg kan ikke huske priserne på halvdelen.
men der er rigtig mange penge at spare ved at have tid til at tingene kommer til salg brugt. Hehe..

Jeg ville meget gerne fortælle dig et beløb, men jeg kan ikke huske priserne på halvdelen.

men der er rigtig mange penge at spare ved at have tid til at tingene kommer til salg brugt. Hehe..
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Så er der lidt billeder
Jeg har desværre fået cyano i den ene del af akvariet
Men har skruet lidt ned for lyset i håb om at det hjælper på problemet. Hvis i har nogen godt ideer så sig frem.

Men har skruet lidt ned for lyset i håb om at det hjælper på problemet. Hvis i har nogen godt ideer så sig frem.
- Vedhæftede filer
-
- CIMG1550.JPG (86.68 KiB) Vist 533 gange
-
- CIMG1549.JPG (83.54 KiB) Vist 533 gange
-
- CIMG1548.JPG (86.91 KiB) Vist 532 gange